• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Sobika

Grattis till alla som plussat :D härligt!!

Återstår att se om det va en nidblödning igår på äl+8, fick någon droppe idag med eller om det va något annat.

• LaceyLoo

Grattis alla som plussat!! :D

Här är det ÄL idag och vi har myst varannan dag sen i förra veckan! Och vi fortsätter några dagar framåt också :) hoppas verkligen på plus!!

• godisrottan

Jag dyker in här också. Har BIM 15/8, första försöket med första barnet. 
    Jag längtar så att jag håller på att spricka, men vågar inte hoppas för mycket. Jag tycker mig se tecken jämt, har haft en konstig molande värk ända sedan äl och det har jag aldrig annars. Kan det vara något? =/ 

• mysius

Jag hoppar in i diskussionen :) Själv har jag bim idag utan någon mens i sikte.. Har ömma bröst, humörsvängningar som heter duga, är trött och orkeslös, har varit lite illamående under veckan samt haft yrsel flera dagar i rad. Tog inget ÄL-test denna månad men vet ungefär när jag hade det, och vi sexade till det dagarna innan och efter, så det skulle inte vara helt omöjligt att vara gravid. Min mens brukar för övrigt vara väldigt regelbunden, den kommer alltid samma dag i månaden och jag brukar ha kraftig mensvärk timmarna/dagen innan.Men denna gång har jag inte känt något alls förutom igår kväll vid sex då det kändes som en ilning, likt mensvärk efteråt. Vad tror ni?

• Dina1
    prinsessan15 skrev 2016-08-08 15:47:42 följande:

Grattis!! Har du några symtom?

Tack:) har haft helt galet mycket symtom (är inte den som känner efter och aldrig inbillat mig innan, så har "vetat" ett tag). Jag skrev även i denna tråden om mina symtom för 1,5 vecka sedan och att jag tänkte boka gyntid om jag ej var gravid då NÅGOT hände! Jag radar upp dem så ni kan se om ni känner igen er. PS har endometrios och känner därmed saker de flesta ej känner. Exempelvis är det ingen tvekan när jag har ÄL så använder inga test. Vissa av nedanstående symtom kom och gick, andra höll i sig hela tiden och vissa kändes bara en dag.

ÄL+5 konstiga drömmar.

ÄL+6 halsbränna

ÄL+7 smärta några cm nedanför naveln. Höll i sig ca 5 min.

ÄL+8 vit tjock flytning (inte haft en enda flytning sedan tonåren så vid denna tidpunkt visste jag). Fick sedan enorm träningsvärk från nedre magen upp till brösten och ut i ryggen (höll i sig konstant).

ÄL+9 fortfarande träningsvärk. Den sökte mig verkligen.

ÄL+10 värken borta. suuper ömma bröst. Sjukdomskänsla. Dessa fortsatte sedan.

ÄL+11 huvudvärk i 10 timmar.

ÄL+13 mensvärk PRECIS som när den nyss kommit. Gick och tittade hela tiden. PMS till max också. Sugen på saltgurka. Började för första gången tro att jag inte var gravid då jag hade så starka menskänningar.

ÄL+14 lite morgonillamående. Plussade med CB digital (bim 0-4).

Vet ju inte om de psykiska symtomen verkligen var gravsymtom trots att det verkligen var ovanligt för mig. Men jag kan inte nog påpeka hur STARKA de fysiska symtomen var. Så ja, vissa känner befruktningen. Och för mig har det hittills varit det tydligaste. Vill även varna er för "rfsu testa tidigt" ni har en äkta testoman här och rfsu fungerar inte!! Nedan schema över mina tester.

För 3 dagar sen: apotekets egna gav svagt positivt efter 30-60 min.

2 dagar sen: samma med apotekets men starkare streck (INTE inom testtiden). RFSU testa tidigt som har en känslighet på hälften av apotekets var sten negativt! Hur man än vinklade. Börjar därmed tro att apotekets var något fel på.

1 dag sen: samma med apotekets men liiiite starkare. Kom efter ca 30 min. Rfsu testa tidigt sten negativt!

