• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • cykeln
    cykeln skrev 2016-08-03 19:56:10 följande:

Hej alla,

Har bim på fredag, började testa i förrgår. Testen måndag och tisdag som jag tog var helt blanka, ingen tvekan, tog dom på morgonen. I morse tog jag ett test som inte var helt blankt, inte som föregående. Höll mig dryga sex timmar och tog ett nytt vid kl 13 idag som var lite tydligare än det i morse. Höll mig ytterligare och tog test alldeles nyss, två stycken stickor från olika märken som också visar streck, betydligt tydligare än det jag tog i morse och på dagen. Skulle ni räkna det som positivt? Vad är oddsen att få 4 gravtest med spök på? Känner också att eftersom dom ökat under dagen borde det väl vara något på gång? Har använt billiga-testers samt ett från rfsu.

Tyvärr ingen bild då kameran på min mobil är urkass...

Vet att det bara är att vänta några dagar men det är så himla svårt!! :)

Lägger till en bild efter att ha lånat gubbens telefon.

• Havregry
    cykeln skrev 2016-08-03 21:08:04 följande:
    Lägger till en bild efter att ha lånat gubbens telefon.
    Jag ser ett sträck i alla fall! Svagt, men syns!
  • Julm
    10oktober skrev 2016-08-03 20:38:33 följande:

Tack för alla grattis! :D

Inget av det egentligen. Den här månaden var den första som jag tänkte testa med stickor, innan har vi "bara" haft regelbundet sex.Ja verkligen! :D totalt grundlurad! Var ju nästan sur imorse för jag trodde testet var trasigt ;)Tack! Borde vara i början av vecka 6 om jag har räknat rätt :)Nä, aldrig tempat och imorse var första äl-testet. Så inget av det egentligen. Ja, mensen kom som den skulle, kanske en dag sen bara, och kändes ungefär som vanligt. Inte så att jag tänkte på att det skulle vara något annorlunda. Hade möjligen mer ont i ryggen än vanligt. Sen blödningen tog slut har jag inte haft några symptom alls. Hade jag inte testat med äl-stickan idag så hade jag nog inte fattat nått förrän vid nästa bim! :O

Vad tror du att det var för blödning? Jag har haft dn konstig och kort blödning nyss som kom nästan vid samma tid som mena skulle komma. Första dagen brunt och rött, andra dagen klarrött, tredje dagen minimalt brunt.
  • Ememem
    Julm skrev 2016-08-03 21:49:51 följande:
    Vad tror du att det var för blödning? Jag har haft dn konstig och kort blödning nyss som kom nästan vid samma tid som mena skulle komma. Första dagen brunt och rött, andra dagen klarrött, tredje dagen minimalt brunt.
    Det är inte ovanligt att blöda i början på en graviditet och även att det kommer en blödning då mensen skulle ha kommit. Är ingen särskild blödning utan beror oftast på sköra slemhinnor och att extra mycket blodkärl därnere. 
  • Julm
    Ememem skrev 2016-08-03 22:08:46 följande:

Det är inte ovanligt att blöda i början på en graviditet och även att det kommer en blödning då mensen skulle ha kommit. Är ingen särskild blödning utan beror oftast på sköra slemhinnor och att extra mycket blodkärl därnere. 

Tack för input! Saken är den att jag hade fruktansvärt ont dagarna innan i magen och ryggen, så ont att jag vaknade på natten och på riktigt trodde jag skulle avlida. Kan ju då ha varit ett tidigt "mf" tänker jag, men det "stämmer inte" då blödningen har varit så kort. Får testa när jag kommer hem, är iväg på semester just nu
  • misslina

Nån som har bim i helgen?

Jag har bim på söndag... Har haft ont i brösten sen i lördags.. Söndags.

Brukar ha ont innan mens men inte så länge innan. Mår lite konstigt i kroppen men det kan vara huvudet som spelar en ett spratt också

• Guffy78

Är det någon som har erfarenhet av Apotekets ÄL tester? Är den alltid positiv? Är på dag 6 idag och har fått ÄL värkar plötsligt - ont i äggstocken och hemsk ont i ryggen darför gjorde ÄL test som visar detta:

• IA89
    Guffy78 skrev 2016-08-03 23:46:31 följande:

Är det någon som har erfarenhet av Apotekets ÄL tester? Är den alltid positiv? Är på dag 6 idag och har fått ÄL värkar plötsligt - ont i äggstocken och hemsk ont i ryggen darför gjorde ÄL test som visar detta:

Hur menar du med dag 6?

Fullt utslag på ÄLtest kan visa graviditet...?
  • ohhello

Hej!
    27-årig mamma med barn fött i juli förra året här! Hoppas på att jag får hoppa in i tråden?

Nu känner vi att det är dags att börja verkstan för ett syskon lagom till nästa sommar.
    Min mens tog slut idag och beräknad ÄL är där runt 10-13/8 enligt alla olika appar. Tempar & har ÄL-stickor så vi lär väl se vad som stämmer.

Har kanske en liten nackdel då jag fortfarande ammar första barnet, om man ska tro allt den äldre generationen säger, samt att mannen & jag är lite dåliga på att få till myset då han jobbar mycket och inte "orkar" samt hm, barnet är nattuggla?

Men! Nu kör vi! sist gick det på första riktiga försöket - få se hur det går nu!

• Guffy78
    IA89 skrev 2016-08-04 00:02:11 följande:

Hur menar du med dag 6?

Fullt utslag på ÄLtest kan visa graviditet...?

Jag menar cykel dag 6 dvs dag 6 från mensen start. Hade Mens 29/7 i 4 dagar - 2 dagar mer med en binda per dag och 2 dagar med trosskydd och ingen menssmärta. Hade positiv Gravtest innan på ÄL+8 som blev negativ på ÄL+15 Sen Mens på ÄL+20 - tidig MF . Nu är 2 dagar blödningsfri. Blev fundersam av så tidig ÄL men tempen stämmer inte för den fortfarande hög och ligger på 36.8 Vid ÄL brukar den ligga på 36.3.

Testade med Gravtest men jag räknar de som negativa för vid det här läge vill inte tolka några skuggor eller svaga streck som synns inte riktigt. Vill inte hoppas i onödan utan fullt koncentrerad på försök nr 25:) och jagar ÄL :)))
Svar på tråden Bim aug 2016