• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Dalkullan92

Hoppar in här :)

hade Bim 24/7 men den dök inte upp och inte heller något pluss. Testade Bim +5 neg.

Så tror mensen hoppade över en månad. Så kanske få mensen runt den 20/8 kanske. Vi kör på att ha sex varannan dag minst, hela månaden nu och ser va de blir :)

• Dalkullan92

Hoppar in här :)

hade Bim 24/7 men den dök inte upp och inte heller något pluss. Testade Bim +5 neg.

Så tror mensen hoppade över en månad. Så kanske få mensen runt den 20/8 kanske. Vi kör på att ha sex varannan dag minst, hela månaden nu och ser va de blir :)

• IA89

Sjukt nervöst nu. Har ryggvärk/foglossningskänningar, molvärk i tjejmage, små onda "drag" i tjejmagen samt att jag har svårt att äta som sist jag blev gravid. Inga jättetydliga gravsymptom dvs utan det kan lika bra vara mensen. Och mensen ska komma imorgon. Har testat, negativt. Testade med ÄLtest igår för de kan ju ge utslag på grav (vågade inte riktigt ta ett grav test) men det var bara svagt positivt....

Nåväl. Den som lever får se

• Prästkragen
    Ememem skrev 2016-08-01 06:35:38 följande:

Vi har också en 14-månaders hemma och försöker få ett syskon. Detta blir första försöket men förra tog fem månader, dock på andra försöket med äl tester så hoppas att denna går lite snabbare.

Vilka stickor är det du har som mäter från hcg 5?

Jag hittade stickor på apotea.se från Abblo Pharma. 2 st för 99 kr.
  • Lovisens

Är på Bim -8. Haft en molande värk till och från i ett par dagar. Även att jag hoppas av hela min själ att det är tidigare grav-symtom så misstänker jag att det absolut inte har något med det att göra. Dels är det väldigt tidigt och så har jag varit skengravid så många gånger förut.

• Tiiffany

Jag har testat med fertilitetsmonitor (ej avancerad) i 3 dagar nu. De två första dagarna kunde jag på stickan se väldigt svagt streck. Idag helt blankt. Ska testa ett billigt test efter jobbet 

• Havregry
    IA89 skrev 2016-08-01 11:27:45 följande:

Sjukt nervöst nu. Har ryggvärk/foglossningskänningar, molvärk i tjejmage, små onda "drag" i tjejmagen samt att jag har svårt att äta som sist jag blev gravid. Inga jättetydliga gravsymptom dvs utan det kan lika bra vara mensen. Och mensen ska komma imorgon. Har testat, negativt. Testade med ÄLtest igår för de kan ju ge utslag på grav (vågade inte riktigt ta ett grav test) men det var bara svagt positivt....

Nåväl. Den som lever får se

Är i precis samma läge som du. Mens (eller inte?) imorgon. Har också testat neg så trots lite symptom så tror jag inte att det är något. Men vi får se... Håller tummarna för oss!
  • IA89
    Havregry skrev 2016-08-01 11:55:40 följande:

Är i precis samma läge som du. Mens (eller inte?) imorgon. Har också testat neg så trots lite symptom så tror jag inte att det är något. Men vi får se... Håller tummarna för oss!

Spännande! Jag brukar få en 'nu kommer mensen känsla' men känner mig faktiskt inte alls övertygad denna gången. Jag funderar mest över om jag kan plussa såhär nu vid bim, sist jag blev gravid (men blev missfall) plussade jag redan 8 dagar efter ÄL så låghormonare vetetusan om jag är.... Vill inte hoppas för mkt. Blir så besviken annars :/
  • Julm

Så kom mensen idag, på 23 cykeldagen. Blir kortare och kortare för varje gång känns det som. Hade värken från helvetet, brukar aldrig ha det innan mens. Suck. Nya tag...

• Emmissara
    Julm skrev 2016-08-01 13:05:34 följande:

Så kom mensen idag, på 23 cykeldagen. Blir kortare och kortare för varje gång känns det som. Hade värken från helvetet, brukar aldrig ha det innan mens. Suck. Nya tag...

åå va trist :( hoppas de går bättre nästa gång
Svar på tråden Bim aug 2016