• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Tiger grr
    Guffy78 skrev 2016-08-22 22:30:06 följande:
    Gud hjälp mig! Tog ett test nyligen och om den tidigare kom inom 10 minuter denna kom i samma styrka efter bara några sekunder. Det ska väl inte öka om ägget inte fäst??? Tog 3 tester idag alla mäter från 10 mlU testa tidigt och förstå var blank helt, inte ens efter 10 min kom det nåt, den andra såg du och den tredje här:observera att jag har fotat den inom 1-2 minut efter jag har doppat den.
    Jag gissar på att din ägglossning skedde tidigare. Tycker mig se ngt på denna också :) 
  • Guffy78

Ush blir alltid gravid varenda månad men utmaningen är att behålla killen kvar i magen... Idag fick jag på jobbet sån sug efter surimi /crabsticks, köpte halvkilo burken i lake och smockat i mig på 5 min. Brukar hata dom och vanligtvis tycker de är äckliga. Men idag var det godaste jag har ätit. Dessutom åt halva burken skagenröra och nästan råa räkor. Mådde illa som f*n efter detta....

• copycat

Rejäl tempdipp nu på morgonkvisten så känner mig plötsligt helt säker på att jag inte gravid. Känns så deppigt :(

• copycat

Insåg att jag ju tempade tidigare än vanligt, somnade om och tempade i vanlig tid och då vården hög igen. Nåja. Tror verkligen inte jag är gravid, detta är morgonens test. ÄL+12. Rätt kört va?

• Teresiat

Blev ett nytt supersvagt test idag. Kanske inte så konstigt att det ibte blivit starkare då det bara gått knappt 12 timmar sen jag testade sist. Hur känsliga är digitala tester? Kan man ta dem någon dag innan BIM?

• Anonym (Vill så gärna)

Är så ledsen uppgiven. Inget denna månaden heller. Negativt test imorse. Varför har jag så svårt för att bli gravid nu. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Vad är det som händer med min kropp? Har haft ont i vänster äggstock fyra menstrautioner pms symptom som liknar graviditets. Detta tar på mitt psyke. Vill bara ligga i sängen och aldrig gå kupp igen.

• Ememem
    Teresiat skrev 2016-08-23 06:46:01 följande:

Blev ett nytt supersvagt test idag. Kanske inte så konstigt att det ibte blivit starkare då det bara gått knappt 12 timmar sen jag testade sist. Hur känsliga är digitala tester? Kan man ta dem någon dag innan BIM?

Jag tog mitt digital på BIM-5 efter att jag fått ett svagt streck på stickan.
  • GrönaDruvan
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-23 07:40:05 följande:

Är så ledsen uppgiven. Inget denna månaden heller. Negativt test imorse. Varför har jag så svårt för att bli gravid nu. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Vad är det som händer med min kropp? Har haft ont i vänster äggstock fyra menstrautioner pms symptom som liknar graviditets. Detta tar på mitt psyke. Vill bara ligga i sängen och aldrig gå kupp igen.

Känner samma... Tror inte det är nåt denna månaden så då blir det försök 16 nästa gång.
    Har också blivit gravid lätt innan så det är otroligt påfrestande.
    Dessutom får vi nog ingen hjälp eftersom vi har barn sen innan
    Att göra provat IVF kostar runt 40.000 och även om vi har råd så tror jag inte maken går med på det. Han vill gärna ha fler barn, men tycker också att vi ska nöja oss om naturen inte vill att vi ska ha fler...
    Jag fick ändå känna känslan av att vara gravid igen...längtan...alla tankar..men det slutade i vecka 9 och jag blev helt förstörd. Trodde väl att jag skulle bli gravid direkt efter missfallet, då kroppen redan hade hormonerna, och då jag läst att många blir gravida direkt efter.. Men inget.

Jag vet ärligt talat inte hur länge man ska försöka? Ska man nöja sig såhär? Min dröm att få 3 barn krossas.
  • Julm
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-23 07:40:05 följande:

Känner igen mig. Nu har jag inga barn sen innan, har du? Villet försök är ni på?