• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • copycat

Vilken tid på dagen tog du ÄL-testet?:)

Tiger grr skrev 2016-08-22 21:17:09 följande:

Jag tog såklart ett gravtest först och fick två streck på det. Ville bara dubbelkolla med ältestet också. :D :D

BIM-5 idag, ÄL+12. Hade säkert kunna påvisa ngt tidigare men trodde faktiskt inte att det skulle visa ngt denna månad. :D

• Tiger grr

Å en kompis! ;D här har du en till testoman, i vanliga fall. hehe vilken dag är du på? Jag ser svagt. :))

Guffy78 skrev 2016-08-22 19:58:18 följande:

När jag frågade om babyplan tester så menade jag det här: är detta en spök? Gjorde tester innan som var helt blanka men fick stegring nu på äl test och konstig hugg i mage imorse så testade, testoman som jag av världsklass:))))

• Tiger grr

Nu på kvällen, efter typ 20. Inte hållt mig innan. Inte innan jag tog gravtestet heller.

copycat skrev 2016-08-22 21:21:34 följande:

Vilken tid på dagen tog du ÄL-testet?:)

• Tiger grr

Nu är det bildbombning, men jag är fortfarande lite i chock. Nytt gravtest, bild inom 5 min och inte hållt mig. :D

• Guffy78
    Tiger grr skrev 2016-08-22 21:22:32 följande:

Å en kompis! ;D här har du en till testoman, i vanliga fall. hehe vilken dag är du på? Jag ser svagt. :))

Det sjuka är att jag är bara på ÄL+5. Jag vet att ägget har inte fäst än men vet att så svaga tester visar om ägget blev befruktat eller ej. HCG är dock så små mängder att det borde inte detekteras av test - det är när befruktad ägg signalerar sin ankomst till livmoder för att den ska förbereda sig för att fästa:) Sån teori har jag.
  • Guffy78

Glömde skriva min temp ligger på 37.2 andra dag i rad så jag vaknar flera ggr både svettig och sjukt kissnödig:)

• FyrAAAA
    Tiger grr skrev 2016-08-22 21:40:35 följande:

Nu är det bildbombning, men jag är fortfarande lite i chock. Nytt gravtest, bild inom 5 min och inte hållt mig. :D

Grattis!!! Vad har du haft för känningar? På vilken dag efter äl plussade du nu? Jättekul! Massa grattiskramar!
  • Tiger grr
    Guffy78 skrev 2016-08-22 22:08:10 följande:
    Det sjuka är att jag är bara på ÄL+5. Jag vet att ägget har inte fäst än men vet att så svaga tester visar om ägget blev befruktat eller ej. HCG är dock så små mängder att det borde inte detekteras av test - det är när befruktad ägg signalerar sin ankomst till livmoder för att den ska förbereda sig för att fästa:) Sån teori har jag.

Va? Tror du inte att ägget lossnat nån dag tidigare? Borde ju inte kunna se så tidigt. hehe Glad Själv har jag bara plussat som tidigast på ÄL+8/9.
    Har du ngn närbild på bara gravtestet?

Kan det inte vara så att befruktat ägg avger hcg innan det fäst sig? För ibland kan man ju få positivt gravtest och sen så svagare test eller blankt inom en vecka (missfall). Skulle då ägget först fäst (och avsöndrat hcg) för att sen lossna och inte avge längre? Den avger väl hormonet för att tala om att den lever?! :)

• Tiger grr
    FyrAAAA skrev 2016-08-22 22:23:23 följande:
    Grattis!!! Vad har du haft för känningar? På vilken dag efter äl plussade du nu? Jättekul! Massa grattiskramar!
    Tack! :D Inga alls. eller kanske något men varit dunderförkyld nu i en vecka så har inte kunnat känna av. Har drömt en massa, det gör jag typ enbart när jag är gravid, men det kan ju vara vadsomhelst egentligen. hehe
    Jag testade idag på ÄL+12, om jag hade trott att det skulle finnas en chans denna månad så hade jag garanterat testat från dag 7 och framåt. hahah :D
  • Guffy78
    Tiger grr skrev 2016-08-22 22:24:14 följande:

Va? Tror du inte att ägget lossnat nån dag tidigare? Borde ju inte kunna se så tidigt. hehe  Själv har jag bara plussat som tidigast på ÄL+8/9.

Har du ngn närbild på bara gravtestet?

Kan det inte vara så att befruktat ägg avger hcg innan det fäst sig? För ibland kan man ju få positivt gravtest och sen så svagare test eller blankt inom en vecka (missfall). Skulle då ägget först fäst (och avsöndrat hcg) för att sen lossna och inte avge längre? Den avger väl hormonet för att tala om att den lever?! :)

Gud hjälp mig! Tog ett test nyligen och om den tidigare kom inom 10 minuter denna kom i samma styrka efter bara några sekunder. Det ska väl inte öka om ägget inte fäst??? Tog 3 tester idag alla mäter från 10 mlU testa tidigt och förstå var blank helt, inte ens efter 10 min kom det nåt, den andra såg du och den tredje här:observera att jag har fotat den inom 1-2 minut efter jag har doppat den.