• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Julm

Då kommer snart mensen då. Svettningar som jag brukar ha, molvärk i magen och lite neråt och i ryggen, suck :( bara på det till nästa gång!

Allihopa, jag hejar på er! Det är inte en fråga OM, utan NÄR + kommer! Kram till er <3

• LadySatisfied
    1315 skrev 2016-07-31 11:52:32 följande:

Jag plussade på bim-6, lika tidigt som med dottern.. Helt overkligt!!! Tog test så tidigt då jag hade tydliga symptom så som växtvärk och illamående samt svajande humör och trötthet... Har egentligen bim imorgon! Nu har jag gått 2 dagar utan att känna något i tjejmagen, men idag har värken återigen kommit tillbaka.. Så symptomen kommer och går hela tiden, man känner inte allt konstant :) ge ibte upp hoppet förrän mensen kommer!! Jag håller mina tummar !

Wow! Stort grattis
  • misslina
    Jag plussade på bim-6, lika tidigt som med dottern.. Helt overkligt!!! Tog test så tidigt då jag hade tydliga symptom så som växtvärk och illamående samt svajande humör och trötthet... Har egentligen bim imorgon! Nu har jag gått 2 dagar utan att känna något i tjejmagen, men idag har värken återigen kommit tillbaka.. Så symptomen kommer och går hela tiden, man känner inte allt konstant :) ge ibte upp hoppet förrän mensen kommer!! Jag håller mina tummar !
    Stort grattis :)
  • MeAndMyself

Tack för svar! Så svårt att ha is i magen, jag som sa att jag aldrig skulle bli en sån som testade i tid och otid och drömde mig bort... Första symtomen och jag har redan bestämt barnvagn hahaha!

Ååh grattis till ert plus!!! Så kul att höra! :)

• sweetcandy

Äsch, bara för att jag hittade denna tråd igår så kom det blod idag på pappret!
    Nåja det var ändå bara ett halvhjärtat försök denna gång

• 1315
    MeAndMyself skrev 2016-07-31 12:01:52 följande:

Tack för svar! Så svårt att ha is i magen, jag som sa att jag aldrig skulle bli en sån som testade i tid och otid och drömde mig bort... Första symtomen och jag har redan bestämt barnvagn hahaha!

Ååh grattis till ert plus!!! Så kul att höra! :)

Haha jag är precis likadan! Byggt upp planer för hur vi ska berätta för folk osv.. Men jag är riktigt testberoende! Testar även när jg har plussat för att se hur Hcg stiger haha.. Gravid med nr 3 nu, har en pojke och en flicka sedan innan :)

Har du några barn redan nu?
  • Julm

Börjar misstänka att det är något konstigt som pågår i magen. Så illamående så jag började svettas, molande/stickande värk i tjejmagen och neråt, helt dizzy. Bim om någon dag. Blir på riktigt förvånad om det inte är något då jag aldrig mått såhär. Är dock väldigt ödmjuk då jag av nån anledning är inställd på att det kommer ta tid att bli gravid.

• prinsessan15
    Sobika skrev 2016-07-31 11:21:35 följande:

Äääntligen har jag haft äl! Skulle ha haft i tisdags men enligt stickorna så borde den ha varit igår kväll. Utan ältesterna hade jag troligtvis missat äl. Har sexat varje dag i över en vecka nu för att jag trot att äl ska va den dan haha. Blir en sista idag och sen lite vila i nån dag haha.

Haha känner igen mig i det där! ;) när har du bim? :)
  • Smlan

I dag kom mensen, dock 1 dag för tidigt. Känns som min cykel blir kortare och kortare. När jag började tempa för ca 1 år sen så var min cykel 31 dagar. Nu är den snarare 27. Denna gång är det bara 26 dagar. Har läst att man får kortare cykel när man blir äldre så kanske har jag blivit sjukt mycket äldre på bara 1 år. Är 33 år nu och har ju inga barn sedan tidigare. Sen är mensen mer bara stora bruna flytningar istället för rött blod. Är det någon som har erfarenhet av det?

Eftersom jag kände att mensen var på gång igår har jag redan brutit ihop en gång. Idag tänker jag vara arg men sen är det bara att ladda för nästa omgång, femte försöket. ÄL 12 aug och BIM 27 aug.

• Klumpidunsa

Snart är mensen slut, längtar efter att få börja äl-testa igenSkrattande Ni som väljer att endast mysa till det runt ägglossning, vilka dagar väljer ni? Mina äl-tester visar bara positivt en dag (cb digital, morgonurin) och det är samma dag som kalendern förutspår varje gång. Det bör ju rimligtvis betyda att äl sker på kvällen eller dagen efter. Jag tänkte då tre dagar för mys; två dagar innan positivt test, samma dag samt dagen efter. Vad tror ni om det?Tungan ute

Svar på tråden Bim aug 2016