• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • LadySatisfied
    Anonym (Längtar) skrev 2016-08-05 12:39:18 följande:

Blev inget pluss denna månaden. Istället blev det mens på BIM +1 och mensvärk from hell! :P Lycka till allihopa! :)

Som att mensvärken vill jävlas lite extra

Hoppas det går bättre nästa gång. Själv har jag BIM idag men än så länge ingen mens. Testade i morse, men fick negativt och väntar bara på mens och mensvärk.
  • Cfmilla
    mosterJenny skrev 2016-08-05 12:33:50 följande:

Känner igen det där! Vågar knappt gå på toa i rädsla för att mensen ska knacka på dörren...

Hade BIM igår och inväntar att testa mig imornbitti om inget hänt. Har haft ganska kraftig värk i magen i tre-fyra dagar, precis likt mensvärk. Och det har jag inte haft tidigare innan mens men å andra sidan har jag ätit p-piller i så många år att kroppen kan ju ha varit förskonad tack vare hormonerna! Lycka till!!

Ja precis, man har ju ätit p-piller i så många år att man har ingen aning vad "normalt" är.

Haft lite mensvärks-känningar från och till. Men tycker att jag har nya "symptom" varje månad. Så jag viftar bort det mesta tills jag får ett plus svart på vitt. Har ni försökt länge?
  • stellanocte
    Lovisens skrev 2016-08-05 07:34:30 följande:

Vad spännande. Uppdatera mig hur det går :) Håller tummarna. Låter ju lovande iallafall.

Tack och detsamma :)
    lillagumman85 skrev 2016-08-05 08:45:07 följande:

Blir lite nojig då jag haft sparsam mens nästan sedan jag slutade med mina ppiller i april/maj.

Men vi får se.. hoppas att jag har äl trotts allt.

Sparsam mens kan säkert ha många olika orsaker. Ring gynmottagningen/vårdcentralen och hör med dem. Hoppas att det ordnar sig i vilket fall som helst :)
  • MissMarvel
    Zebra89 skrev 2016-08-05 11:38:23 följande:

Hejhej ! = ) Jag hade äl den 28/7 och bim runt 10/8 :P Har precis samma symtom som du ! Är lite uppsvälld om magen oxå. Känns nästan som jag borde vara gravid med alla dessa symtom, men kroppen kan ju luras.. Vill bara testa så snabbt som möjligt men ska vänta till söndag/måndag ^^

Är jag inte gravid nu så är det något annat konstigt med min kropp. Brukar ha ont i brösten vid ÄL men aldrig innan mens. Nu har dem varit svullna/ömma sedan ÄL i princip. Plus övriga symtom som tillkommit. Så det borde vara något kan man ju tycka, men samtidigt naivt att tro att man ska bli gravid på första försöket!
  • Zebra89
    MissMarvel skrev 2016-08-05 13:17:31 följande:

Är jag inte gravid nu så är det något annat konstigt med min kropp. Brukar ha ont i brösten vid ÄL men aldrig innan mens. Nu har dem varit svullna/ömma sedan ÄL i princip. Plus övriga symtom som tillkommit. Så det borde vara något kan man ju tycka, men samtidigt naivt att tro att man ska bli gravid på första försöket!

Känner likadant, om jag inte är gravid så så jag ringa kvinnokliniken för undersökning då det känns så mycket i livmodern. Skulle göra situps (typ) och då fick jag jätteont nere i magen.

Hehe jag har tvärt om, brukar ha svullna bröst innan mensen men nu fick jag det vid äl och har det fortfarande =P

Ärsh det kan ju ta sig fort ^^ Är oxå inne på första riktiga försöket efter MA i april.
  • MissMarvel
    Zebra89 skrev 2016-08-05 13:52:31 följande:

Känner likadant, om jag inte är gravid så så jag ringa kvinnokliniken för undersökning då det känns så mycket i livmodern. Skulle göra situps (typ) och då fick jag jätteont nere i magen.

Hehe jag har tvärt om, brukar ha svullna bröst innan mensen men nu fick jag det vid äl och har det fortfarande =P

Ärsh det kan ju ta sig fort ^^ Är oxå inne på första riktiga försöket efter MA i april.

Jag blev gravid i februari. Det var inte alls planerat och situationen som sådan väldigt ohållbar, så jag fick göra en abort. Den gången visade testet negativt BIM-4 och positivt på BIM-dagen. Hade INGA symtom den gången, men fick känslan av att jag var gravid och tog därför testen. Blödde i 4 månader efter aborten. Sedan har jag haft en vanlig mens och borde därför vara tillbaka i min normala cykel igen efter aborten. Har ju massor med symtom denna gången, så jag hoppas verkligen det har gått vägen, men får nog vänta med att testa mig tills det närmar sig BIM.
  • Tra3dockan

Ett svagt men synligt plus på bim-4 med testa tidigt. Det känns som att det ska gå vägen den här gången och inte att mensen ska komma. Vid det tidiga missfallet plussade jag inte förrän bim +1 och då lika svagt som det är nu. Känns lovande. Försiktigt hoppfull :)

• Cfmilla
    Tra3dockan skrev 2016-08-05 15:37:37 följande:

Ett svagt men synligt plus på bim-4 med testa tidigt. Det känns som att det ska gå vägen den här gången och inte att mensen ska komma. Vid det tidiga missfallet plussade jag inte förrän bim +1 och då lika svagt som det är nu. Känns lovande. Försiktigt hoppfull :)

Åh grattis! Samma med mig, vid mitt mf fick jag aldrig något starkt plus! Lär du få nu

Jag tror att när det känns bra så blir det bra!

Grattis igen
  • mosterJenny
    Cfmilla skrev 2016-08-05 12:55:55 följande:

Ja precis, man har ju ätit p-piller i så många år att man har ingen aning vad "normalt" är.

Haft lite mensvärks-känningar från och till. Men tycker att jag har nya "symptom" varje månad. Så jag viftar bort det mesta tills jag får ett plus svart på vitt. Har ni försökt länge?

Detta är vårat första försök. Fick riktiga mensen efter p-pillersstopp (i maj) i början av juli, det tog ganska lång tid innan den hittade tillbaka och min cykel är lång, 33 dagar. Precis innan den startade spelade hormonerna mig ett riktigt spratt med superkänsliga bröstvårtor så jag trodde det var nåt :P Därför vill jag inte riktigt tro på mina symptom denna gång förrän testet säger något annat! Men denna värk i magen har jag aldrig känt nånsin så är det onda veckan som väntar blir det jobbiga dagar :(

Kommer knappt våga titta på testet imorn!!
  • Anonym (Skogstroll)

Gick runt på Ica och kände att jag var sugen på något... Efter en stund köpte jag mitt livs första saltgurka... Äter väl det några gånger per år annars.

Nu tror jag inte att jag är gravid men jag skrattade lite för mig själv när jag kom hem och insåg att jag köpt en typisk cravingsgrej ;)

Svar på tråden Bim aug 2016