• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • prinsessan15

Jag är idag på äl+6 och nu när jag gick på toa fick jag lite rosa på pappret när jag torkade mig, ska ha mens den 9/8. Någon som vet varför jag nu får en rosa flytning?

• Guffy78
    10oktober skrev 2016-08-03 16:15:40 följande:

Helt otroligt, tog ett test så fort jag kom hem. Jag är gravid!!! Strecket dök upp med en gång och då har jag dessutom inte väntat fyra timmar från förra mensen. Kan inte fatta det! Mannen kommer hem om typ en timme, vill berätta med en gång! :D

Grattis! Har du mätt din temp nånting eller körde du bara med ÄL test? Hade du ont när du har haft blödning som du trodde var Mens?
  • cykeln

Hej alla,

Har bim på fredag, började testa i förrgår. Testen måndag och tisdag som jag tog var helt blanka, ingen tvekan, tog dom på morgonen. I morse tog jag ett test som inte var helt blankt, inte som föregående. Höll mig dryga sex timmar och tog ett nytt vid kl 13 idag som var lite tydligare än det i morse. Höll mig ytterligare och tog test alldeles nyss, två stycken stickor från olika märken som också visar streck, betydligt tydligare än det jag tog i morse och på dagen. Skulle ni räkna det som positivt? Vad är oddsen att få 4 gravtest med spök på? Känner också att eftersom dom ökat under dagen borde det väl vara något på gång? Har använt billiga-testers samt ett från rfsu.

Tyvärr ingen bild då kameran på min mobil är urkass...

Vet att det bara är att vänta några dagar men det är så himla svårt!! :)

• Ememem
    IA89 skrev 2016-08-03 11:31:06 följande:

Behövde få det bekräftat. Det fick jag. OJ så lycklig jag är.

Lycka till allihopa!

Stort grattis!
  • Havregry

Grattis alla som plussat/plussar! Ser du ett sträck cykeln så är det alldeles säkert ett plus :)

Själv är jag på bim +1. Testade igen idag, men det var också negativt, som på bim-2. Visserligen inte morgonurin, men det ska ju inte spela någon större roll när man passerat bim. Har ett test kvar men känns väldigt osannolikt att jag är gravid nu, så inväntar en sen mens :( Hellre att den kommer dock än att den hoppar över, vilket den inte gjort på flera år. Sånt mindfuck om den hoppar över nu bara för att man försöker och vill liksom :(

• Ememem
    10oktober skrev 2016-08-03 16:15:40 följande:

Helt otroligt, tog ett test så fort jag kom hem. Jag är gravid!!! Strecket dök upp med en gång och då har jag dessutom inte väntat fyra timmar från förra mensen. Kan inte fatta det! Mannen kommer hem om typ en timme, vill berätta med en gång! :D

Stort grattis!
  • 1315
    prinsessan15 skrev 2016-08-03 19:54:04 följande:

Jag är idag på äl+6 och nu när jag gick på toa fick jag lite rosa på pappret när jag torkade mig, ska ha mens den 9/8. Någon som vet varför jag nu får en rosa flytning?

Skulle kunna vara nidblödning :) jag håller tummarna för det ????????????????
  • 10oktober

Tack för alla grattis! :D

Grönablad skrev 2016-08-03 17:00:06 följande:

Vad roligt! Grattis!!!

Tempar du också eller har du bara kollat ÄL med sticka?

Inget av det egentligen. Den här månaden var den första som jag tänkte testa med stickor, innan har vi "bara" haft regelbundet sex.
    Sobika skrev 2016-08-03 17:04:34 följande:

Grattis!! Vilken överraskning! :D

Ja verkligen! :D totalt grundlurad! Var ju nästan sur imorse för jag trodde testet var trasigt ;)
    IA89 skrev 2016-08-03 18:19:15 följande:

Grattis själv! Har du ngn aning om hur långt gången du är?

Tack! Borde vara i början av vecka 6 om jag har räknat rätt :)
    Guffy78 skrev 2016-08-03 19:55:16 följande:

Grattis! Har du mätt din temp nånting eller körde du bara med ÄL test? Hade du ont när du har haft blödning som du trodde var Mens?

Nä, aldrig tempat och imorse var första äl-testet. Så inget av det egentligen. Ja, mensen kom som den skulle, kanske en dag sen bara, och kändes ungefär som vanligt. Inte så att jag tänkte på att det skulle vara något annorlunda. Hade möjligen mer ont i ryggen än vanligt. Sen blödningen tog slut har jag inte haft några symptom alls. Hade jag inte testat med äl-stickan idag så hade jag nog inte fattat nått förrän vid nästa bim! :O
  • prinsessan15
    1315 skrev 2016-08-03 20:24:31 följande:
    Skulle kunna vara nidblödning :) jag håller tummarna för det ????????????????
    Ja jag funderade på det men vet egentligen inte alls vad det är och hit mycket man blöder och inte.. Hade inte alls så förra graviditeten, men då visste jag inte heller att jag var gravid och vi försökte inte.. Nu letar man nästan efter tecken!
Svar på tråden Bim aug 2016