Anonym (Hatar ovissheten) skrev 2016-08-03 09:52:07 följande:
Hej! Vet inte om detta är rätt ställe att vända sig till men iaf. Min spiral åkte ut för en månad sedan typ. Har inte haft mens sedan jag satte in den i juni. Nu några veckor efter spiralen åkte ut känner jag mig helgravid. Vet att hormonerna kan spöka efter spiral men det borde väl bli bättre, inte värre?? Tog ett test igår, negativt. Är ju omöjligt att veta när jag har bim då jag inte haft mens på ett tag. Nu sitter jag här, supertrött och magen håller på att vända sig i mig. Ugh. Vill bara ha mens eller ett plus nu, vad som helst bara slippa ovissheten...
Någon som vet hur länge det kan ta innan mensen kommer? Eller hur länge det tar innan hcg är tillräckligt högt?
Jag hade p-stav i 9 år och sen 1 år med minipiller, jag fick då höra att kroppen tror att den är gravid när man tar medel och att äggstockarna kan vara i "viloläge" under tiden man har skydd, så nu måste äggstockarna vakna till liv, i början fick jag 1 månad utan mens när jag slutade helt och sen fick jag världens magvärk, visade sig jag fått en vätskefylld cysta som spruckit :( men vid gynbesök och ultraljud så kan de se om äggstockarna börjat vakna! så jag rekommenderar att ta ett besök så de kan se hur äggstockarna beter sig ;) det är skönt att veta om de börjar sparka igång! vi har försökt i ca 4 månader och inget än, men nu är mensen sen! ca 9 dagar enligt tidigare BIM (oh där kan jag säga, när äggstockarna började kicka igång så fick jag mens 3 gånger samma månad, sen blev det 17, 20 och 22 dagar, nu är jag inne i dag 31) än så länge - men hoppas på ett + snart :D