• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Deni81
    bebisdags skrev 2016-08-09 19:17:27 följande:

Det är det jag är rädd för att de bara är pgr av kommande mens några symptomer jag inte brukar få innan mens men ja de kan ju bara vara för att. Men håller tummarna ändå:)

Jag håller tummarna för dig också!
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-09 19:20:36 följande:

Åh spännande!! Är nog tidigt att känna såna här symptomer också vissa kanske gör det ( jag hade i princip bara ömma bröst första gången). Jag hade inte tänkt så noga på dessa symptomer förens sambon sa det idag, så ibland lägger man nog inte märke till dem själv:) Du får skriva hur de går, håller tummarna för dig!:)

Ja och inte nog med det så är mina vanliga pms-symtom aldrig konsekventa! Vissa gånger har jag ont i brösten och molvärk innan, andra gånger känner jag inget alls. Men jag läste om dina symtom hittills och jag är också skittrött! Jag vill typ sova konstant haha

Jag hatar att den 17:e är en onsdag för när mensen kommer så vill jag inte bli ledsen på jobbet det är bättre när man har bim på helgen

Tänker du testa innan bim? Åh tack desamma håller tummarna för dig!
  • lneb

Å känner igen mig!

Är inne på försök fem nu... Eller ska börja nu mensen slutade i söndags.

Med första gick det på andra.

Min cykel har bestämt sig för att kortas ner med tre-fyra dagar. Så något är annorlunda denna gång.

Håller tummarna för dig att du slipper se tant röd!

Anonym (Humlan) skrev 2016-08-09 16:29:50 följande:

Hej

Hoppar in här... vårt 5:e försök, BIM imorgon och hittills 4 negativa test, med vår lilleman så testade jag positivt 3 dgr innan så nu väntar jag bara in tant röd.

Att det ska vara så svårt den här gången när det gick på första försöket med lilleman, gaaaah

• bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-09 19:27:50 följande:

Ja och inte nog med det så är mina vanliga pms-symtom aldrig konsekventa! Vissa gånger har jag ont i brösten och molvärk innan, andra gånger känner jag inget alls. Men jag läste om dina symtom hittills och jag är också skittrött! Jag vill typ sova konstant haha

Jag hatar att den 17:e är en onsdag för när mensen kommer så vill jag inte bli ledsen på jobbet det är bättre när man har bim på helgen

Tänker du testa innan bim? Åh tack desamma håller tummarna för dig!

Ja där ser du, mycket man inte tänker på innan någon säger något!:) Jo förstår hur du känner, testa på lördag istället kanske? För då har mensen även varit sen 3 dagar, dock vet jag hur svårt det är att hålla sig haha:) Nä tror jag tänker vänta tills minst BIM iaf (om jag klarar det, sist testade jag nog 9 test även om vissa blev + så trodde jag nästan inte på det). Är lite nojjig denna gång eftersom jag fick tidigt MF så vill dra ut på de men är rädd att jag är för nyfiken;)

Vi kanske båda kan testa på onsdag och ge stöd om de inte skulle vara som vi vill?:) Tackar!:D
  • prinsessan15
    Sobika skrev 2016-08-09 14:43:51 följande:

Är också i vecka 3+5 :) är du med i någon annan grupp?

Vad roligt! Ja jag är med i syskon 2017 och BF april 2017 :)
    Du då?
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-09 19:55:05 följande:

Ja där ser du, mycket man inte tänker på innan någon säger något!:) Jo förstår hur du känner, testa på lördag istället kanske? För då har mensen även varit sen 3 dagar, dock vet jag hur svårt det är att hålla sig haha:) Nä tror jag tänker vänta tills minst BIM iaf (om jag klarar det, sist testade jag nog 9 test även om vissa blev + så trodde jag nästan inte på det). Är lite nojjig denna gång eftersom jag fick tidigt MF så vill dra ut på de men är rädd att jag är för nyfiken;)

Vi kanske båda kan testa på onsdag och ge stöd om de inte skulle vara som vi vill?:) Tackar!:D

Beklagar missfallet

Ja vi testar på onsdag om min mens inte kommit för den är punktlig som attan haha förra månaden var den till o med en dag tidig. Åh håller tummarna för oss, känns som flera månader kvar till bim! Uppdatera här om du får fler symtom
  • Anonym (Humlan)
    lneb skrev 2016-08-09 19:53:01 följande:

Å känner igen mig!

Är inne på försök fem nu... Eller ska börja nu mensen slutade i söndags.

Med första gick det på andra.

Min cykel har bestämt sig för att kortas ner med tre-fyra dagar. Så något är annorlunda denna gång.

Håller tummarna för dig att du slipper se tant röd!

Lycka till, håller tummarna!! Här går vi mot försök nr 6...
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-09 20:03:19 följande:

Beklagar missfallet

Ja vi testar på onsdag om min mens inte kommit för den är punktlig som attan haha förra månaden var den till o med en dag tidig. Åh håller tummarna för oss, känns som flera månader kvar till bim! Uppdatera här om du får fler symtom

Ja tack :(

Ja absolut, jo min med så vi får väl se;)

Ja absolut, du med!!:)
  • Sobika

Jag hitta ingen bf april 2017. Ska kolla syskon 2017 :)

prinsessan15 skrev 2016-08-09 20:01:51 följande:

Du då?

• Sobika

Nuuu hänger jag med haha!! Där är jag med som du märkt :)

prinsessan15 skrev 2016-08-09 20:01:51 följande:

Du då?

Svar på tråden Bim aug 2016