• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • L 91

Hej! Går över till den här tråden då.. är på BIM+15. Började testa med äl-test den 28 juni men jag tror inte att det gett något fullt utslag..? Bilden är från den 30.e då det var som starkast. Idag kom en brun flytning.. vet inte alls vad det kan betyda. Så har jag aldrig innan mens heller. Graviditetstesten är negativa. Plussade visseligen på BIM+18 förra gången men blev oxå tillbakaflyttad 18 dagar på rul. Så just nu är jag bara som ett stort frågetecken. Vi får väl se helt enkelt men jag hakar på här sålänge.

• Ippaas

Hade BIM 25/7 dvs nu BIM+7 idag. Ingen mens i sikte... Testade negativt BIM+5. Ringde en barnmorska som tyckte jag skulle testa om en vecka igen.

• Dalkullan92
    Ippaas skrev 2016-08-01 15:21:39 följande:

Hade BIM 25/7 dvs nu BIM+7 idag. Ingen mens i sikte... Testade negativt BIM+5. Ringde en barnmorska som tyckte jag skulle testa om en vecka igen.

Är i samma sists som dig. Neg bim +5 är nu på bim +8.

Gjorde precis samma som dig och ringde barnmorska och fick samma svar. Super jobbigt att inte veta. Om man ska vänta mens eller ägglossning eller pluss. Ska börja testa med Ägglossnings test för att se. Men vi har sex minst varannan dag den här månaden den nu. Får vi se vd de blir :)
  • milja87

Jag har Bim den 4/8, alltså är jag på Bim-3 idag. Så segt att vänta. Tiden mellan äl och Bim är 16 dagar för mig (som regel)

Detta är vårt 4:e försök, 1:a med CB digitalt äl test. Hade sex på äl dagen och de två dagarna före det. HOPPAS att det funkade...

Har inte känt så mycket symptomer den här månaden. Lite små "knottror" på ena kinden, på halsen och på bröstkorg och mage. Det har jag inte tänkt över tidigare att jag har haft.

Igår var jag så VARM i kroppen att jag bara ville kasta mig i det iskalla havet utanför. Det var bara 15 grader varmt ute så ingen värmebölja här vid Norska kusten direkt.

Idag fick jag en hint av Molvärk i ryggen och ett plötsligt blodsockerfall, kände mig lätt yr/illamående och var tvungen att ha mat NU med en gång!

Fler som har Bim i dagarna? Har ni testat än?

Jag har tre CB digitala i skåpet och ett RFSU testa tidigt, så det kliar i fingrarna...

• LadySatisfied
    milja87 skrev 2016-08-01 15:43:06 följande:

Jag har Bim den 4/8, alltså är jag på Bim-3 idag. Så segt att vänta. Tiden mellan äl och Bim är 16 dagar för mig (som regel)

Detta är vårt 4:e försök, 1:a med CB digitalt äl test. Hade sex på äl dagen och de två dagarna före det. HOPPAS att det funkade...

Har inte känt så mycket symptomer den här månaden. Lite små "knottror" på ena kinden, på halsen och på bröstkorg och mage. Det har jag inte tänkt över tidigare att jag har haft.

Igår var jag så VARM i kroppen att jag bara ville kasta mig i det iskalla havet utanför. Det var bara 15 grader varmt ute så ingen värmebölja här vid Norska kusten direkt.

Idag fick jag en hint av Molvärk i ryggen och ett plötsligt blodsockerfall, kände mig lätt yr/illamående och var tvungen att ha mat NU med en gång!

Jag har tre CB digitala i skåpet och ett RFSU testa tidigt, så det kliar i fingrarna...

Jag har BIM på fredag (alltså 5/8). Testade med RFSUs testa tidigt idag. Inget streck alls. Kommer inte testa igen förrän på fredag.
  • Anonym (Vega)

Hej!
    Jag är 30+ och vi ska köra första försöket nu i augusti, ägglossning till helgen
    Vi har ett barn sen innan men jag minns knappt nånting från den tiden vi planerade den graviditeten så det här ska bli spännande!

Vi hade tänkt börja redan förra månaden men vi visste att det skulle bli svårt "att få till det" just kring ÄL i juli så vi tar augusti som första riktiga syskonförsöket.

BIM är 23/8.

• Ippaas
    Dalkullan92 skrev 2016-08-01 15:37:43 följande:

Är i samma sists som dig. Neg bim +5 är nu på bim +8.

Gjorde precis samma som dig och ringde barnmorska och fick samma svar. Super jobbigt att inte veta. Om man ska vänta mens eller ägglossning eller pluss. Ska börja testa med Ägglossnings test för att se. Men vi har sex minst varannan dag den här månaden den nu. Får vi se vd de blir :)

Ja man vet inte vad man ska tro... Ska man tro att mensen hoppat över en månad och börja fokusera på nästa ägglossning kanske? Men hur ska man veta när den är? Har aldrig fått positivt på ägglossningsstickor så det funkar inte för mig...
  • Emmissara
    milja87 skrev 2016-08-01 15:43:06 följande:

Jag har BIM på lördag, men är idag på ÄL+12. Jag ska testa på onsdag när jag är på ÄL+14. Har svårt att koncentrera mig på det jag behöver jobba då jag bara vill att tiden ska gå så jag kan testa.
  • Myline

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

• LadySatisfied
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Ååh så himla kul! Stort grattis!
Svar på tråden Bim aug 2016