• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Dina1
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 19:04:35 följande:

När jag fick utomkvedshavandeskap så hade jag bruna flytningar i två veckor .. sedan började jag blöda lite mer som blod och fick då komma in på vul.. graviditetsymtomen kom o gick hela tiden..

På vul såg de ingen normal graviditet i livmodern utan de såg något onormalt vid högra äggstocken.. och mitt hcg låg på över 16000 .. va i vecka 7 ..

Om dina test blir svagare så är det nog mer ett missfall tyvärr :/ o blödningen kanske kommer igång..

Tack för svar.. hur långt efter pluset fick du blödningar? Så ditt hcg sjönk alltså inte? För har läst att det kan göra det vid utomkveds. Men är det inte konstigt att mitt hcg sjunkit i 2 dygn men fortfarande ingen blödning om det skulle vara ett MF? Kan blödningen komma så pass långt efter?
  • Crazy catlady
    Dina1 skrev 2016-08-10 19:11:34 följande:

Tack för svar.. hur långt efter pluset fick du blödningar? Så ditt hcg sjönk alltså inte? För har läst att det kan göra det vid utomkveds. Men är det inte konstigt att mitt hcg sjunkit i 2 dygn men fortfarande ingen blödning om det skulle vara ett MF? Kan blödningen komma så pass långt efter?

Hmm jag va i vecka 5 när jag fick flytningar.. Fick vara lycklig en vecka typ.. Mitt va fortfarande en "levande" graviditet.. fast på helt fel ställe.. därför steg mitt hcg hela tiden.. jag blev akut opererad för äggledaren va på väg att brista..

Jag har hört att en del kan få missfall men att kroppen inte riktigt fattar det och därför tar inte hand om det utan då får man hjälp av läkare med t ex skrapning eller medicin för att sätta igång processen.. men är inte så insatt i det tyvärr :/
  • Dina1
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 19:17:47 följande:

Hmm jag va i vecka 5 när jag fick flytningar.. Fick vara lycklig en vecka typ.. Mitt va fortfarande en "levande" graviditet.. fast på helt fel ställe.. därför steg mitt hcg hela tiden.. jag blev akut opererad för äggledaren va på väg att brista..

Jag har hört att en del kan få missfall men att kroppen inte riktigt fattar det och därför tar inte hand om det utan då får man hjälp av läkare med t ex skrapning eller medicin för att sätta igång processen.. men är inte så insatt i det tyvärr :/

Jag är jätterädd att äggledaren ska brista om det är utomkveds. Ska jag vänta att kontakta någon tills jag får ont eller blödning?
  • Emeliehj
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 18:55:16 följande:

Äre normalt med vita krämiga flytning på äl+4 ?! Alltså som både ogravid eller gravid ...

Jag har haft det från och till sen äl. Har plussat idag :)
  • Crazy catlady
    Dina1 skrev 2016-08-10 19:23:43 följande:

Jag är jätterädd att äggledaren ska brista om det är utomkveds. Ska jag vänta att kontakta någon tills jag får ont eller blödning?

Jag ringde så fort jag fick dessa bruna flytningar men de sa att de inte kunde göra något eftersom det va för tidigt för att ens se något.. jag skulle vänta tills minst vecka 7.. eller ta ett test efter en vecka.. Skulle de vara svagare eller negativt så va det säkert missfall.. men mina va lika starka och efter ytterligare en vecka så började jag blöda mer och då krävde jag att få komma in på en check och det va rätt tur .. med tanke på vad det va ..

Jag skulle vänta och se om blödningen kommer igång.. och skulle du få väldigt ont då ska du ringa gynakuten direkt .. ringer de nu så lär de nog bara säga likadant.. att vänta tills blödningen startar.. o skulle inte blödningen börja trots allt och testen är negativa efter några dagar så borde du oxå ringa och rådfråga dem iaf..
  • Crazy catlady
    Emeliehj skrev 2016-08-10 19:24:02 följande:

Jag har haft det från och till sen äl. Har plussat idag :)

Jag kom på att jag hade liknande förra cykeln vid samma tid så det är nog ganska vanligt för mig .. Men vi får se.. håller tummarna iaf..
  • Anonym (Lexi)

Blödningen kan komma flera veckor efter. Jag fick ett ma (missed abortion) förra hösten. Gravid testet var starkt först, men efter ca 3 veckor började jag få bruna flytningar som övergick i rött blod och ont. Gravidsymptomen var kvar. På gynakuten hade jag 7000 i hcg (vecka 7), men ultraljudet visade att graviditeten avstannat i vecka 4-5 redan, men min kropp hade inte fattat det... Inte ovanligt att det blir så tyvärr! Behövde varken tabletter eller skrapning, utan allt kom ut som en vanlig mens ungefär. Två veckor senare blev jag gravid på nytt. Håller tummarna för dig att allt är som det ska!

• prinsessan15
    Dina1 skrev 2016-08-10 18:59:45 följande:

Jag behöver verkligen er hjälp så snälla svara om ni har egna erfarenheter. Är så orolig och ledsen. Ni som haft utomkvedshavandeskap, vad hade ni för symtom? Jag har inga andra symtom än vanliga graviditetssymtom men mina test blir bara svagare och svagare.. har endometrios som ökar risken för utomkveds.Jag orkar inte genomgå en operation till och har jag utomkvedshavandeskap nu tänker jag acceptera att min kropp inte är gjord för barn och ge upp. Det är inte alls kul att få positivt på CB digital måndag för att sedan få negativa test onsdag. När hcg sjunker ÄR det ju nåt fel! Jag har inte fått blödning eller något annat som tyder på MF. .

Har du testat med CB digital igen? Eller vilka tester har du kört?
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 16:14:13 följande:

Haha lite så.. Äsch tror nog att man övertänker detta med symptomer/ att man märker mer än vanligt:) Behöver ju inte vara symptom på graviditet men man vill ju gärna tro/hoppas:)

Spännande att se nu om i v då!:D

Jag har fått ont i svanken och det har jag aldrig annars åh hoppas för båda oss
  • Guffy78
    Dina1 skrev 2016-08-10 18:59:45 följande:

Jag behöver verkligen er hjälp så snälla svara om ni har egna erfarenheter. Är så orolig och ledsen. Ni som haft utomkvedshavandeskap, vad hade ni för symtom? Jag har inga andra symtom än vanliga graviditetssymtom men mina test blir bara svagare och svagare.. har endometrios som ökar risken för utomkveds.Jag orkar inte genomgå en operation till och har jag utomkvedshavandeskap nu tänker jag acceptera att min kropp inte är gjord för barn och ge upp. Det är inte alls kul att få positivt på CB digital måndag för att sedan få negativa test onsdag. När hcg sjunker ÄR det ju nåt fel! Jag har inte fått blödning eller något annat som tyder på MF. .

Blödningen kan börja 2-3 dagar efter att tester bli negativa. Så var det i mitt fall. Du behöver inte oroa dig för utomkveds då hcg stiger men långsamt och inte gå ner så snabbt vid det. Dessutom man har smärtor och blödningar. Det kan vara vanlig tidig MF . Eller inte- gör CB digital igen. Kan vara bara hormoner, utspädd urin, olika tester...m.m