• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    bebisdags skrev 2016-08-07 23:08:29 följande:

Hej hoppar in här och kanske får lite hjälp på köpet:)

Jag fick ett tidigt missfall och blödde från 27/7-2/7 ungefär.. Sedan lite mer än en vecka efter så började jag blöda igen (kändes som mens) alltså den 10/7-14/7. Nu har jag haft lite problem med att veta när nästa mens skall komma då den enligt kalendern (förutsatt att de senaste var mens) skall komma 10/8. Jag testade CB ÄL stickor både vanliga och med dubbelindikator, de har gett olika resultat (alltså ena dagen är det en smiley på vanliga och ring på dubbelindikatorn och tvärtom) dock så har dubbelindikatorn gett både resultat på hög fertilitet och maximal som den vanligtvis gör. Dessa blev positiva från 30/7- 2/8 eftersom de signalerat olika.. Hur ska jag tolka detta? Jag brukar vanligtvis ha ÄL 2 veckor innan mens men om detta stämmer är det ju endast 8-11 dagar innan om nu ens min mens är planerad tills den 10/8.. Helt förvirrad i mitt huvud just nu, någon som vet hur jag ska tolka detta? BIM 10/8 eller 17/8 :p

Tiden mellan äl och BIM är konstant så om äl kom senare så kommer också mensen senare så BIM lär vara kring 17/8 eller dagarna där innan.
  • Dina1

Hej alla. Jag undrar om någon av er fått falskt positivt på apotekets egna graviditetstest. Jag ser inget annat än möjligtvis en svag skugga inom testiden. Men efter 20 min kommer ett ljusrosa streck som blir starkare ju längre tiden går. Syns från alla vinklar och ljus, fångas med kameran. Hade detta resultat visats inom testiden hade jag definitivt tagit det som positivt. Men börjar alltså inte synas förrän efter 15-20 minuter. Har nu tagit 4 stycken på 2 dagar (ja testberoende) och alla 4 visar exakt likadant och efter lika långt tid fast lite starkare på andra dagen. Jag är på BIM-3 ungefär (lite olika cykel så mellan BIM -1 till -5). Jag har tagit många gravtest i mitt liv och aldrig varit med om att det blivit positivt hur länge det än legat. Så vill höra från er och är verkligen jätte tacksam för svar! Man blir ju helt galen av detta..

• livias
    vi blir 3 skrev 2016-08-07 21:46:24 följande:

Förra gången tog det fyra försök innan vi lyckades då hade jag gått med Nuvaring denna gång koppar spiral. Ska bli spännande! Kände också av ÄL denna gång. Bara i höger äggstock som jag känner :D.

Känner du av några symptom? Inbillar mig alldeles för mycket men tecknar ned så jag kan jämföra ifall det blir ett nytt försök nästa månad :)

Känner också av på höger sida! Ja det är bra att föra lite anteckningar, alltför lätt att man känner massa "symptom" haha. Jag har inte känt av något förrän nu, därav att jag ligger vaken - det spänner och drar. Men lite tidigt efter äl för att vara något så mest troligt att det är pms. Men ändå såklart kul att analysera lite haha. Själv då?:)
  • Susanna000
    Anonym (L) skrev 2016-08-07 19:15:35 följande:

Är så trött att jag baxnar idag. Vill bara lägg mig och sova.. Igår hade jag mer dov smärta i nedre delen av magen och på sidan av magen (känns som äggstockarna ) min syster frågade mig om jag var gravid när jag en kort sekund klagade på smärtan. " I wish", tänkte jag. ÄL + 14 idag (räknar sedan glad smiley på digitalt ÄL test) håller tummarna

Hur känns det för er med BIM tisdag-onsdag?

Jag har BIM torsdag (tror jag) och har redan sen mitten på förra veckan känt av molvärk. De senaste dagarna har jag också en olustighetskänsla som hänger ihop med molvärken. I helgen också känt mig tröttare än vanligt. Känns verkligen inte som det brukar innan mens, men så har jag ju nyligen tagit ut spiral också så tänker att det kan ju vara det också. Tänkte köpa ett test idag och så testa imorn bitti (BIM-2).
  • livias
    prinsessan15 skrev 2016-08-08 06:37:12 följande:

Ser ni vad jag ser????

Ser!!:) Vilken äl+ dag är du på?
  • Anonym (30 augusti)

Guffy78: Jo, det har gjorts minst en studie som jag kan hitta vid en snabb googlesökning som påvisat att BV ökar risken för missfall. Så skulle absolut behandla om du lider av återkommande missfall, utifall att! Jag blev gravid efter behandling och fick behålla efter flera missfall.

• prinsessan15
    livias skrev 2016-08-08 07:40:58 följande:
    Ser!!:) Vilken äl+ dag är du på?
    Är på äl+11 så då är det väl inte konstigt att det är svagt heller va?
  • lisohl

Ungefär en vecka sen ÄL och ungefär en vecka till bim. Nu börjar veckan när jag kommer analysera varenda liten känsla i kroppen. Lika delar tröttsamt som spännande.

Svar på tråden Bim aug 2016