• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • FrökenE1985
    Hej på er!
    Hoppar in här. Är 31 och slutade med cerazette i mitten på maj.

Längtar nu efter mitt första plus någonsin. Tempar (när jag kommer ihåg) och ska nu använda ÄL-stickor tänkte jag. Har ganska bra koll på min temp sen innan jag åt cerazette, då jag använde den metoden tidigare, dock för att förebygga oönskad grav. medan jag inte åt piller. 

Hade egentligen tänkt att det blir som det blir, men nu har jag och min karl bestämt att vi verkligen ska försöka, då jag verkligen längtar efter egna barn.
    Enligt en app jag använder är nästa ÄL runt den 14 aug, och BIM runt den 26 aug. Hoppas verkligen det tar sig även om det bara är försök nr 2. (ja... eller första verkligt seriösa försöket)
  • Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Om inte min mens kommit imorgon,så graviditetstestar jag imorgon(torsdag morgon)! Men är jätte inställd på att jag inte är gravid.. Men men bara att ta nya tag nu i augusti :)

• Hellsing
    Havregry skrev 2016-08-03 20:00:40 följande:

Grattis alla som plussat/plussar! Ser du ett sträck cykeln så är det alldeles säkert ett plus :)

Själv är jag på bim +1. Testade igen idag, men det var också negativt, som på bim-2. Visserligen inte morgonurin, men det ska ju inte spela någon större roll när man passerat bim. Har ett test kvar men känns väldigt osannolikt att jag är gravid nu, så inväntar en sen mens :( Hellre att den kommer dock än att den hoppar över, vilket den inte gjort på flera år. Sånt mindfuck om den hoppar över nu bara för att man försöker och vill liksom :(

Ge inte upp än! Min mens är 10 dagar sen och jag tog ett negativt imorse :(
  • 10oktober
    Julm skrev 2016-08-03 21:49:51 följande:

Vad tror du att det var för blödning? Jag har haft dn konstig och kort blödning nyss som kom nästan vid samma tid som mena skulle komma. Första dagen brunt och rött, andra dagen klarrött, tredje dagen minimalt brunt.

Ja som Ememem skrev, jag tror det var en sån där blödning där kroppen inte fattat att man är gravid och därför kör på som vanligt. Jag hade två dagar rött blod och tredje dagen mindre och lite brunare. Men jag brukar aldrig blöda särskilt mycket så därför var det inget jag tänkte på.
  • Tiiffany

Idag på cykeldag 13 gick ägglossningstestet på monitor upp en nivå (Mellan). Enligt min app står det att jag ska ha ägglossning imorgon dag 14 pga att jag har 28 cykeldagar, men monitorn visar att ägglossningen kanske kommer till helgen istället

• Lillstrumpa84

Hoppar också in om det är ok.
    Första försöket denna månaden med barn nr.2 Äl kring den 8/8 och BIM 22/8 Något märkligt händer dock redan med kroppen då jag mår illa och har ont i huvudet?

Nu ska de mysas på och vänta med spänning. Barn nr.1 kom på första försöket för nästan exakt 8år sedan, men förväntar mig inget i dagsläget utan tar dagen som den kommer!

• Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 08:13:54 följande:

Hoppar också in om det är ok.
    Första försöket denna månaden med barn nr.2 Äl kring den 8/8 och BIM 22/8 Något märkligt händer dock redan med kroppen då jag mår illa och har ont i huvudet?

Nu ska de mysas på och vänta med spänning. Barn nr.1 kom på första försöket för nästan exakt 8år sedan, men förväntar mig inget i dagsläget utan tar dagen som den kommer!

Hej,
    Kul med fler som har lite längre mellan barnen! Jag har en 06:a som kom till på första försöket.
  • livias

Hej! Precis haft äl men bara kunnat pricka in en dag denna gång, under äl. Semestertider och mycket gäster hemma resulterade i mindre tid för varandra. Får se om det räcker! Finns det någon bim lista för augusti?:)

• Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-04 08:42:59 följande:
    Hej,
    Kul med fler som har lite längre mellan barnen! Jag har en 06:a som kom till på första försöket.
    Spännande. Då håller vi tummarna. När har du BIM?
  • Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 09:26:54 följande:
    Spännande. Då håller vi tummarna. När har du BIM?
    Absolut, det gör vi!!!
    BIM är 23/8!
Svar på tråden Bim aug 2016