• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Hellsing

Vi hade BIM beräknad slutet av juli men inget än! :) hoppas det är ok om jag hoppar in i tråden, har än så länge - men är hoppfull! förra mensen började 29/6 och min cykel är ca 22 dagar så den är sen, har konstiga flytningar som gör att man hela tiden springer och kollar ^^ och har kvälls illamående och idag har molvärk och morgonillamående kommit, vi har försökt sedan april och hoppas verkligen på ett plus snart då den är sen :D 16 dagar sedan ÄL också.

När har ni andra plussat? hur många dagar före/efter BIM? min kompis sa hon hade plus 2 veckor efter BIM.

• Ememem
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-02 09:49:22 följande:

Bim- 4 testade negativt är så ledsen och deppig. Har haft så

Svårt att sova dessa dagar min kropp är trött men jag kan inte sova. Detta har stigit mig åt huvudet känner så mkt gravidtecken men blir lika besviken månad efter månad. Orkar inte detta tar på psyket vilket gör att kroppen är stressad och då blir det förmodligen ingen graviditet. ????????????

BIM -4 är fortfarande tidigt. Enligt CBs hemsida är det bara ungefär 50% som får ett positivt test så tidigt, vänta några dagar och testa igen om inte mensen kommit.

Jag vet att det är psykiskt påfrestande men försök att hitta på något annat roligt så går tiden lite snabbare och det blir lite lättare. Kanske kan ni åka iväg nån helg och bara slappna av och pyssla om varandra. Försök att inte leta symptom, den månad jag blev gravid hade jag inga symptom alls mesans jag månaderna inna var helt galet skengravid.
  • Anonym (Vega)
    L 91 skrev 2016-08-01 22:47:14 följande:

Har ni någon app eller liknande som ni fyller i, med tempen?

Jag tempar inte men har en app som heter Glow som håller koll på när fertiliteten är som högst och så. Den är helt ok!
  • Anonym (Vill så gärna)
    Ememem skrev 2016-08-02 10:20:46 följande:

BIM -4 är fortfarande tidigt. Enligt CBs hemsida är det bara ungefär 50% som får ett positivt test så tidigt, vänta några dagar och testa igen om inte mensen kommit.

Jag vet att det är psykiskt påfrestande men försök att hitta på något annat roligt så går tiden lite snabbare och det blir lite lättare. Kanske kan ni åka iväg nån helg och bara slappna av och pyssla om varandra. Försök att inte leta symptom, den månad jag blev gravid hade jag inga symptom alls mesans jag månaderna inna var helt galet skengravid.

Tack för ditt fina svar behöver ngn att ventilera till bara. Är på semester utomlands och borde bara koppla av och njuta. Det jag gjort under semestern är att räkna ner dagarna för att testa sover inte. Jag måste få slappna av annars går jag in i väggen. Har varit stressad av jobbet innan och tänkte att semestern skulle få mig att varva ner. Kan man ta 2 postafen kanske och se om man äntligen blir sömning och kan somna.
  • Deni81

Testade också idag. BIM på lördag. (BIM-4??)

Blankt Jaja, man blir trött och besviken varje månad, det håller jag med om. Är så mycket vindrickande denna vecka så därför testade jag tidigt. Dock med RFSUs billiga storpack, men de ska ju vara lika bra som några andra. Jag tror faktiskt att det borde synas typ 4-5 dagar innan BIM om man är gravid. Det verkar vara fler som testar positivt innan BIM än de som testar positivt på BIM och efter.... I alla fall i dessa trådar.

Vi har en 1-månads liten baby här och när jag tittar i hennes ögon gråter jag nästan. För det känns som jag aldrig kommer få uppleva att få barn... Försök 17 nästa gång.. Suck.

• Anonym (Vill så gärna)
    Deni81 skrev 2016-08-02 10:37:13 följande:

Blankt Jaja, man blir trött och besviken varje månad, det håller jag med om. Är så mycket vindrickande denna vecka så därför testade jag tidigt. Dock med RFSUs billiga storpack, men de ska ju vara lika bra som några andra. Jag tror faktiskt att det borde synas typ 4-5 dagar innan BIM om man är gravid. Det verkar vara fler som testar positivt innan BIM än de som testar positivt på BIM och efter.... I alla fall i dessa trådar.

Vi har en 1-månads liten baby här och när jag tittar i hennes ögon gråter jag nästan. För det känns som jag aldrig kommer få uppleva att få barn... Försök 17 nästa gång.. Suck.

Jag tänker som dig borde ju synas ngt. Jag har också haft en bebis som jag gått och burit och sniffat på så underbart. Vänner som är gravida och skickar och berättar hur dom mår. Den ena har försökt i över 1 år och jag är verkligen super glad att dom äntligen fick sitt plus samtidigt som det gör ont i mig när jag hela tiden får höra hur glad hon är. Men vi får inte ge upp ngn gång kommer vi att vara dom som vill skryta och berätta om hur dåligt vi mår och klaga på alla gravid symptom. <3
  • Hellsing
    Deni81 skrev 2016-08-02 10:37:13 följande:

Har du kollat om det är någon medicin som hindrar? En väninna till mig kämpade länge så visade sig att ett tillskott hon tog förhindrade graviditet O.O så 1-2 månader efter hon slutade med det så gick det
  • Tiiffany
    Hellsing skrev 2016-08-02 11:02:59 följande:
    Har du kollat om det är någon medicin som hindrar? En väninna till mig kämpade länge så visade sig att ett tillskott hon tog förhindrade graviditet O.O så 1-2 månader efter hon slutade med det så gick det
    Vad var det för tillskott? Jag äter c-vitaminer samt tillskott för gravida. Försök 12 nu
  • milja87

Idag på bim-2 gick tempen ner från 36,72 till 36,45. Jag tyckte det var konstigt för det kändes som jag kokade när jag vaknade. Tog vanlig temp efter frukost och den visade över 38 grader?!

Är det dumt av mig att hoppas även om p-dator tempen sjönk...?

• Hellsing
    Tiiffany skrev 2016-08-02 11:09:45 följande:
    Vad var det för tillskott? Jag äter c-vitaminer samt tillskott för gravida. Försök 12 nu
    Tror det var tillskott av protein eller nåt, men i bipacksedeln stod det att det kunde försämra chanser på graviditet
Svar på tråden Bim aug 2016