• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Jessy87

Hej!

Hoppar in här. La även upp en bild i 'svaga sträck' gruppen men tänkte att fler kanske läser här.

Har oregelbunden cykel och är på bim-4 till bim. Tog med morgonurin imorse. Någon som det sträck jag ser eller är det ett spök?

• Anonym (Hoppaspånr3)

Fick igår em som ett hugg i nedre delen av magen och vid toalettbesök ca 30min senare kom en rosa flytning. Tänkte först att de va vanliga spottings men inte kommit något mera så förhoppningarna ökar att det var en nidblödning.

Hade det med yngsta dottern men då var det mer som vanlig mens under 1 dag.

Igår var det äl+9. Har troligen bim på onsd om cykeln följer 26 dagar som den gjort sedan mf i februari. Beställde tester idag och håller tummarna att spottings håller sig borta ?

• FrökenE1985
    Jessy87 skrev 2016-08-08 12:19:49 följande:

Hej!

Hoppar in här. La även upp en bild i 'svaga sträck' gruppen men tänkte att fler kanske läser här.

Har oregelbunden cykel och är på bim-4 till bim. Tog med morgonurin imorse. Någon som det sträck jag ser eller är det ett spök?

Ser absolut ett streck där! Grattis! Glad
  • Anonym (Hoppaspånr3)

Får troligen mina tester imorn em.

Kan man ställa en burk med morgonurin i kylen och sedan ta provet på em?

• Dubbeljuni

Jag hoppar också gärna in här! Har en dotter född -15 och nu hoppas vi på syskon. Slutade med piller i juni, avvaktade en månad och nu denna cykel hoppas vi verkligen det tar sig. Har bim 16/8. Ska bli superspännande att få följa alla här.
    Skrattande

• prinsessan15
    FrökenE1985 skrev 2016-08-08 10:19:19 följande:
    Grattis!!! Glad
    Tack! Måste ta ett imorgon också för att de om det verkligen är sant! :)
  • Ememem
    Jessy87 skrev 2016-08-08 12:19:49 följande:

Hej!

Jag ser ett sträck men kan inte se på bilden om det är rosa eller grått!?
  • Bäbiiiis

Nu misstänker jag stark att jag är gravid. Jag är på äl+7 och fick neg test imorse men nu under dagen har jag fått foglossningskänningar. Det var även mitt första sympton förra grav som blev mf och med sonen fick jag foglossning i v 10. Hoppas hoppas jag får ett pluss inom några dagar!! I så fall skulle jag inte få någon mens mella mf och nästa grav.

Svar på tråden Bim aug 2016