• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Emelie07

Jag orkar inte vänta längre. Har BIM 30/8, just nu tror jag allt bara är en inbillning. Har haft ont i vänster äggstock och stickningar i livmodern sen en vecka tillbaka men nu har jag inte det längre. Men nu börjar man känna efter så mycket, så jag tror jag inbillar mig bara. :( Jag är dock öm i brösten, kissar mycket även på natten (det händer aldrig annars) och är inte så speciellt sugen på nånting. Men det är väl alldeles för tidigt att känna så?

• Milie
    Emelie07 skrev 2016-08-23 12:34:15 följande:

Jag orkar inte vänta längre. Har BIM 30/8, just nu tror jag allt bara är en inbillning. Har haft ont i vänster äggstock och stickningar i livmodern sen en vecka tillbaka men nu har jag inte det längre. Men nu börjar man känna efter så mycket, så jag tror jag inbillar mig bara. :( Jag är dock öm i brösten, kissar mycket även på natten (det händer aldrig annars) och är inte så speciellt sugen på nånting. Men det är väl alldeles för tidigt att känna så?

Vi har BIM samtidigt och jag är också väldigt kissnödig på nätterna vilket jag oftast inte är. Visserligen dricker jag inget kaffe vissa dagar för att andra dagar dricka tre koppar per dag. Kan tänka mig att det beror på det. Rent logiskt borde man inte kunna känna något nu. Jag tror man känner efter och upptäcker hur själva menscykeln känns. Det är en ganska fascinerande vilka omställningar rent fysiskt som sker men bl.a. livmodern men även rusherna av olika hormon. En vanlig icke-befruktad cykel är en ganska big deal ändå.
  • FyrAAAA
    Emelie07 skrev 2016-08-23 12:34:15 följande:

Har också bim 30/8, äl+6 idag....
  • Anonym (Vega)
    GrönaDruvan skrev 2016-08-23 13:49:49 följande:

Bim på tor el fre och tokblankt test idag. Orkar inte...

Tappa inte hoppet! Mitt Clearblue sa ju Inte gravid i lördags och sen var det positivt på söndagen. Det är sååå små differenser i HCG-nivåerna de första dagarna. Jag håller tummarna för dig!
  • GrönaDruvan
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-23 13:51:29 följande:
    Tappa inte hoppet! Mitt Clearblue sa ju Inte gravid i lördags och sen var det positivt på söndagen. Det är sååå små differenser i HCG-nivåerna de första dagarna. Jag håller tummarna för dig!
    Känner mig dock inte gravid alls, så tror inte...men visst hoppas man ändå
  • Lillstrumpa84

BIM i går och ännu inte testat. Börjar känna märkliga dofter, lite sura uppstötningar och fruktansvärd huvudvärk vilket jag aldrig har annars. Man borde kanske våga testa sig? Nervös!

• Deni81

Också BIM 30/8! Kul att så många har samtidigt. Är på äl+8 typ. Har inga symtom...

• copycat

Med dottern plussade jag ÄL+14. Svagt men fullt synligt, rosa och fint:) la upp en bild på det testet samt dagens för att jämföra, lite tidigare idag:)den gången hade jag inte testat tidigare. I juli plussade jag sjukt svagt ÄL+11 och fick gravid 1-2 ÄL+14 ("inte gravid" innan dess). Fick dock missfall i 5+5 och det här är första ägglossningen efter det! Har som sagt 11 dagar lutealfas och borde fått mens igår men har bara vita flytningar....hmm...

Tiger grr skrev 2016-08-23 12:22:45 följande:

Tror mig se ngt, fast grått. Tycker också det borde vara lite mer synligt om det är ÄL+12 tyvärr. :/

Hur pass tidigt efter ÄL brukar du plussa om/när du plussar?

• Emelie07
    FyrAAAA skrev 2016-08-23 13:30:35 följande:

Har också bim 30/8, äl+6 idag....

Du med? :) Känner du något? Eller är man skengravid? Jag känner mig så nere och känslig idag. :(