• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Deni81
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-05 11:20:08 följande:

Bara att köra vidare! Önskar dig all lycka i september

Tack snälla!

Jag stannar kvar här för nästa BIM är också i augusti. ÄL typ 17/8 och BIM 31/8!
  • Tra3dockan
    Cfmilla skrev 2016-08-05 16:24:25 följande:

Åh grattis! Samma med mig, vid mitt mf fick jag aldrig något starkt plus! Lär du få nu

Jag tror att när det känns bra så blir det bra!

Grattis igen

Tack :) kommer bli nervösa dagar.

Jag tänkte vänta med att berätta för min man tills lördag om en vecka för då fyller han år. Dessutom så blir jag mer säker på att det verkligen är ett frö som är där för att stanna :)

Eller är det dumt att inte berätta än? :-P
  • Cfmilla
    Tra3dockan skrev 2016-08-05 18:18:55 följande:

Tack :) kommer bli nervösa dagar.

Jag tänkte vänta med att berätta för min man tills lördag om en vecka för då fyller han år. Dessutom så blir jag mer säker på att det verkligen är ett frö som är där för att stanna :)

Eller är det dumt att inte berätta än? :-P

Oh svårt att säga. Men jag hade inte kunnat hålla mig. Hade det gått snett så vill jag att han ska veta. MEN jag förstår dig verkligen. Hade kag blivit gravid nu så hade nog jag med velat avvakta lite. Men, du har en positiv känsla, så jag tycker att du kan berätta! tidig födelsedags present!
  • ask91

Idag kom mensen precis som den skulle så blev ingenting den här månaden.

Men det är bara att gå på't igen! :D
    Ägglossning om exakt 2 veckor enligt appen och sedan blir nästa BIM i början av september :)

Håller tummarna för att det kanske blir något då! :)

• 10oktober
    prinsessan15 skrev 2016-08-05 09:26:05 följande:

Det var betryggande att höra! :) hur långt gången är du? :)

Är i vecka 5+5 idag :) fick dock en blödning till idag så eftermiddagen har varit en berg-och-dalbana av känslor. Men det har lugnat sig nu så hoppas att det håller sig nu :)
  • Dina1
    prinsessan15 skrev 2016-08-05 06:07:31 följande:

Har bim 9/8 och tog ett test idag men det var negativt. Finns det hopp att det bara bar för tidigt att testa eller är det kört för min del?

Jag undrar samma.. vilket test tog du? Jag tog ett med 10mlu känslighet.. när testet hade legat i nästan 2 timmar kom det plötsligt upp ett streck. Tydligt, man ser kanterna,tjockleken och allt men är mer grått än rosa.. vet att det inte är tillförlitligt efter 10 min men ändå skumt att det blir sådär.
  • Dina1
    Lovisens skrev 2016-08-05 07:33:38 följande:

Jag hade också en värk som kändes som träningsvärk i magen häromdagen, det höll dock bara i en dag. Igår eftermiddag fick jag ömma bröstvårtor som  även håller i sig idag men så har jag haft tidigare innan mens. Jag ska testa imorgon, mest för att jag ska  hinna förbereda mig ett par dagar innan mensen kommer så kanske jag slipper bli så besviken som jag blivit tidigare.

Det är så jag tänker också när jag testar innan BIM. hellre negativt så man kan förbereda sig på mens, än att mensen ska komma när man går och hoppas.. skriv gärna till mig vad du fick för resultat av testet imorgon :)
  • Ice Age
    Zebra89 skrev 2016-08-05 11:38:23 följande:

Hejhej ! = ) Jag hade äl den 28/7 och bim runt 10/8 :P Har precis samma symtom som du ! Är lite uppsvälld om magen oxå. Känns nästan som jag borde vara gravid med alla dessa symtom, men kroppen kan ju luras.. Vill bara testa så snabbt som möjligt men ska vänta till söndag/måndag ^^

Har oxå bim 10/8, vill bara spola fram dagarna... Funderar dock på tjuvtesta imorn.

Men några symtom är det svårt att säga något om, jobbar natt denna vecka så ev symtom maskeras nog av vad tröttheten kan ställa till med
  • Anonym (Skogstroll)

Jag har BIM 12/8 men tror inte det blivit något (andra försöket) för vi hade bara sex första dagen av "medelchans" till graviditet. Dock fick jag typ ÄL-flytning bara tre dagar efter mens så vi hade sex då... Men det kan knappast ha varit ÄL så tidigt. Eller???

Förra gången vi testade hade jag kört skengraviditet deluxe, vilken försvann när jag tog negativt graviditetstest.

Men... Jag har i ett par dagar känner diffus mensvärk och lite "hugg" långt ned i magen. Nu känns mensvärken som att den ligger "närmare ryggen" än där den brukar sitta. Brukar kunna känna av att mens är på g ganska tidigt men inte en vecka innan...

Är det hjärnan som spökar igen?

• Anonym (L)

Igår natt och idag har jag haft lite, lite brunt i flytningarna (såg detta eftersom jag försöker lära mig känna livmodertappen i de olika "faserna". Har idag också varit så trött att jag fick lägga mig och vila en timmar. BIM 9 eller 10 augusti. Försiktigt hoppfull här också. Känns som sagt annorlunda denna månaden jämfört med de senaste två.

Svar på tråden Bim aug 2016