• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Majmånen
    Hellsing skrev 2016-08-04 06:18:36 följande:
    Ge inte upp än! Min mens är 10 dagar sen och jag tog ett negativt imorse :(
    Jag håller med. Jag är på bim + 8 idag och ingen mens och inte positivt på gravtest när jag testade i tisdags. Jag ska hålla ut till lördag med att testa. Jag har symptom som ex stickningar/ont i vänster äggledare, dovt illamående till och från och stickningar i brösten vid några tillfällen. Hade även en nidis 1 v efter äl. 
  • Lillstrumpa84

Måste man verkligen ha sex varje dag mellan mensen för att vara säker eller kan man ha en dags uppehåll emellan? Vi har väl sagt att de kommer när de kommer men när man nu bestämt sig vill man ju så gärna :) Dagarna går i slow motion och man drömmer sig bort.

• lneb

Hej!

Min mens kom som planerat!

Lite besviken blir man ju. Men den är inte som den brukar, mycket vattnigare. Nästan inga hinnor som jag är van vid min cykel brukar hålla sig till 28 dagar men den senaste var 24 denna var 26.

Är det någon mer som känner att kroppen jävlas bara för att man försöker bli gravid?

Har mens nu å går in på försök fem med ÄL runt 18/8 och BIM runt den 26/8 :)

• misslina
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 15:36:03 följande:

Måste man verkligen ha sex varje dag mellan mensen för att vara säker eller kan man ha en dags uppehåll emellan? Vi har väl sagt att de kommer när de kommer men när man nu bestämt sig vill man ju så gärna :) Dagarna går i slow motion och man drömmer sig bort.

Varannan dag räcker. Så ni behöver inte om ni inte vill såklart ;) Spermierna lever kvar några dagar också!

Tar du äl-test?
  • Lillstrumpa84
    misslina skrev 2016-08-04 15:41:00 följande:
    Varannan dag räcker. Så ni behöver inte om ni inte vill såklart ;) Spermierna lever kvar några dagar också!

Tar du äl-test?
    Nej jag tar inga äl test, chansar :) tror det är mellan lördag-måndag Vi får väl se. BIM 22/8
    Själv?
  • Lillstrumpa84
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-04 15:51:56 följande:

Har äl imorgon. Beräknad bim 19 augusti.. Hoppas verkligen det tar sig denna månaden..

Spännande! Håller tummarna!
  • Hellsing
    Majmånen skrev 2016-08-04 14:33:52 följande:
    Jag håller med. Jag är på bim + 8 idag och ingen mens och inte positivt på gravtest när jag testade i tisdags. Jag ska hålla ut till lördag med att testa. Jag har symptom som ex stickningar/ont i vänster äggledare, dovt illamående till och från och stickningar i brösten vid några tillfällen. Hade även en nidis 1 v efter äl. 
    Håller tummarna för dig!!! Har också symptom (flytningar, illamående främst kvällar, haft stickningar i höger äggstock, molvärk och idag smakade min cola metall) men ingen nidis :/

Lycka till!!! Berätta hur det går ^^ spännande för oss med som inte har samma tur med tidigt + ;)
  • Anonym (Vega)
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-04 15:51:56 följande:

Har äl imorgon. Beräknad bim 19 augusti.. Hoppas verkligen det tar sig denna månaden..

Hoppas hoppas!!
  • Tiiffany

[quote=76854464][quote-nick]kvinna29årskåne skrev 2016-08-04 15:51:56 följande:[/quote-nick]

[/

Vi har bim samma datum (: försök 12 för oss

Svar på tråden Bim aug 2016