• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (Vill så gärna)

Så kom mensen på dag 24. Kortare menscykel är det vanligt? Min menscykel brukar vara 28 dagar på pricken. Däremot fick jag tidigare ägglossning denna månad också. Önskar er alla lycka till från djupet sv mitt hjärta hoppas ni får era efterlängtade med hälsan i välbehållna snart. Kram på er alla fantastiska kämpande kvinnor <3

• LadySatisfied
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-02 10:49:59 följande:

Jag tänker som dig borde ju synas ngt. Jag har också haft en bebis som jag gått och burit och sniffat på så underbart. Vänner som är gravida och skickar och berättar hur dom mår. Den ena har försökt i över 1 år och jag är verkligen super glad att dom äntligen fick sitt plus samtidigt som det gör ont i mig när jag hela tiden får höra hur glad hon är. Men vi får inte ge upp ngn gång kommer vi att vara dom som vill skryta och berätta om hur dåligt vi mår och klaga på alla gravid symptom. <3

Det är tydligen väldigt vanligt att ett test innan BIM inte är positivt även om man är gravid. Säkrast är att testa efter BIM om mensen inte kommit. Allt beror på hormonnivåer.
  • Hellsing

Vad använder ni för gravtest? jag har tidigare använt clearblue "vanliga" men har idag fyllt på förrådet med den som har vecko-visning då den andra inte fanns i 2pack.

tips? bra? dåliga?`eller föredrar ni en annan variant?

• Myline
    Hellsing skrev 2016-08-02 13:12:30 följande:

Vad använder ni för gravtest? jag har tidigare använt clearblue "vanliga" men har idag fyllt på förrådet med den som har vecko-visning då den andra inte fanns i 2pack.

Jag använda CB plus. Testade på BIM och fick supertydligt plus efter bara några sekunder :) Jag tror dock att många inte gillar dem för att man kan se strecket som ska komma fram vid graviditet om man kollar riktigt noga även vid negativt resultat. Om du är med på hur jag menar :)
  • L 91
    Hellsing skrev 2016-08-02 13:12:30 följande:

Har använt testlagrets men jag vet inte vad jag tycker om de. Ibland tycker jag mej se ett streck på dem.. vet inte om det syns när jag laddar upp bilden men här såg jag ett streck den 15 juni på kvällen men inga positiva test efter det.

• Anonym (Vega)

Jag tror jag använde Clearblue sist, sånt vanligt. Det fanns inte digital då
    Nu har jag inte köpt nåt än, jag tänker att jag gör det om jag känner i kroppen att det är något eller att mensen i augusti blir sen....

• 10oktober

En knapp vecka kvar till ÄL och imorgon bitti ska jag börja testa med ÄL-stickor. Ska bli spännande :) även mannen verkar tycka det, han som var helt emot det de två första försöken ;)

• AM8

Jodå visst är jag gravid...

Någon som startat en Facebookgrupp för planerade april-bebisar ännu? :)
  • Guffy78

Är på dag 5 nu , började med munkpeppar igen på dag 2 för bara den ger tydliga ÄL utslag på test för mig. Hoppas att ÄL kommer tidigare denna gång. Ska hämta ut glandin och bidrogtningsgele på torsdag och börja med de också. Munkpeppar gjorde jag uppehåll i 2 månader men ser tydlig skillnad när jag använder den - ÄL bli starkare och jag får utslag på ÄL tester i 2 dagar . När jag inte tog den så hade jag inte 100% utslag på ÄL test och kunde avgöra bara flera dagar efter ÄL tack vare tempen. Det är bra dock att vara förberedd:) Så 25 försök och 10 MF bakom men skam Den som ger sig:)

• Hellsing
    AM8 skrev 2016-08-02 15:15:54 följande:
    Jodå visst är jag gravid...

Någon som startat en Facebookgrupp för planerade april-bebisar ännu? :)
    Grattis!!! så spännande!! en facebookgrupp är alltid kul när det är något alla längtar till ;) och ser fram emot.
Svar på tråden Bim aug 2016