• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Lovisens
    stellanocte skrev 2016-08-05 02:17:03 följande:
    Jag har BIM samma dag. 

Ja, har ganska många symptom som jag inte brukar ha. Dels har jag haft lätt mensvärk ända sedan ÄL som kommit och gått och dels har det "svidit" och "dragits" i nedre delen av magen. Har ibland undrat om jag varit på väg att bli magsjuk, men det har aldrig blivit något. 

Har också ömma bröst men det brukar jag ha innan mens. 

Jag vet inte. Allting skulle lika gärna kunna bero på vanliga menshormoner, men man hoppas ju så innerligt att de beror på en graviditet
    Vad spännande. Uppdatera mig hur det går :) Håller tummarna. Låter ju lovande iallafall.
  • LadySatisfied

Har BIM idag och tog ett negativt test. Nu får vi se när mensen behagar dyka upp. Har haft tydlig PMS som jag in i sists stund hoppades skulle vara graviditetstecken.

På det igen bara, och ikväll ska jag unna mig ett glas vin.

• Susanna000

Hej allihop! Jag hoppar gärna in här också ???? Tog ut min hormonspiral den 29/6 för att försöka skaffa ett syskon till mina pojkar, 2 och 6 år gamla. Fick mens knappt två veckor därefter. Nu borde jag ha BIM kring 10-13/8, svårt att veta exakt hur cykeln går såhär direkt efter uttaget. Men borde ha haft ÄL kring tors-lör för en vecka sen.

Hade konstiga symtom hela förra veckan med uppblåsthet och mensliknande värk, som mest förra helgen. Antagligen hade de med ÄL att göra men har aldrig haft så mycket symtom av det tidigare. Trodde faktiskt nästan att jag har gravid i måndags för jag mådde tom illa och allmänt konstigt. Tog ett test som såklart var negativt.

Symtomen lugnade sig ett par dagar men nu senaste par dagarna känner jag åter av livmodern, ungefär som någon annan sa, att det liksom jobbar på därinne. Känner av det även när jag vaknar om morgnarna.. hm.. vet inte riktigt vad det står för, kanske har min kropp bara blivit tokig efter hormonomställningen efter spiralen eller nåt. Återstår att se. Men spännande är det! Håller tummarna för oss alla! Och tråkigt för er där det inte gått vägen denna månad. På't igen nästa omgång!

• Teresiat

Köpte just 20 gravtest fråntestlagret. Oj så billiga de är! Nu börjar snart första försöket sen vi fick vår etta som nu är 1,5 år. ÄL om en vecka. Någon mer som har ÄL då? :)

• lillagumman85
    stellanocte skrev 2016-07-27 17:07:50 följande:

Ja, sparsam mens kan vara ett symptom för utebliven ägglossning. Dock är det ganska vanligt att man någon gång om året inte har någon ägglossning, så att det hoppar över en cykel behöver inte betyda något särskilt. Hållarna tummarna att det tar sig nästa försök

Blir lite nojig då jag haft sparsam mens nästan sedan jag slutade med mina ppiller i april/maj.

Men vi får se.. hoppas att jag har äl trotts allt.
  • prinsessan15
    10oktober skrev 2016-08-05 06:11:29 följande:
    Jag testade negativt på bim men positivt på bim+9. Kanske hade kunnat plussa tidigare men trodde det var kört och testade inte förrän då. Du är på bim-4, det är fortfarande rätt tidigt så vänta några dagar till :)
    Det var betryggande att höra! :) hur långt gången är du? :)
  • ohhello
    Teresiat skrev 2016-08-05 09:26:15 följande:

Köpte just 20 gravtest fråntestlagret. Oj så billiga de är! Nu börjar snart första försöket sen vi fick vår etta som nu är 1,5 år. ÄL om en vecka. Någon mer som har ÄL då? :)

Jo! Jag ska ha ÄL nästa vecka, tror jag iallafall. Tempar & använder ÄL-stickor för att faktiskt ha koll på min ÄL nu. Har haft lite oregelbunden mens (22-35dagars cykler) sen jag fick tillbaka den efter graviditeten med första (1 år sen).

Vi har typ kört på lite sporadiskt med syskonförsök under vår/sommar men nu börjar vi på RIKTIGT så lika bra att börja lära känna sin kropp igen.

Köpt tester från billiga-tester, så värt det istället för att köpa dyrt från Apoteket! :D
  • Deni81

Fick mens idag en dag innan BIM. Jaja, upp på hästen igen nästa gång! Lycka till ni andra!

• Ememem
    Anonym (L) skrev 2016-08-04 23:25:42 följande:

Halloj, hur räknar ni första ägglossningsdagen? Jag räknar från dagen jag hade positivt test på ägglossningsstickan (digital) trots att det släpper 24-36 timmar efter (lättast att räkna) hur gör ni?

Nu tempar jag också men i regel räknar jag dagen efter positivt äl test som äl-dagen.
  • FrökenE1985

Tänkte köra äl-test denna gång i kombination med temp. Tog ett äl-test inatt vid 00:45 som var jättepostivt. (Båda streckan var precis lika starka) Tog ett nytt nu på morgonen som inte visade postivt. Har även min vanliga ägglossningsvärk nu, som började framåt morgonen och gjorde det svårt att sova. Sa till min karl att nu ska det "mysas" så han slängde sig i duschen med orden "Bäst jag skyndar mig innan du ändrar dig" haha

Trodde jag skulle ha äl nästa vecka, men tog testet ändå. Och tur var kankse det, annars hade vi nog missat det. Håller nu tummarna på att det tar sig.

BIM runt den 19 aug! Kommer bli lång väntan.

Svar på tråden Bim aug 2016