• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Sobika

Härligt att den gick upp ett steg! Jag hade äl fyra dar senare än det var beräknat denna gång och förra månaden stämde den överens med beräkningen på appen. Så det kan visst bli lite olika. Hoppas den ger fullt utslag i helgen om inte innan :)

Tiiffany skrev 2016-08-04 08:10:25 följande:

Idag på cykeldag 13 gick ägglossningstestet på monitor upp en nivå (Mellan). Enligt min app står det att jag ska ha ägglossning imorgon dag 14 pga att jag har 28 cykeldagar, men monitorn visar att ägglossningen kanske kommer till helgen istället

• Ememem
    Tiiffany skrev 2016-08-04 08:10:25 följande:

Idag på cykeldag 13 gick ägglossningstestet på monitor upp en nivå (Mellan). Enligt min app står det att jag ska ha ägglossning imorgon dag 14 pga att jag har 28 cykeldagar, men monitorn visar att ägglossningen kanske kommer till helgen istället

Vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Är ju inte alla som har 14 dagar mellan äl och mens som många appar använder som standard.
  • MadeleineD

Hade äl i måndags/tisdags. Hade mega värk i magen typ som mensvärk då. Och har fått ömma bröst nu och har fortfarande en värk i magen som påminner om mensvärk. Håller det i sig ett tag efter äl eller vad kan detta vara. Känner mig trött och allmänt hängig idag så tänkte ni kanske har koll här då detta är mitt första försök.

• Tiiffany
    Ememem skrev 2016-08-04 11:48:41 följande:
    Vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Är ju inte alla som har 14 dagar mellan äl och mens som många appar använder som standard.
    Det vet jag inte då det är första gången jag kör med ägglossningstest. De två tidigare månaderna har vi testat inseminerin och då har vi stimulerat mina äggblåor och sedan tagit en spruta som framkallar ägglossning en bestämd dag. 
  • trulle82

Ni som är gravida, hur snabbt fick ni symptom efter ÄL? :) Molvärk och illamående tex.

• cykeln

Idag fick jag bekräftat min graviditet med ett digitalt test. Hur lycklig som helst! :)

Men tänkte skriva lite om mina symptom fram till pluss. Har BIM i morgon. Fick mitt första positiva test på sticka igår, svag skugga på sticka i tisdags och helt blankt i måndags.

Mensvärk, hade mensvärk mellan äl och BIM vilket jag aldrig har.

Ömma bröst, brukar ha det under äl och några dagar innan mens men har haft ont konstant i två veckor.

Inga flytningar! Brukar ha massor med flytningar mellan äl och mens.

Dålig mage, inte diarré men lös. Gått på toa varje dag. Går annars max två gånger i veckan och har hård mage.

Dragningar i ljumskarna, har aldrig det annars.

Stickningar och dragningar i livmodern.

Foglossningskänningar, kanske beror på att jag tidigare varit gravid och fött barn.

Trötthet började igår, kände mig helt klubbad och för det även idag.

• Tiiffany
    cykeln skrev 2016-08-04 13:03:33 följande:

Idag fick jag bekräftat min graviditet med ett digitalt test. Hur lycklig som helst! :)

Men tänkte skriva lite om mina symptom fram till pluss. Har BIM i morgon. Fick mitt första positiva test på sticka igår, svag skugga på sticka i tisdags och helt blankt i måndags.

Mensvärk, hade mensvärk mellan äl och BIM vilket jag aldrig har.

Ömma bröst, brukar ha det under äl och några dagar innan mens men har haft ont konstant i två veckor.

Inga flytningar! Brukar ha massor med flytningar mellan äl och mens.

Dålig mage, inte diarré men lös. Gått på toa varje dag. Går annars max två gånger i veckan och har hård mage.

Dragningar i ljumskarna, har aldrig det annars.

Stickningar och dragningar i livmodern.

Foglossningskänningar, kanske beror på att jag tidigare varit gravid och fött barn.

Trötthet började igår, kände mig helt klubbad och för det även idag.

Grattis! Hur många försök? 
  • cykeln
    Tiiffany skrev 2016-08-04 13:15:37 följande:

Grattis! Hur många försök? 

Tack! :)

Det är första försöket, vi har en oplanerad född dec -14.
  • Ice Age

Denna gång verkligen sniglar sig dagarna fram till bim. De två tidigare har inte varit så planerade att jag gått och väntade på detta sätt. Har då bara testat en gång och då efter bim. Men jösses så sugen jag är på att testa tidigare denna gång. Men känns bara så himla egentligen :). Men kommer nog iaf testa dagen innan bim då maken fyller år då

• Lillstrumpa84
    Ice Age skrev 2016-08-04 14:00:35 följande:

Denna gång verkligen sniglar sig dagarna fram till bim. De två tidigare har inte varit så planerade att jag gått och väntade på detta sätt. Har då bara testat en gång och då efter bim. Men jösses så sugen jag är på att testa tidigare denna gång. Men känns bara så himla egentligen :). Men kommer nog iaf testa dagen innan bim då maken fyller år då

Vilken fin födelsedagspresent det kan bli :)
Svar på tråden Bim aug 2016