• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (Vill så gärna)
    Julm skrev 2016-08-23 07:49:47 följande:

Känner igen mig. Nu har jag inga barn sen innan, har du? Villet försök är ni på?

Jag har ett barn på 7 år. Fick göra en abort för 3 år sedan pga vissa tragiska omständigheter. Detta är vårt femte försök. IOM att det gått så lätt tidigare undrar jag varför det inte går nu? Kan jag verkligen haft så tur innan. Eller är det ngt fel nu? Usch kan inte tänka på annat. Vill släppa och bara njuta av livet, så svårt. Vänner som är gravida svårt att umgås just nu.
  • FyrAAAA
    copycat skrev 2016-08-23 06:33:47 följande:

Insåg att jag ju tempade tidigare än vanligt, somnade om och tempade i vanlig tid och då vården hög igen. Nåja. Tror verkligen inte jag är gravid, detta är morgonens test. ÄL+12. Rätt kört va?

Men är det inte ett svagt streck där? Tycker jag ser det?!
  • FyrAAAA
    FyrAAAA skrev 2016-08-23 09:09:07 följande:
    Svårt o se med skuggor osv på bild! Håller tummarna tills motsatsen är bevisad iaf!
  • copycat

Säger som i en spökstreckstråden:)

Ja jag tycker också det är nånting där. Men tycker det borde vara starkare på ÄL+12 om det är ett plus:/ skulle fått mens igår på ÄL+11 men inget ännu, en hel del vita flytningar dock. Funderar på om det kan vara mitt psyke som gör att mensen inte kommer? För att jag så gärna vill vara gravid? Haha många tankar....

Jämförde med hur det såg ut när jag plussade med dottern ÄL+14. Ingen tvekan där inte. Är visserligen två dagar tidigare nu, men ändå.....

FyrAAAA skrev 2016-08-23 09:09:07 följande:

• Onix

Ni som har hunnit plussa nu, har ni fått några symptom än? :)

• Tokgurkan
    Onix skrev 2016-08-23 09:28:50 följande:

Plussade igår och gjorde ett till test idag för att dubbelkolla, fortfarande plus hehe. Det är BIM-2 nu och jag har i ca 1,5-2 veckor haft molande värk i magen, som mensvärk varje dag. Kännt allmänt obehag i magen, som att jag är förstoppad fast jag inte är det. Annars har jag varit som vanligt, smått illamående ibland bara.

Känner mig lite orolig över att jag har såna "menssmärtor", har känts hela den här tiden som att den ska komma snart..
  • Anonym (Vega)

Tyngd i brösten, molande i magen, huvudvärk och något förändrat luktsinne (hamnade halvt sovandes i makens armhåla imorse och var tvungen att backa bort haha )

Molandet är ju dock svårt att säga vad det är. Om jag inte hade testat positivt i helgen så hade det lika gärna kunnat vara mensen som var på väg. Det känns ungefär likadant.

Inget illamående, men jag mådde inte illa en enda gång när jag fick mitt första barn heller. Så jag hoppas att det håller sig undan den här gången också.
  • Rosenblad
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-23 07:40:05 följande:

Är så ledsen uppgiven. Inget denna månaden heller. Negativt test imorse. Varför har jag så svårt för att bli gravid nu. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Vad är det som händer med min kropp? Har haft ont i vänster äggstock fyra menstrautioner pms symptom som liknar graviditets. Detta tar på mitt psyke. Vill bara ligga i sängen och aldrig gå kupp igen.

Känner med dig.. Har dock aldrig blivit gravid men förstår känslan av uppgivenhet och att inte vilja lämna sängen. Hoppas de tar sig för dig nästa månad! Väntar själv på BIM som är i övermorgon. Har tyvär tappat förhoppningarna, nästa månad har vi försökt ett år och det känns som ett tungt steg.
  • Tiger grr

Inga särskilda symptom för min del. Känns som vanligt strax innan mens, vanlig pms. haha :D

Själv då? Vilken dag är du på?

• Tiger grr

Tror mig se ngt, fast grått. Tycker också det borde vara lite mer synligt om det är ÄL+12 tyvärr. :/

Hur pass tidigt efter ÄL brukar du plussa om/när du plussar?

copycat skrev 2016-08-23 06:33:47 följande:

Insåg att jag ju tempade tidigare än vanligt, somnade om och tempade i vanlig tid och då vården hög igen. Nåja. Tror verkligen inte jag är gravid, detta är morgonens test. ÄL+12. Rätt kört va?