• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Smlan
    FrökenE1985 skrev 2016-08-05 10:22:11 följande:

Tänkte köra äl-test denna gång i kombination med temp. Tog ett äl-test inatt vid 00:45 som var jättepostivt. (Båda streckan var precis lika starka) Tog ett nytt nu på morgonen som inte visade postivt. Har även min vanliga ägglossningsvärk nu, som började framåt morgonen och gjorde det svårt att sova. Sa till min karl att nu ska det "mysas" så han slängde sig i duschen med orden "Bäst jag skyndar mig innan du ändrar dig" haha

Trodde jag skulle ha äl nästa vecka, men tog testet ändå. Och tur var kankse det, annars hade vi nog missat det. Håller nu tummarna på att det tar sig.

BIM runt den 19 aug! Kommer bli lång väntan.

Haha, vad skönt med den inställningen. Här har det blivit riktigt "produktionssex" så det är inte lika spännande längre. Men karln ställer upp varje gång jag frågar i alla fall så jag ska inte klaga. Det är tråkigt om detta ska ta död på sexlivet.

Det låter lovande att ni verkligen prickar in ÄL. Spännande men lång väntan till BIM nu då :)
  • Smlan
    lillagumman85 skrev 2016-08-05 08:45:07 följande:
    Blir lite nojig då jag haft sparsam mens nästan sedan jag slutade med mina ppiller i april/maj.

Men vi får se.. hoppas att jag har äl trotts allt.
    Jag har också sparsam mens men jag kör med ÄL-stickor så jag vet att jag har ÄL i alla fall. Har du testat med stickor? Annars är det en stark rekommendation så att det inte är  där problemet ligger...
  • MissMarvel

Hej alla! Jag är helt ny här!

Hade troligtvis ÄL den 26/7 (enligt Natural Cycles) och jag och min pojkvän borde ha täckt in ÄL den veckan med god marginal oavsett vilken dag det var ;)

Har BIM den 10/8 och väntar med spänning på ett plus! Har väldigt mycket symtom, svullna och ömma bröst, molande värk i magen, känslig i humöret osv. Borde kunna ta ett test nu i helgen! :)

• FrökenE1985
    Smlan skrev 2016-08-05 10:29:03 följande:

Haha, vad skönt med den inställningen. Här har det blivit riktigt "produktionssex" så det är inte lika spännande längre. Men karln ställer upp varje gång jag frågar i alla fall så jag ska inte klaga. Det är tråkigt om detta ska ta död på sexlivet.

Det låter lovande att ni verkligen prickar in ÄL. Spännande men lång väntan till BIM nu då :)

Men verkligen! Man vill ju veta nu. Haha... Vi har ju lyckats mysa till det iaf 3 gånger under de mest fertila dagarna denna gång. =) Hihi... (om man nu ska lita på apparna jag har.)

Ni får försöka hotta till det lite så att det blir mer spännande. Köra en riktig date-night eller något. ;)
  • Guffy78

Fattar inget. Min kropp har blivit knäpp. Är på cykeldag 8 och tempen har inte gått ner än. Dock inte så hög men håller sig på 36.7-36.8 Vad är detta? Måste ju ha ÄL om en vecka -1 1/2 vecka senast. Min coverline ligger på 36.51 ungefär och tempen brukar ligga på 36.3 i snitt innan ÄL . Blir så less på kroppen .

• Lillstrumpa84
    Deni81 skrev 2016-08-05 09:45:00 följande:

Fick mens idag en dag innan BIM. Jaja, upp på hästen igen nästa gång! Lycka till ni andra!

Bara att köra vidare! Önskar dig all lycka i september
  • Zebra89
    MissMarvel skrev 2016-08-05 10:50:10 följande:

Hej alla! Jag är helt ny här!

Hade troligtvis ÄL den 26/7 (enligt Natural Cycles) och jag och min pojkvän borde ha täckt in ÄL den veckan med god marginal oavsett vilken dag det var ;)

Har BIM den 10/8 och väntar med spänning på ett plus! Har väldigt mycket symtom, svullna och ömma bröst, molande värk i magen, känslig i humöret osv. Borde kunna ta ett test nu i helgen! :)

Hejhej ! = ) Jag hade äl den 28/7 och bim runt 10/8 :P Har precis samma symtom som du ! Är lite uppsvälld om magen oxå. Känns nästan som jag borde vara gravid med alla dessa symtom, men kroppen kan ju luras.. Vill bara testa så snabbt som möjligt men ska vänta till söndag/måndag ^^
  • Cfmilla

Lite ovisst när jag hade äl, men jag gissar på att jag har bim idag eller under helgen. Känner inget alls än, men väntar med test nån vecka till. Min cykel har vart så oregelbunden att det är inte värt att testa nu ändå. Men ju längre dagen går och ju fler gånger jag besöker toa utan nått på pappret, byggs ju hoppet upp...

Försök 11...

• mosterJenny
    Cfmilla skrev 2016-08-05 12:16:01 följande:

Lite ovisst när jag hade äl, men jag gissar på att jag har bim idag eller under helgen. Känner inget alls än, men väntar med test nån vecka till. Min cykel har vart så oregelbunden att det är inte värt att testa nu ändå. Men ju längre dagen går och ju fler gånger jag besöker toa utan nått på pappret, byggs ju hoppet upp...

Försök 11...

Känner igen det där! Vågar knappt gå på toa i rädsla för att mensen ska knacka på dörren...

Hade BIM igår och inväntar att testa mig imornbitti om inget hänt. Har haft ganska kraftig värk i magen i tre-fyra dagar, precis likt mensvärk. Och det har jag inte haft tidigare innan mens men å andra sidan har jag ätit p-piller i så många år att kroppen kan ju ha varit förskonad tack vare hormonerna! Lycka till!!
  • Anonym (Längtar)

Blev inget pluss denna månaden. Istället blev det mens på BIM +1 och mensvärk from hell! :P Lycka till allihopa! :)

Svar på tråden Bim aug 2016