Idag: rfsu testa tidigt negativt, predator early svagt positivt. CB digitalt positivt. Aldrig mer rfsu testa tidigt!!! (Har inte med urinen att göra då jag testade i samma urin). Vill varna er så ni inte blir besvikna i onödan!
  • Petronelladahlberg
    Crazy catlady skrev 2016-08-08 12:04:17 följande:
    Jag hade äl i lördags och känner faktiskt redan lite molande värk och stick i nedre magen .. men det kan ju lika gärna vara "efter-ägglossning-symtom" eftersom man bara är på äl+2 .. känns på tok för tidigt för att redan känna av något.. :) när har du bim ?
    Känner som en molande värk i äggstockarna och livmodern, och gjort det sen första inseminationen i fredags.. Dock på ÄL+2 jag med bara så vet inte..

Kring 29-30, om vi räknat rätt..

Skönt att jag inte är ensam om att känna sig konstig :) när är din Bim?
  • Dina1
    Dina1 skrev 2016-08-08 19:54:12 följande:

Tack:) har haft helt galet mycket symtom (är inte den som känner efter och aldrig inbillat mig innan, så har "vetat" ett tag). Jag skrev även i denna tråden om mina symtom för 1,5 vecka sedan och att jag tänkte boka gyntid om jag ej var gravid då NÅGOT hände! Jag radar upp dem så ni kan se om ni känner igen er. PS har endometrios och känner därmed saker de flesta ej känner. Exempelvis är det ingen tvekan när jag har ÄL så använder inga test. Vissa av nedanstående symtom kom och gick, andra höll i sig hela tiden och vissa kändes bara en dag.

ÄL+5 konstiga drömmar.

ÄL+6 halsbränna

ÄL+8 vit tjock flytning (inte haft en enda flytning sedan tonåren så vid denna tidpunkt visste jag). Fick sedan enorm träningsvärk från nedre magen upp till brösten och ut i ryggen (höll i sig konstant).

ÄL+13 mensvärk PRECIS som när den nyss kommit. Gick och tittade hela tiden. PMS till max också. Sugen på saltgurka. Började för första gången tro att jag inte var gravid då jag hade så starka menskänningar.

Vet ju inte om de psykiska symtomen verkligen var gravsymtom trots att det verkligen var ovanligt för mig. Men jag kan inte nog påpeka hur STARKA de fysiska symtomen var. Så ja, vissa känner befruktningen. Och för mig har det hittills varit det tydligaste. Vill även varna er för "rfsu testa tidigt" ni har en äkta testoman här och rfsu fungerar inte!! Nedan schema över mina tester.

2 dagar sen: samma med apotekets men starkare streck (INTE inom testtiden). RFSU testa tidigt som har en känslighet på hälften av apotekets var sten negativt! Hur man än vinklade. Börjar därmed tro att apotekets var något fel på.

1 dag sen: samma med apotekets men liiiite starkare. Kom efter ca 30 min. Rfsu testa tidigt sten negativt!

Idag: rfsu testa tidigt negativt, predator early svagt positivt. CB digitalt positivt. Aldrig mer rfsu testa tidigt!!! (Har inte med urinen att göra då jag testade i samma urin). Vill varna er så ni inte blir besvikna i onödan!

PS ni får gärna lugna mig lite. Jag är SÅ jävla rädd för denna graviditet då jag hade så starka symtom så tidigt. Hur blir då resten liksom? Har inga barn, var gravid för 2 år sedan men MF en vecka efter plusset (även det på första försöket! Slutade sedan försöka fram tills nu). Så jag är supernervös för alla symtom.. tydligen känner jag ju allt!
  • Anonym (Hoppaspånr3)

Spottings håller sig ff borta, vilket ökar chansen för att der var en nidblödning igår. Tycker att det moler en del i nedre delen av magen och ländryggen. Hoppas bara inte kroppen spelar en ett spratt.

Galet irriterande att inte ha ett test redo imorn (har bara ett cb digital men känns för tidigt för det imorgon på äl+11, eller vad tror ni?)

• L 91
    Dina1 skrev 2016-08-08 19:54:12 följande:

ÄL+5 konstiga drömmar.

ÄL+6 halsbränna

Har oxå hört massa dåligt om de testen -efter att jag köpt ett. Såhär såg det testet ut för mej efter typ halva testtiden men bara i 30 sekunder för sen var det borta. Kom upp igen efter testtiden och starkare när jag kollade några timmar senare. Första bilden inom tiden

De här är tagen efter tiden

Sista är redigerad (den inom tiden)

Om de nu hamnar i rätt ordning.

Dagen efter var CB blankt. Så detta var väl spök.
Svar på tråden Bim aug 2016