• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • MadeleineD
    lisohl skrev 2016-08-06 19:42:24 följande:

Jag har också bim då. Lite molvärk på kvällarna men jag har nyss passerat ÄL så jag tror inte det är tecken på nåt särskilt.

Det är lite så jag känner med. Blir så nojig att jag typ inbillar mig och så är st inget +. Men håller tummarna :)
  • Lillstrumpa84
    Grönablad skrev 2016-08-06 15:39:50 följande:
    Då är vi ganska lika i tid. Önskar er lycka till med liggat i helgen! :)
    Tack de samma!
  • Ememem
    Deni81 skrev 2016-08-06 16:26:40 följande:

Ok, tack Hoppas det ska visa nåt. Så tempen ökar något snäpp vid ÄL och håller sig stadigt "hög" fram till mens ifall man är gravid, icke sant? Man ska ha en bättre temp än vad vi har kanske... Eller kör ni med vanlig temp?

Ska bli ett spännande kapitel

Du bör använda en temp med dubbla decimaler. Det finns de som har så tydliga tempökningar att det funkar med vanlig men ofta är ökningarna så små så det behövs två decimaler för att kunna sätta ut äl med säkerhet. Jag köpte min på billiga-tester.

Jag använder sen fertility friend för att hålla koll på tempen.
  • Anonym (Lexi)

Helt utan förvarning så lämnade min sambo mig nu i kväll... Hans känslor har svalnat. Vi har haft det bra och inget bråk, allt har varit som vanligt, kom som en chock .. Så jag lämnar tråden. Det blir inga mer försök för min del. Önskar er alla stort lycka till!

• Prästkragen
    Anonym (Lexi) skrev 2016-08-06 22:50:40 följande:

Helt utan förvarning så lämnade min sambo mig nu i kväll... Hans känslor har svalnat. Vi har haft det bra och inget bråk, allt har varit som vanligt, kom som en chock .. Så jag lämnar tråden. Det blir inga mer försök för min del. Önskar er alla stort lycka till!

Nää! Usch så jobbigt! Helst när man inte anat något innan och det kommer som en överraskning. Jag känner inte dig och du känner inte mig men från det jag läst av dig verkar du vara en jättehärlig tjej och du kommer gå stärkt genom det här, även om det känns jobbigt och nattsvart nu.
  • Anonym (Lexi)
    Prästkragen skrev 2016-08-06 23:10:47 följande:

Nää! Usch så jobbigt! Helst när man inte anat något innan och det kommer som en överraskning. Jag känner inte dig och du känner inte mig men från det jag läst av dig verkar du vara en jättehärlig tjej och du kommer gå stärkt genom det här, även om det känns jobbigt och nattsvart nu.

Tack snälla!
  • Sobika

Jag hade äl för sju dar sen enligt äl-stickor, men idag har jag fått flytningar som man får vid äl. Någon som vet vad det kan vara?

• Milie

Hej! BIM 30 augusti. Den här cykeln kommer jag eventuellt vara fertil. Jag ammar min 1-åring och det har förskjutit min ägglossning och gjort att lutealfasen bara är 6 dagar. Nu sist hoppade den fram två dygn och gav mig 8 dagar luteal så jag hoppas på ett nytt hopp den här cykeln så jag kommer upp i 10 dagar luteal och har en ärlig chans!

• Dalkullan92

Min mens hoppade över en månad så är på bim +14 nu. Vet inte nå när jag hade ÄL då de blev väldigt rörigt när mensen inte dök upp eller något pluss. Så vet inte om jag hade sen äl eller som en ny cykel fast utan mens.

Fick lite blod på pappret igår och värk i livmodern. Trodde de var mensen men den kom inte. Så kanske en liten blödning för ägget släppte eller nidblödning.

Orkade inte hålla på med äl test nu i röran så har sex minst varannan dag och hoppas på de bästa.

Någon mer som varit med om att mensen hoppat över en månad??? Har aldrig hänt mig innan :)

Svar på tråden Bim aug 2016