• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • mariama
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Åh grattis!! Vad roligt! Hoppa över till BF april och kom till facebookgruppen om du har lust :)
  • Milli_1
    L 91 skrev 2016-08-01 18:38:44 följande:

Ja.. men kan man få en liten blödning i samband med ägglossning eller får man det bara om ägget fäster? Har inte så bra koll på detta.. var inget blod utan bara bruna flytningar i förmiddags och nu är det inget. Tog ett äl-test strax efter 14 som såg ut såhär.. och det visar väl inte på det mensen är på väg heller? Då är det positivt OM det skulle visa det?

Jag fick en liten spotting runt äl den gången dottern blev till. Enda gången det hänt. Från Mvc sa det att det kan bli så mitt i cykeln ibland.
  • Myline
    Anonym (Längtar) skrev 2016-08-01 19:23:51 följande:
    Jättestort grattis!! Vad roligt!! :D Har du känt av några symtom än? :)
    Tack så mycket allihopa för alla grattis!!

Symtomen jag är lite värk i ländryggen och att det "drar" lite i tjejmagen. Inte så mycket mer än så. Hade dock en känsla av att det nog tog sig denna gången, och det stämde ju. Det var vårt andra försök. Nu håller vi bara tummarna för att allt är bra med det lilla fröet och att det får stanna kvar! :)
  • L 91
    Milli_1 skrev 2016-08-01 19:41:03 följande:

Jag fick en liten spotting runt äl den gången dottern blev till. Enda gången det hänt. Från Mvc sa det att det kan bli så mitt i cykeln ibland.

Det lät ju positivt då!! :D
  • Guffy78
    L 91 skrev 2016-08-01 18:38:44 följande:

Ja.. men kan man få en liten blödning i samband med ägglossning eller får man det bara om ägget fäster? Har inte så bra koll på detta.. var inget blod utan bara bruna flytningar i förmiddags och nu är det inget. Tog ett äl-test strax efter 14 som såg ut såhär.. och det visar väl inte på det mensen är på väg heller? Då är det positivt OM det skulle visa det?

ÄL test brukar bli starkare precis innan Mens . Ja, man kan ha blödning/ blodblandade flytningar under ÄL - har själv haft de nu sist - det är när ägget lossnar kan komma lätt blödning . Jag hävdar fortfarande att man ska tempa för att kunna veta var i cykel du befinner dig och kolla sekret med. Jag själv började tempa för 1 år sedan och nu har stenkoll på kroppen- inga gissningar. Trots att jag vaknar olika tider det funkar ändå.
  • L 91
    Guffy78 skrev 2016-08-01 21:46:32 följande:

ÄL test brukar bli starkare precis innan Mens . Ja, man kan ha blödning/ blodblandade flytningar under ÄL - har själv haft de nu sist - det är när ägget lossnar kan komma lätt blödning . Jag hävdar fortfarande att man ska tempa för att kunna veta var i cykel du befinner dig och kolla sekret med. Jag själv började tempa för 1 år sedan och nu har stenkoll på kroppen- inga gissningar. Trots att jag vaknar olika tider det funkar ändå.

Då ska jag prova med att tempa oxå! Tack för ditt svar!
  • Ippaas
    Guffy78 skrev 2016-08-01 18:32:31 följande:

Tjejer kör ni inte med temp och andra metoder som sekret? Om jag hade inte gjort det skulle tro att jag var på Bim + 10 eller nåt för hade ovanligt sen ÄL på dag 26 som aldrigt haft innan. Det är väldigt svårt att avgöra bara med stickor. Till och med monitor har visat Max 6 dagar innan själva ÄL för mig den gången:)

Det där sekretet kan jag ha flera gånger under samma cykel så svårt att veta när det är på riktigt. Ska börja med temp från och med imorgonbitti. Är så galet morgontrött att jag alltid glömmer bort den dock. Får sätta det som text på alarmet i mobilen :)
  • Emmissara
    Ippaas skrev 2016-08-01 22:04:11 följande:
    Det där sekretet kan jag ha flera gånger under samma cykel så svårt att veta när det är på riktigt. Ska börja med temp från och med imorgonbitti. Är så galet morgontrött att jag alltid glömmer bort den dock. Får sätta det som text på alarmet i mobilen :)
    Jag brukar lägga termometern på telefonen så när jag ska stänga av larmet så kommer jag åt termometern och då kommer jag ihåg att ta den direkt. Bara ett litet tips som funkar för mig som också är extremt morgontrött 
  • L 91

Har ni någon app eller liknande som ni fyller i, med tempen?

Svar på tråden Bim aug 2016