• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Periksson90

Grattis till alla som plussat! :) Själv har jag ägglossning just nu och hoppas på att det ska ta sig och att ingen mens dyker upp runt 22-24/8. Så spännande det här, första försöket! Tänker dock att det kommer nog ta lite tid så man inte blir allt för besviken om mensen dyker upp följande månader.

• Mix of mine
    Teresiat skrev 2016-08-09 09:58:48 följande:

Fråga till er ang ÄL, när har ni de klassiska "äggviteflyningarna" på cykeln? Ett par dagar innan ÄL? Dagen innan ÄL? På ÄL?

För min del nu sista cykeln när jag blev gravid så hade jag:

Äggviteflytningar dag 10-14. Fullt utslag på ÄL test dag 13 och sen beräknad ÄL dag 14. Helt torrt från dag 15.
  • Ememem
    Madde87 skrev 2016-08-09 09:52:42 följande:

Grattis till alla som plussat! Hade äl i lördags (fick glad gubbe på äl-test iaf) så nu inväntas BIM den 22 känns som en evighet! Men det är ju så spännande :)

Kan inflika att äl i regel inträffar dagen efter man får glad gubbe på testet. Själv fick jag precis glad gubbe imorse så har troligen BIM den 25e, så vi in vänta tillsammans.
  • Ememem
    Teresiat skrev 2016-08-09 09:58:48 följande:

Fråga till er ang ÄL, när har ni de klassiska "äggviteflyningarna" på cykeln? Ett par dagar innan ÄL? Dagen innan ÄL? På ÄL?

Jag har de nån/några dagar innan äl.
  • emlo86

Tänkte hoppa in här! ÄL 3-4 -aug enligt positivt utslag på ÄL stickor. Myste till det den 2 och 3 aug.

Har sedan tidigare en 1,5åring som blev till på första försöket. Läser in alla "symptom" som tyngre bröst, lätt illamående etc men antar inbillning så här tidigt? BIM 20 aug - känns som en evighet!!!

• Sobika

Grattis alla andra som också plussat! Kul att det var så många! Heja er andra <3

• Madde87

[quote=76867675][quote-nick]Ememem skrev 2016-08-09 10:48:30 följande:[/quote-nick]Kan inflika att äl i regel inträffar dagen efter man får glad gubbe på testet. Själv fick jag precis glad gubbe imorse så har troligen BIM den 25e, så vi in vänta tillsammans.[/

Okej bra att veta :) vi har en spännande tid framför oss!

• Anonym (Vega)
    Madde87 skrev 2016-08-09 11:01:02 följande:

[quote=76867675][quote-nick]Ememem skrev 2016-08-09 10:48:30 följande:[/quote-nick]Kan inflika att äl i regel inträffar dagen efter man får glad gubbe på testet. Själv fick jag precis glad gubbe imorse så har troligen BIM den 25e, så vi in vänta tillsammans.[/

Okej bra att veta :) vi har en spännande tid framför oss!

Jag har BIM 23/8 så vi kan också vänta ihop!
    Enligt appen har jag ÄL idag (vilket jag känner av starkt!) och vi har fått till det varannan dag nu så jag önskar så så så otroligt mycket att vi lyckas den här månaden!!
  • LaceyLoo
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-09 11:30:29 följande:
    Jag har BIM 23/8 så vi kan också vänta ihop!
    Enligt appen har jag ÄL idag (vilket jag känner av starkt!) och vi har fått till det varannan dag nu så jag önskar så så så otroligt mycket att vi lyckas den här månaden!!
    Jag har BIM 22-24 så väntar också med er :D
  • SamsonS

Nu är jag ju osäker på om jag ha bim nu på fredag eller nästa helg eftersom jag har svårt att tyda mina äl test.

Tog ett gravtest i söndags där jag tyckte mig se ett knappt synbart streck. Har inte vågat testa efter det, är rädd att jag bara blir besviken.

Nu idag har jag börjat få ont i magen. När jag är stilla känns magen öm och jag har molvärk, när jag rör mig så ilar det och drar.
    Så, ägget som fäster nu, eller "växtvärk"...

Vad tror ni? Ni som har plussat eller varit gravida tidigare, hur har ni känt i magen mellan äl och bim?

Svar på tråden Bim aug 2016