• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • prinsessan15

Var på gröna Lund igår och nu har jag världens ångest, tänk om jag är gravid och åkt massa attraktioner! Har bim 9/8 så det är väl runt nu ägget är på väg ner skulle jag tro, hur farligt kan det vara tror ni?

• Anonym (Lexi)
    prinsessan15 skrev 2016-08-02 16:25:06 följande:

Var på gröna Lund igår och nu har jag världens ångest, tänk om jag är gravid och åkt massa attraktioner! Har bim 9/8 så det är väl runt nu ägget är på väg ner skulle jag tro, hur farligt kan det vara tror ni?

Tror knappast att det är någon fara faktiskt ! Jag var på Liseberg förra sommaren och åkte typ allt, det var mellan ÄL och BIM, men gravid blev jag. Red gjorde jag också, men ägget fastnade trots allt galopperande och skumpade
  • prinsessan15
    Anonym (Lexi) skrev 2016-08-02 16:42:09 följande:
    Tror knappast att det är någon fara faktiskt ! Jag var på Liseberg förra sommaren och åkte typ allt, det var mellan ÄL och BIM, men gravid blev jag. Red gjorde jag också, men ägget fastnade trots allt galopperande och skumpade
    Tack för svar! Kan jag känna mig lite lugn igen! Vill ju så gärna att det ska bli något denna månad! Då kommer det vara 23 månader mellan barnen och det skulle vara riktigt kul! :)
  • Cfmilla

Snart ett år med försök, känner mig gött trött på allt. Monster finne så mens lär dyka upp på fredag. Blöh hoppas kan man ju alltid göra. Men jag är bitter!

• Havregry

Bim idag! Ännu ingen mens i sikte. Hoppas, hoppas den håller sig borta helt och hållet (och av rätt anledning). Idag har jag dock inte känt mig gravid för 5 öre... Men hoppas ändå såklart!

Då jag fuskade och testade i förrgår (neg), så har jag slut på test. Lika bra det känns det som, vill inte testa och få negativt idag... Men om mensen fortfarande inte kommit imorgon kommer jag nog köpa nytt test då.

Hur går det för er andra som har bim i dagarna, ni som inte plussat än?

• Syllin

Hoppar in här. Vet inte riktigt när jag har BIM då min mens varit oregelbunden efter första barnet som föddes i januari i år. För 1.5 vecka sedan rök kopparspiralen och jag räknade att jag borde haft ägglossning ungefär då.

Idag är jag på dag 21 i cykeln, och med första barnet plussade jag på dag 23. Vågar jag testa nu i veckan tro?

Haft väldigt mycket mensvärk konstant i 2 dygn, inget jag annars har innan mens.. Någon som känner igen de symtomet från tidigt i graviditeten?

• IA89
    Havregry skrev 2016-08-02 19:56:18 följande:

Bim idag! Ännu ingen mens i sikte. Hoppas, hoppas den håller sig borta helt och hållet (och av rätt anledning). Idag har jag dock inte känt mig gravid för 5 öre... Men hoppas ändå såklart!

Då jag fuskade och testade i förrgår (neg), så har jag slut på test. Lika bra det känns det som, vill inte testa och få negativt idag... Men om mensen fortfarande inte kommit imorgon kommer jag nog köpa nytt test då.

Hur går det för er andra som har bim i dagarna, ni som inte plussat än?

Hej!

Jag har också BIM idag men ingen mens i sikte än! Sorry för info men det har runnit till i brallan flera gånger idag så jag trott det varit mensen men nej, bara flytningar. Imorgon blir cykeldag 31, så sent har jag aldrig fått mens. Här svingas jag mellan hopp och förtvivlan. Mellan "jag tror jag är gravid" till "nej det går lnte denna gången heller". Testade med CB digitalt 4 eller 5 dagar innan BIM (sånt tidigt test) men fick negativt. Sen har jag testat med ÄL tester två gånger efter det, typ förrigår och idag, för sist när jag var gravid gav de fullt utslag. Men de var inte i närheten av något utslag. Med sonen plussade jag bim+5, blev gravid men fick missfall i april och plussade då på ÄL+11 eller ngt sånt. Så jag vet inte om jag är låghormonare heller... Jobbigt läge.

Tänker inte testa imorgon. Möjligtvis torsd eller fred med sånt gravtest från billiga tester
  • mariama
    AM8 skrev 2016-08-02 15:15:54 följande:

Jodå visst är jag gravid...

Någon som startat en Facebookgrupp för planerade april-bebisar ännu? :)

Grattis!! :) Ja det finns en grupp, gå till BF april 2017 här på FL så hittar du några sidor bakåt hur du ska gå tillväga! Gruppen är hemlig :)
Svar på tråden Bim aug 2016