• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (Humlan)

Hej

Hoppar in här... vårt 5:e försök, BIM imorgon och hittills 4 negativa test, med vår lilleman så testade jag positivt 3 dgr innan så nu väntar jag bara in tant röd.

Att det ska vara så svårt den här gången när det gick på första försöket med lilleman, gaaaah

• Dina1
    SamsonS skrev 2016-08-09 12:03:59 följande:

Nu är jag ju osäker på om jag ha bim nu på fredag eller nästa helg eftersom jag har svårt att tyda mina äl test.

Tog ett gravtest i söndags där jag tyckte mig se ett knappt synbart streck. Har inte vågat testa efter det, är rädd att jag bara blir besviken.

Nu idag har jag börjat få ont i magen. När jag är stilla känns magen öm och jag har molvärk, när jag rör mig så ilar det och drar.

Så, ägget som fäster nu, eller "växtvärk"...

Vad tror ni? Ni som har plussat eller varit gravida tidigare, hur har ni känt i magen mellan äl och bim?

Någon sida bak i tråden kan du läsa mina symtom dag för dag. Glömde skriva med att jag även fick som en spark på höger äggstock vid äl+8, gjorde inte ont men kändes tydligt och böjde mig fram när det hände, annars fick jag med allt :)
  • bebisdags

Jag börjar lura på att det är något men känns som de är för tidigt för såna tecken :/

Fått sura uppstötningar (aldrig fått sådana innan så trodde först jag var på väg att kräkas men var tydligen bara uppstötningar).. Trött alltså sover 8h per natt men nu de senaste dagarna har jag lagt mig på soffan under dagen och sovit 2-4 h. Extremt ömma bröst och bröstvårtor. Ibland när jag vänder mig om för snabbt så hugget det till vid sidan av magen och konstant huvudvärk samt förkylningskänsla utan att vara förkyld.. Försöker att vara mer realistiskt som ex " sura uppstötningar kanske ätit dåligt, extra trött för att jag har semester, kanske bara vred mig för snabbt och något hände, kanske är Påväg att bli förkyld..". Hoppas självklart att de är en liten en där men är rädd att bli besviken, någon som känt något liknande ? Har BIM ca 17/8

• godisrottan

Nu har jag köpt hem tester och hoppas kunna testa på måndag eller tisdag nästa vecka. BIM 15/8... 

• Dina1
    bebisdags skrev 2016-08-09 17:52:35 följande:

Jag börjar lura på att det är något men känns som de är för tidigt för såna tecken :/

Fått sura uppstötningar (aldrig fått sådana innan så trodde först jag var på väg att kräkas men var tydligen bara uppstötningar).. Trött alltså sover 8h per natt men nu de senaste dagarna har jag lagt mig på soffan under dagen och sovit 2-4 h. Extremt ömma bröst och bröstvårtor. Ibland när jag vänder mig om för snabbt så hugget det till vid sidan av magen och konstant huvudvärk samt förkylningskänsla utan att vara förkyld.. Försöker att vara mer realistiskt som ex " sura uppstötningar kanske ätit dåligt, extra trött för att jag har semester, kanske bara vred mig för snabbt och något hände, kanske är Påväg att bli förkyld..". Hoppas självklart att de är en liten en där men är rädd att bli besviken, någon som känt något liknande ? Har BIM ca 17/8

Ja jag kände så en vecka innan BIM (plussade igår).
  • bebisdags
    Dina1 skrev 2016-08-09 18:06:46 följande:

Ja jag kände så en vecka innan BIM (plussade igår).

Åh nu fick jag lite hopp tack!

Grattis vad roligt!!:D
  • Deni81

Jag vill inte verka negativ men känner mig extremt gravid efter 5 dagars mens. Trött som en gnu, är alltså så trött så jag nästan somnar ståendes. Trots trötthet så kan jag inte sova. Huvudvärk, trötthetskänsla, känner mig sjuk, halsbränna, ont i tjejmagen, stickningar i brösten. Och jag är inte alls gravid...

Jag hoppas så klart att ni är gravida med dessa symtom men jag fick så av mensen. Hade jag inte blött helt normalt så hade jag nog trott att jag var gravid! Håller tummarna för er alla att det visar sig vara en bebis i magen Efter 17 försök så förstår man att symtomen kanske inte alltid är som man hoppas, men det är många här inne som får symtom och ÄR gravida, så håll modet uppe

• Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-09 17:52:35 följande:

Jag har också bim 17/8 jag känner ingenting än så länge
  • bebisdags
    Deni81 skrev 2016-08-09 18:57:02 följande:

Jag vill inte verka negativ men känner mig extremt gravid efter 5 dagars mens. Trött som en gnu, är alltså så trött så jag nästan somnar ståendes. Trots trötthet så kan jag inte sova. Huvudvärk, trötthetskänsla, känner mig sjuk, halsbränna, ont i tjejmagen, stickningar i brösten. Och jag är inte alls gravid...

Jag hoppas så klart att ni är gravida med dessa symtom men jag fick så av mensen. Hade jag inte blött helt normalt så hade jag nog trott att jag var gravid! Håller tummarna för er alla att det visar sig vara en bebis i magen Efter 17 försök så förstår man att symtomen kanske inte alltid är som man hoppas, men det är många här inne som får symtom och ÄR gravida, så håll modet uppe

Det är det jag är rädd för att de bara är pgr av kommande mens några symptomer jag inte brukar få innan mens men ja de kan ju bara vara för att. Men håller tummarna ändå:)
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-09 19:04:34 följande:

Jag har också bim 17/8 jag känner ingenting än så länge

Åh spännande!! Är nog tidigt att känna såna här symptomer också vissa kanske gör det ( jag hade i princip bara ömma bröst första gången). Jag hade inte tänkt så noga på dessa symptomer förens sambon sa det idag, så ibland lägger man nog inte märke till dem själv:) Du får skriva hur de går, håller tummarna för dig!:)
Svar på tråden Bim aug 2016