• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Emmissara
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

åå så kul :D grattis 
  • L 91

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Grattis!!
  • Havregry

Åh, stort grattis!!
  • Periksson90

Stort grattis! :)
  • Dalkullan92
    Ippaas skrev 2016-08-01 16:39:13 följande:

Ja man vet inte vad man ska tro... Ska man tro att mensen hoppat över en månad och börja fokusera på nästa ägglossning kanske? Men hur ska man veta när den är? Har aldrig fått positivt på ägglossningsstickor så det funkar inte för mig...

Ja kände att de blev jätte svårt att veta.

Men tror på att försöka slappna av ha sex varannan dag så löser de sig kanske :) då missar man iaf inte äl om den kommer :)
  • Guffy78
    Dalkullan92 skrev 2016-08-01 18:21:19 följande:

Ja kände att de blev jätte svårt att veta.

Men tror på att försöka slappna av ha sex varannan dag så löser de sig kanske :) då missar man iaf inte äl om den kommer :)

Ippaas skrev 2016-08-01 16:39:13 följande:

Ja man vet inte vad man ska tro... Ska man tro att mensen hoppat över en månad och börja fokusera på nästa ägglossning kanske? Men hur ska man veta när den är? Har aldrig fått positivt på ägglossningsstickor så det funkar inte för mig...

Tjejer kör ni inte med temp och andra metoder som sekret? Om jag hade inte gjort det skulle tro att jag var på Bim + 10 eller nåt för hade ovanligt sen ÄL på dag 26 som aldrigt haft innan. Det är väldigt svårt att avgöra bara med stickor. Till och med monitor har visat Max 6 dagar innan själva ÄL för mig den gången:)
  • Guffy78
    L 91 skrev 2016-08-01 14:27:37 följande:

Hej! Går över till den här tråden då.. är på BIM+15. Började testa med äl-test den 28 juni men jag tror inte att det gett något fullt utslag..? Bilden är från den 30.e då det var som starkast. Idag kom en brun flytning.. vet inte alls vad det kan betyda. Så har jag aldrig innan mens heller. Graviditetstesten är negativa. Plussade visseligen på BIM+18 förra gången men blev oxå tillbakaflyttad 18 dagar på rul. Så just nu är jag bara som ett stort frågetecken. Vi får väl se helt enkelt men jag hakar på här sålänge.

Kan vara både spottings alternativt sen implantation . Hoppas på det sista:)
  • L 91
    Guffy78 skrev 2016-08-01 18:33:43 följande:

Kan vara både spottings alternativt sen implantation . Hoppas på det sista:)

Ja.. men kan man få en liten blödning i samband med ägglossning eller får man det bara om ägget fäster? Har inte så bra koll på detta.. var inget blod utan bara bruna flytningar i förmiddags och nu är det inget. Tog ett äl-test strax efter 14 som såg ut såhär.. och det visar väl inte på det mensen är på väg heller? Då är det positivt OM det skulle visa det?

• ask91

Åh!! Stort grattis! :D
  • Anonym (Längtar)

Jättestort grattis!! Vad roligt!! :D Har du känt av några symtom än? :)
Svar på tråden Bim aug 2016