• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (30 augusti)
    10oktober skrev 2016-08-03 07:25:25 följande:

Okej tjejer, nu behöver jag hjälp! Tog mitt första CB äl-test med dubbel hormonindikator imorse, som visade på maximal fertilitet! Det ska väl inte gå eller? Min cykel är på ca 29-30 dagar, jag är på dag 9 (enligt förpackningen ska jag börja testa då) och mensen slutade för en vecka sedan.

Dessutom, om jag har förstått det rätt, fungerar testet så att den hittar en referensnivå först (därför börhar man tidigt i cykeln) och när LH och östrogen ökar så visar den hög resp. maximal fertilitet. Så den borde inte ens kunna visa max fertilitet nu på första dagen?

Vi hade sex igår kväll, kan det påverka?

Efter maximal fertilitet kan man ju inte testa mer förrän nästa menscykel så känner mig lite besviken faktiskt...

Vad tror ni, bara att slänga testet eller har jag sjukt tidig äl? :S

Om jag var du skulle jag springa och köpa en vanlig älsticka att dubbelkolla med, så det inte är något vajsing med cb-testet! Du kan inte vara gravid från förra cykeln annars trots mensen?
  • mosterJenny
    IA89 skrev 2016-08-03 08:26:28 följande:

Tydligen min tur denna månaden <3 Plus på BIM +1

Åh grattis!!! Du vågade testa idag iallafall (:
  • IA89
    mosterJenny skrev 2016-08-03 08:50:43 följande:

Åh grattis!!! Du vågade testa idag iallafall (:

Ja.. Jag kunde inte hålla mig. Har blivit så besviken när det varit negativt. Men nu blev jag ju väldans glad istället! Bara 4e försöket inkl. Missfall men det har känts som 100 svåra år.... =P
  • ask91

Stort grattis!! :D
  • Ememem
    10oktober skrev 2016-08-03 07:25:25 följande:

Okej tjejer, nu behöver jag hjälp! Tog mitt första CB äl-test med dubbel hormonindikator imorse, som visade på maximal fertilitet! Det ska väl inte gå eller? Min cykel är på ca 29-30 dagar, jag är på dag 9 (enligt förpackningen ska jag börja testa då) och mensen slutade för en vecka sedan.

Dessutom, om jag har förstått det rätt, fungerar testet så att den hittar en referensnivå först (därför börhar man tidigt i cykeln) och när LH och östrogen ökar så visar den hög resp. maximal fertilitet. Så den borde inte ens kunna visa max fertilitet nu på första dagen?

Vi hade sex igår kväll, kan det påverka?

Efter maximal fertilitet kan man ju inte testa mer förrän nästa menscykel så känner mig lite besviken faktiskt...

Vad tror ni, bara att slänga testet eller har jag sjukt tidig äl? :S

Det låter ju visserligen tidigt för äl så lite konstigt att få max redan. Hur lång lutealfas brukar du ha? Har inte hört att de ska hitta nåt referensvärde först så tror nog absolut att de kan ge max utslag direkt.

Testet låser sig i två dagar så i princip borde du kunna testa igen om två dagar och inte behöva vänta till nästa cykel.

Det kan inte bara vara så att äl är tidig denna månad?
  • Dina1

Grattis! :)
  • Anonym (Hatar ovissheten)
    Hej! Vet inte om detta är rätt ställe att vända sig till men iaf. Min spiral åkte ut för en månad sedan typ. Har inte haft mens sedan jag satte in den i juni. Nu några veckor efter spiralen åkte ut känner jag mig helgravid. Vet att hormonerna kan spöka efter spiral men det borde väl bli bättre, inte värre?? Tog ett test igår, negativt. Är ju omöjligt att veta när jag har bim då jag inte haft mens på ett tag. Nu sitter jag här, supertrött och magen håller på att vända sig i mig. Ugh. Vill bara ha mens eller ett plus nu, vad som helst bara slippa ovissheten... 
    Någon som vet hur länge det kan ta innan mensen kommer? Eller hur länge det tar innan hcg är tillräckligt högt?
  • Anonym (Vega)
    10oktober skrev 2016-08-03 08:24:14 följande:
    Ah, sorry, imorgon för en vecka sedan slutade det. Så tre dagar mens. Det stämmer att jag är på dag 9, började i tisdags förra veckan. Men har aldrig haft särskilt lång eller svår blödning.
    Ok, då är jag med!!
  • 10oktober
    Anonym (30 augusti) skrev 2016-08-03 08:40:59 följande:

Om jag var du skulle jag springa och köpa en vanlig älsticka att dubbelkolla med, så det inte är något vajsing med cb-testet! Du kan inte vara gravid från förra cykeln annars trots mensen?

Hm, ja får nog göra det. Får försöka hinna förbi ett apotek i eftermiddag :)

Oj, det har jag inte ens tänkt på! Har testlagrets gravtest hemma, får prova efter jobbet. Tänk om det kunde vara så!
  • Cfmilla

Antingen bim i morgon, inga spottings än, känns lovande. Eller så bim på måndag. Hemskt irriterande att inte tempa. Måste börja igen nästa cykel.

Någon annan som inte känner ett smack?

Svar på tråden Bim aug 2016