• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Lillstrumpa84
    copycat skrev 2016-08-23 14:38:34 följande:

Med dottern plussade jag ÄL+14. Svagt men fullt synligt, rosa och fint:) la upp en bild på det testet samt dagens för att jämföra, lite tidigare idag:)den gången hade jag inte testat tidigare. I juli plussade jag sjukt svagt ÄL+11 och fick gravid 1-2 ÄL+14 ("inte gravid" innan dess). Fick dock missfall i 5+5 och det här är första ägglossningen efter det! Har som sagt 11 dagar lutealfas och borde fått mens igår men har bara vita flytningar....hmm...

Då är vi i samma sits. Ingen mens, bara vita flytningar om ens de. Mycket lite bara. Jag vet inte om jag ska våga testa. Måste jag föra de på morgonurin?
  • copycat

På vilken dag efter ÄL är du?

Ja morgonurin ska vara säkrast om man testar innan BIM:)

Lillstrumpa84 skrev 2016-08-23 14:59:29 följande:

Då är vi i samma sits. Ingen mens, bara vita flytningar om ens de. Mycket lite bara. Jag vet inte om jag ska våga testa. Måste jag föra de på morgonurin?

• Anonym (Vega)

Jag testade på eftermiddagen och då visade ju Clearblue "Inte gravid".
    Så morgonurin ger säkrast korrekt resultat.

• Lillstrumpa84
    copycat skrev 2016-08-23 15:00:30 följande:

På vilken dag efter ÄL är du?

Ja morgonurin ska vara säkrast om man testar innan BIM:)

Jag är på dag 15 efter äl. Borde visa ett korrekt svar om jag tar de nu. Men måste som sagt va kanske ta det på morgonen?
  • Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-23 15:04:29 följande:

Jag testade på eftermiddagen och då visade ju Clearblue "Inte gravid".
    Så morgonurin ger säkrast korrekt resultat.

Men vilken dag testade? Innan BIM eller efter?
  • Julm

Kan det ens vara möjligt att må illa i vecka 4? Vaknade imorde av ett fruktansvärt illamående. Rapar också mycket. Har inte testat än, har bim inom 3 dagar så jag väntar ut.

• Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-23 15:07:50 följande:
    Men vilken dag testade? Innan BIM eller efter?
    Jag har BIM idag egentligen och testade i helgen.
    Lördag eftermiddag "Inte gravid"
    Söndag morgon "Gravid 1-2"
  • Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-23 16:03:46 följande:
    Jag har BIM idag egentligen och testade i helgen.
    Lördag eftermiddag "Inte gravid"
    Söndag morgon "Gravid 1-2"
    Tänkte ändå testa ikväll för att se om jag kanske kan överraska sambon. Annars tar jag om de imorgon bitti :)
    Grattis förresten!!
  • Anonym (Vill så gärna)

Hur är det? Om man som kvinna har ett barn med en annan sedan tidigare men har svårt att bli gravid med nästa partner. Beviljas Ivf eller får man stå för kostnaderna själva? Någon som vet??

• Deni81
    Milie skrev 2016-08-23 12:41:04 följande:
    Vi har BIM samtidigt och jag är också väldigt kissnödig på nätterna vilket jag oftast inte är. Visserligen dricker jag inget kaffe vissa dagar för att andra dagar dricka tre koppar per dag. Kan tänka mig att det beror på det. Rent logiskt borde man inte kunna känna något nu. Jag tror man känner efter och upptäcker hur själva menscykeln känns. Det är en ganska fascinerande vilka omställningar rent fysiskt som sker men bl.a. livmodern men även rusherna av olika hormon. En vanlig icke-befruktad cykel är en ganska big deal ändå.
    Det ÄR faktiskt det. Rent hormonellt så är ju östrogendippar och progesteronökningar ganska stora, snäva svängar i en cykel. Jag har börjat märka att jag mår som bäst nu, när progesteronet är på en jämn nivå innan mensen kommer. Östrogenet klarar jag inte av, innan ÄL, är en häxa då. Och precis vid ÄL, när det byts ut mot progesteron så får jag som ett lugn. Helt galet egentligen. Progesteronet kan dock ge många fysiska symtom, som ömma bröstvårtor, illamående, svullnadskänsla, ömma bröst. Sen kan det säkert kännas som molvärk när slemhinnan i livmodern tjocknar innan den stöts ut, ifall man inte blir befruktad.

Därför tror jag inte på symtom som ett säkert tecken på graviditet