• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    L 91 skrev 2016-08-01 22:47:14 följande:

Har ni någon app eller liknande som ni fyller i, med tempen?

Jag använder fertility friend. Deras gratisversion är bra, finns även VIP om man vill ha fler funktioner senare.
  • Guffy78
    L 91 skrev 2016-08-01 22:47:14 följande:

Har ni någon app eller liknande som ni fyller i, med tempen?

Jag kör med både Fertility Friend och Natural Cyckles fast märkte att efter 3 månader Natural Cyckles är mer exakt för mig. Denna gången FF hitta ÄL fel och NC var mitt i prick
  • Anonym (Mamu)

Hej! Har någon fått ett spökstreck med billigatesters sticka? Jag fick ett svaagt streck igår, helt synligt med blotta ögat, även maken såg det, och från alla vinklar men vääldigt svagt. Tog ett likadant test imorse som var tokblankt :( tror inte jag är gravid, är BIM+2 så det borde visas isåfall.... usch, fick upp hoppet igår men idag känns det tungt :(

• Lovisens
    Anonym (Mamu) skrev 2016-08-02 07:36:52 följande:

Hej! Har någon fått ett spökstreck med billigatesters sticka? Jag fick ett svaagt streck igår, helt synligt med blotta ögat, även maken såg det, och från alla vinklar men vääldigt svagt. Tog ett likadant test imorse som var tokblankt :( tror inte jag är gravid, är BIM+2 så det borde visas isåfall.... usch, fick upp hoppet igår men idag känns det tungt :(

Avvakta några dagar till och se om mensen kommer. Gör den inte det så hade jag nog köpt ett clearblue digital där det står tydligt om du är gravid eller inte. Lycka till.
  • IA89

BIM idag. Ingen mens än. Tänker inte testa förrens om några dagar om mensen inte dyker upp. Med sonen plussade jag BIM+5. Har ryggont, molande, drag och stickningar i tjejmagen. Ökade flytningar. Vid mens brukar bara ryggvärken vara utmärkande.

Håll tummarna för ett plus denna månad, försök 4!

• Ememem
    Anonym (Mamu) skrev 2016-08-02 07:36:52 följande:

Tyvärr aldrig hört om spökstreck med billigatesters stickor. Var strecket rosa/rött eller grått?
  • Anonym (Vega)
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Grattis!!!
  • Dina1
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Stort grattis! :)
  • Anonym (Vill så gärna)

Bim- 4 testade negativt är så ledsen och deppig. Har haft så

Svårt att sova dessa dagar min kropp är trött men jag kan inte sova. Detta har stigit mig åt huvudet känner så mkt gravidtecken men blir lika besviken månad efter månad. Orkar inte detta tar på psyket vilket gör att kroppen är stressad och då blir det förmodligen ingen graviditet. ????????????

Svar på tråden Bim aug 2016