• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (L)

Halloj, hur räknar ni första ägglossningsdagen? Jag räknar från dagen jag hade positivt test på ägglossningsstickan (digital) trots att det släpper 24-36 timmar efter (lättast att räkna) hur gör ni?

• Anonym (L)
    Lovisens skrev 2016-08-04 17:55:35 följande:

Bim på tisdag den 9/8. Något mer som är kring BIM -5?

Har ni några symtom? Jag har under eftermiddagen haft ömma bröstvårtor annars har jag ingenting som tyder på att jag skulle kunna vara gravid denna månaden :(

Jag har bim 9/8 eller 10/8. Hade positivt på CB digitalt ÄL-test 25/7. De symptom jag haft är: i lördags fick jag ett ordentligt stick i livmodern samt mer stickningar idag, har haft ont i vänster äggstock i 2-3 dagar (tror dock inte detta är relevant men), mer flytningar, stickningar i nedre delen av magen samt konstig känsla och stick strax nedanför naveln, ömma bröst (känns dock inne i brösten och inte så mycket utanpå).

Har antecknat hur jag mått dag för dag de två tidigare cyklerna och den här månaden skiljer det sig från de tidigare. Hoppas det är ett gott tecken. Jag är dock skeptisk eftersom jag trott jag varit gravid tidigare men lik förbaskat fått den jäkla mensen..
  • Havregry

Fick mens idag på bim+2. Känns lite tråkigt såklart, fast bättre att den kom nu bara lite sent än att den uteblivet helt utan anledning eller kommit mycket sent. Nu kan man börja om på nytt i alla fall... Tänker försöka införskaffa en bra termometer och börja tempa för att få bättre koll.

• Dina1

Har ni några symtom? Jag har under eftermiddagen haft ömma bröstvårtor annars har jag ingenting som tyder på att jag skulle kunna vara gravid denna månaden :(

Jag har BIM mellan 8/8-10/8. Kände massa symtom som träningsvärk i magen i helgen men nu är det borta. Extremt ömma bröst men kan lika bra vara innan mens. Testade idag med extra känsligt test (10mlu) men negativt. När ska du testa?
  • Dina1
    Anonym (L) skrev 2016-08-04 23:33:49 följande:

Jag har bim 9/8 eller 10/8. Hade positivt på CB digitalt ÄL-test 25/7. De symptom jag haft är: i lördags fick jag ett ordentligt stick i livmodern samt mer stickningar idag, har haft ont i vänster äggstock i 2-3 dagar (tror dock inte detta är relevant men), mer flytningar, stickningar i nedre delen av magen samt konstig känsla och stick strax nedanför naveln, ömma bröst (känns dock inne i brösten och inte så mycket utanpå).

Har antecknat hur jag mått dag för dag de två tidigare cyklerna och den här månaden skiljer det sig från de tidigare. Hoppas det är ett gott tecken. Jag är dock skeptisk eftersom jag trott jag varit gravid tidigare men lik förbaskat fått den jäkla mensen..

Jag har i princip haft exakt likadant! Har också Bim mellan 8/8-10/8 och kände också mitt i lördags! Mitt var mer som kraftig träningsvärk i livmodern som började under naveln och sedan spred sig högre upp och ut jag ryggen, väldigt påtagligt. Hugg i äggstocken, också lördagen men igår gick det över till konstiga stick långt ner på magen. Skumt!
  • stellanocte

Jag har BIM samma dag. 

Ja, har ganska många symptom som jag inte brukar ha. Dels har jag haft lätt mensvärk ända sedan ÄL som kommit och gått och dels har det "svidit" och "dragits" i nedre delen av magen. Har ibland undrat om jag varit på väg att bli magsjuk, men det har aldrig blivit något. 

Har också ömma bröst men det brukar jag ha innan mens. 

Jag vet inte. Allting skulle lika gärna kunna bero på vanliga menshormoner, men man hoppas ju så innerligt att de beror på en graviditet
  • prinsessan15

Har bim 9/8 och tog ett test idag men det var negativt. Finns det hopp att det bara bar för tidigt att testa eller är det kört för min del?

• 10oktober
    prinsessan15 skrev 2016-08-05 06:07:31 följande:

Har bim 9/8 och tog ett test idag men det var negativt. Finns det hopp att det bara bar för tidigt att testa eller är det kört för min del?

Jag testade negativt på bim men positivt på bim+9. Kanske hade kunnat plussa tidigare men trodde det var kört och testade inte förrän då. Du är på bim-4, det är fortfarande rätt tidigt så vänta några dagar till :)
  • Hellsing

Av allt jag känner till om missfall (läst om) så är jag tvärsäker på att det kom inatt, hade en jätteskum magvärk igårkväll och vaknade instinktivt vid 3 och den typiska blodbeskrivningen och magvärken som missfall har!

Stort GRATTIS till alla som plussat och stort lycka till till er andra! Ska inte vara för ledsen, på det nästa gång!!

• Lovisens
    Dina1 skrev 2016-08-05 00:15:27 följande:
    Jag har BIM mellan 8/8-10/8. Kände massa symtom som träningsvärk i magen i helgen men nu är det borta. Extremt ömma bröst men kan lika bra vara innan mens. Testade idag med extra känsligt test (10mlu) men negativt. När ska du testa?
    Jag hade också en värk som kändes som träningsvärk i magen häromdagen, det höll dock bara i en dag. Igår eftermiddag fick jag ömma bröstvårtor som  även håller i sig idag men så har jag haft tidigare innan mens. Jag ska testa imorgon, mest för att jag ska  hinna förbereda mig ett par dagar innan mensen kommer så kanske jag slipper bli så besviken som jag blivit tidigare.
Svar på tråden Bim aug 2016