• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Deni81
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-02 10:49:59 följande:

Jag tänker som dig borde ju synas ngt. Jag har också haft en bebis som jag gått och burit och sniffat på så underbart. Vänner som är gravida och skickar och berättar hur dom mår. Den ena har försökt i över 1 år och jag är verkligen super glad att dom äntligen fick sitt plus samtidigt som det gör ont i mig när jag hela tiden får höra hur glad hon är. Men vi får inte ge upp ngn gång kommer vi att vara dom som vill skryta och berätta om hur dåligt vi mår och klaga på alla gravid symptom. <3

Nä, det är så svårt bara att känna det där hoppet som man gör nära ÄL när man är så nära BIM och vet att det kommer dröja så lång tid innan det går att göra ett försök igen... Det kommer säkert ske snart för dig, för mig själv har jag inget hopp alls! Önskar att man kunde göra ivf tidigare än maj... Så inte tiden bara rinner iväg!
  • Deni81
    Hellsing skrev 2016-08-02 11:02:59 följande:

Har du kollat om det är någon medicin som hindrar? En väninna till mig kämpade länge så visade sig att ett tillskott hon tog förhindrade graviditet O.O så 1-2 månader efter hon slutade med det så gick det

Det enda jag äter är Dimor (har ibs, mot diarre) och folsyra och d-vitamin... Dimor ska inte vara någon fara enligt min barnmorska. Dock så snusar jag och sambon och min syster säger att det kan vara dumt ifall man har svårt att få barn. Och visst, jag kan väl sluta, men min kille... Han skulle inte göra det. För barnmorskan sa inget om det heller när vi gjorde fertilitetsutredningen.
  • mosterJenny
    IA89 skrev 2016-08-02 20:37:55 följande:

Hej!

Jag har också BIM idag men ingen mens i sikte än! Sorry för info men det har runnit till i brallan flera gånger idag så jag trott det varit mensen men nej, bara flytningar. Imorgon blir cykeldag 31, så sent har jag aldrig fått mens. Här svingas jag mellan hopp och förtvivlan. Mellan "jag tror jag är gravid" till "nej det går lnte denna gången heller". Testade med CB digitalt 4 eller 5 dagar innan BIM (sånt tidigt test) men fick negativt. Sen har jag testat med ÄL tester två gånger efter det, typ förrigår och idag, för sist när jag var gravid gav de fullt utslag. Men de var inte i närheten av något utslag. Med sonen plussade jag bim+5, blev gravid men fick missfall i april och plussade då på ÄL+11 eller ngt sånt. Så jag vet inte om jag är låghormonare heller... Jobbigt läge.

Tänker inte testa imorgon. Möjligtvis torsd eller fred med sånt gravtest från billiga tester

Jag har BIM på torsdag men vill invänta o se om mensen kommer innan vi testar, troligen fredag eller lördag morgon. Fick världens flytning ikväll jag med så jag trodde mensen kom. Vit och lite kletig men "fräsch" om man kan säga så. Känner inte igen det sen tidigare men jag vågar inte hoppas för mycket! Detta är försök nr 1 på barn nr 1 (:
  • 10oktober

Okej tjejer, nu behöver jag hjälp! Tog mitt första CB äl-test med dubbel hormonindikator imorse, som visade på maximal fertilitet! Det ska väl inte gå eller? Min cykel är på ca 29-30 dagar, jag är på dag 9 (enligt förpackningen ska jag börja testa då) och mensen slutade för en vecka sedan.

Dessutom, om jag har förstått det rätt, fungerar testet så att den hittar en referensnivå först (därför börhar man tidigt i cykeln) och när LH och östrogen ökar så visar den hög resp. maximal fertilitet. Så den borde inte ens kunna visa max fertilitet nu på första dagen?

Vi hade sex igår kväll, kan det påverka?

Efter maximal fertilitet kan man ju inte testa mer förrän nästa menscykel så känner mig lite besviken faktiskt...

Vad tror ni, bara att slänga testet eller har jag sjukt tidig äl? :S

• FyrAAAA

God morgon! Här är mensen på ingång så smått redan idag, tre dagar tidigare än väntat, vilket då tyder på att äl också var tre dagar tidigare än jag trott så den missade vi denna gången. Det förklarar att jag aldrig fick utslag på äl-testen eftersom jag började testa ganska sent, men det ska det bli ändring på till nästa månad! Nästa bim blir 30/8 så jag stannar ändå kvar här i augustitråden!

• Tiiffany

Jag började med äl test (monitor) cykeldag 8 och idag är jag på dag 12 och monitor visar fortfarande låg, inte ens mellan... Börjar bli orolig. Jag har mens exakt var 28e dag så den är aldrig sen. Däremot förra månaden så åt jag letrozol själv i 5 dagar för att stimulera äggblåsorna. Däremot så tog jag aldrig sprutan Ovitrelle för att framkalla själva ägglossningen. Undra om jag sabbat något? Fick ändå mensen på cykeldag 28 förra månaden. 

Bör jag oroa mig? 

• Anonym (Vega)
    10oktober skrev 2016-08-03 07:25:25 följande:

Okej tjejer, nu behöver jag hjälp! Tog mitt första CB äl-test med dubbel hormonindikator imorse, som visade på maximal fertilitet! Det ska väl inte gå eller? Min cykel är på ca 29-30 dagar, jag är på dag 9 (enligt förpackningen ska jag börja testa då) och mensen slutade för en vecka sedan.

Dessutom, om jag har förstått det rätt, fungerar testet så att den hittar en referensnivå först (därför börhar man tidigt i cykeln) och när LH och östrogen ökar så visar den hög resp. maximal fertilitet. Så den borde inte ens kunna visa max fertilitet nu på första dagen?

Vi hade sex igår kväll, kan det påverka?

Efter maximal fertilitet kan man ju inte testa mer förrän nästa menscykel så känner mig lite besviken faktiskt...

Vad tror ni, bara att slänga testet eller har jag sjukt tidig äl? :S

Jag är absolut inget ÄL-proffs! Men jag undrar lite hur du räknar?
    Du skriver att du är på dag 9 och att mensen slutade för en vecka sedan.
    Mensens första dag är cykeldag 1. Har du bara mens i två dagar?

• 10oktober
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-03 08:20:53 följande:

Jag är absolut inget ÄL-proffs! Men jag undrar lite hur du räknar?

Du skriver att du är på dag 9 och att mensen slutade för en vecka sedan.

Mensens första dag är cykeldag 1. Har du bara mens i två dagar?

Ah, sorry, imorgon för en vecka sedan slutade det. Så tre dagar mens. Det stämmer att jag är på dag 9, började i tisdags förra veckan. Men har aldrig haft särskilt lång eller svår blödning.
  • IA89

Tydligen min tur denna månaden <3 Plus på BIM +1
Svar på tråden Bim aug 2016