• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Lovisens

Bim på tisdag den 9/8. Något mer som är kring BIM -5?

Har ni några symtom? Jag har under eftermiddagen haft ömma bröstvårtor annars har jag ingenting som tyder på att jag skulle kunna vara gravid denna månaden :(

• misslina
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 16:02:59 följande:
    Nej jag tar inga äl test, chansar :) tror det är mellan lördag-måndag Vi får väl se. BIM 22/8
    Själv?
    Bim på söndag så det närmar sig ;)
  • mosterJenny

Jag har BIM idag men vi ska testa tillsammans på lördag morgon om inte mensen dykt upp. Vi är utomlands med familj och vänner och det skulle vara så fantastiskt att bära den hemligheten här!

Symptom såhär långt:

Knepig mage i förra veckan. Antingen hade jag ätit något dumt (kyckling) men jag o sambon åt av samma mat och han hade inga problem. Blev trög i magen...

Vita, rinniga flytningar som började i förrgårkväll. Trodde mensen kom för det bara rann i trosan. Likadant igår med på kvällen och även genomskinliga med en trådlik konsistens, ungefär som vid ÄL!

Mensvärk/magvärk sedan några dagar. Har sovit dåligt då det kommer och går ganska mycket... Det liksom jobbar inne i magen och jag brukar sällan ha så värst ont vid mens.

Bröstvårtorna ömmar till o från och känns mer styva.

Detta kan också var inbillning men i förra veckan var min näsa sååå känslig för dofter! Kände mig som en hund haha.

Återkommer på lördag när jag testat och håller tummarna till dess (:

• Smlan
    lneb skrev 2016-08-04 15:36:05 följande:

Hej!

Min mens kom som planerat!

Lite besviken blir man ju. Men den är inte som den brukar, mycket vattnigare. Nästan inga hinnor som jag är van vid min cykel brukar hålla sig till 28 dagar men den senaste var 24 denna var 26.

Är det någon mer som känner att kroppen jävlas bara för att man försöker bli gravid?

Har mens nu å går in på försök fem med ÄL runt 18/8 och BIM runt den 26/8 :)

Tråkigt att höra! Min mens kom också som planerat i måndags. Man blir lika besviken varje gång..

Jag tycker mig också se skillnad på mensen. Jag tycker att det blir mindre blödning för varje månad. Nu har jag nästan ingen röd mens utan det är snarare brunt, som gammalt blod. Min cykellängd har också förändrats men det är snarare under ett års tid. Då hade jag en cykel på 31 dagar men nu är jag nere på 27. Jag har också funderat på vad det beror på och har googlat en del men av det mesta jag har läst verkar mängden blod inte spela någon roll så länge man har ägglossning. Jag kör med stickor och tempar så jag vet ju att jag har ÄL. Har du någon teori vad förändringarna kan bero på?

Jag är också på försök fem. Det är ÄL runt 14/8 och BIM 28/8.
  • prinsessan15
    Lovisens skrev 2016-08-04 17:55:35 följande:

Bim på tisdag den 9/8. Något mer som är kring BIM -5?

Har ni några symtom? Jag har under eftermiddagen haft ömma bröstvårtor annars har jag ingenting som tyder på att jag skulle kunna vara gravid denna månaden :(

Jag har bim samma dag!
    Jag har inte heller några känningar men tänkte testa imorgon mest för jag vill veta för att vi ska bort i helgen, men tvivlar på att det blir positivt :(
  • Ememem
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 21:41:47 följande:

Vart köper ni era graviditets test? Tänkte beställa hem från nätet.

Tack på förhand!

Jag har köpt stickor från www.billiga-tester.se
  • LadySatisfied
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 21:41:47 följande:

Vart köper ni era graviditets test? Tänkte beställa hem från nätet.

Tack på förhand!

Jag har beställt från apotea.se
  • Lillstrumpa84

Mens slut i lördags och sedan i tisdags lite ont i magen o huvudvärk, illamående. Nu ikväll lite brun flytning. Vad är de???

• Ippaas

BIM+10 idag, ingen mens. Negativt test på BIM+6.

Har normalt en cykel på 31 dagar. Natural Cycles säger att de har hittat min ägglossning på dag 20. Hade sex dag 17. Inga tecken på inkommande mens, förutom ömma bröst... Har svullen mage och är trött, illamående. Skulle kunna vara stress, även fast jag inte känner mig särskilt stressad.

Vad tror ni om detta?

Svar på tråden Bim aug 2016