• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • MissMarvel
    Ice Age skrev 2016-08-05 20:34:04 följande:

Har oxå bim 10/8, vill bara spola fram dagarna... Funderar dock på tjuvtesta imorn.

Men några symtom är det svårt att säga något om, jobbar natt denna vecka så ev symtom maskeras nog av vad tröttheten kan ställa till med

Jag funderar också på att tjuvtesta imorgon, hihi! Är så himla nyfiken! Men kommer säkert vara för tidigt...
  • stellanocte

I dag kom mensen så jag hoppar över till septembertråden. Så ledsen. Hade verkligen hoppats på denna månad, innerst inne. 

Den kom dessutom fyra dagar tidigt så jag hade en cykel på 24 dagar. Har hört att när den är så kort har man ofta inte haft någon ägglossning. Stämmer det?

• FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-05 17:56:27 följande:
    Tack snälla!

Jag stannar kvar här för nästa BIM är också i augusti. ÄL typ 17/8 och BIM 31/8!
    Då följs vi åt igen! Också bim igen i aug, 30/8! Hoppas hoppas!
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-08-06 01:10:21 följande:

I dag kom mensen så jag hoppar över till septembertråden. Så ledsen. Hade verkligen hoppats på denna månad, innerst inne. 

Den kom dessutom fyra dagar tidigt så jag hade en cykel på 24 dagar. Har hört att när den är så kort har man ofta inte haft någon ägglossning. Stämmer det?

Funderar också på det! Min mens kom tre dagar tidigt så 25 dagars cykel...
  • stellanocte
    FyrAAAA skrev 2016-08-06 01:41:21 följande:
    Själv har jag BIM 1:a september. Lycka till, båda två
  • Lillstrumpa84

Slutade med p-piller för 1,5 vecka sedan och lagt märke till konstant huvudvärk. Någon mer som känt lika?! Kanske inte alls har med det o göra, men sjukt irriterande ????

• MadeleineD

Har BIM 16/8. Har mini mensvärk och mega ömma bröst, mår smått illa ibland och lätt för att gråta nu. Jobbigt med dessa symptomer för vill inte inbilla mig något och så är det inget. Men dessa symptomer har jag aldrig haft. Håller tummarna iallafall. Någon mer som har BIM då?

• Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-06 01:41:21 följande:

Tack och tack stellanocte! Lycka till du med. Denna gång och framåt ska vi testa med ÄL-tester, nu blir det seriösa försök efter ett snack med sambon och efter att ha gullat ned spädbarn i veckan! Plus att ALLA får barn och blir gravida runt oss... Kanske ska testa att tempa också men jag har ingen temp med mig... Visst skulle man tempa från mensens första dag?
  • kvinna29årskåne
    MadeleineD skrev 2016-08-06 07:58:39 följande:

Har BIM 16/8. Har mini mensvärk och mega ömma bröst, mår smått illa ibland och lätt för att gråta nu. Jobbigt med dessa symptomer för vill inte inbilla mig något och så är det inget. Men dessa symptomer har jag aldrig haft. Håller tummarna iallafall. Någon mer som har BIM då?

Har bum 19/8 så är tre dagar efter dig
  • MadeleineD
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-06 09:10:07 följande:

Har bum 19/8 så är tre dagar efter dig

Va roligt. :) Har du några känningar nu?
Svar på tråden Bim aug 2016