• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Guffy78

Stämmer det att man kan få MF pga bakteriell vaginos? Är det någon som insatt i det ämne eller hört nåt?

• SamsonS

Har så oregelbunden cykel och får i princip aldrig positivt på äl test så jag testar mer eller mindre hela cykeln för att ev. få ett hum om när jag har äl. Tog även idag ett äl test som gav en stegring jämfört med ett par dagar sen, så tog även detta gravtest. Jag misstänker att jag idag är på äl +8,9 el 10.

Någon som ser något eller inbillar jag mig ett svagt, svagt knappt synbart streck?
    Och förlåt för lite mörk bild

• Rosenblad

Sådär då är jag och mannen inne på 11e försöket, har BIM snart. Kör med äl tester nu så vi förhoppningsvis kan pricka in bättre. Har varit en lååååång väntan sen mensen, känns som flera månader. Fick troligen ett tidigt missfall då jag aldrig mått så som jag gjorde men som försvann när blodet kom och hade så sjukt ont så jag nästan fick panik. Så var hög på värktabletter och efter de har jag knappt tänkt på graviditet..Kändes som det inte var lönt mer, att jag bara får sluta hoppas och inse att det inte blir något barn. Men nu är vi här igen..första sexet nu och det hade varit den bästa starten på sensommaren med ett pluss på Stickan så man kan gå in i hösten glad och veta att det kommer ett litet pyre till våren :) Vill såå gärna gå och kolla barnkläder, vagn och allt annat.

• Ememem
    SamsonS skrev 2016-08-07 16:38:45 följande:

Har så oregelbunden cykel och får i princip aldrig positivt på äl test så jag testar mer eller mindre hela cykeln för att ev. få ett hum om när jag har äl. Tog även idag ett äl test som gav en stegring jämfört med ett par dagar sen, så tog även detta gravtest. Jag misstänker att jag idag är på äl +8,9 el 10.

Någon som ser något eller inbillar jag mig ett svagt, svagt knappt synbart streck?

Och förlåt för lite mörk bild

Ser tyvärr inget men om du ser nåt så finns det ju där, är ju inte alltid så lätt att få med på bild. Du är fortfarande inte så långt efter äl så det kan behövas några dagar till innan det blir synligt.
  • Anonym (L)

Är så trött att jag baxnar idag. Vill bara lägg mig och sova.. Igår hade jag mer dov smärta i nedre delen av magen och på sidan av magen (känns som äggstockarna ) min syster frågade mig om jag var gravid när jag en kort sekund klagade på smärtan. " I wish", tänkte jag. ÄL + 14 idag (räknar sedan glad smiley på digitalt ÄL test) håller tummarna

Hur känns det för er med BIM tisdag-onsdag?

• nilan

I veckan som kommer nu kommer jag vara fertil och i slutet på veckan/början på nästa ska jag ha äl enligt app. Blir första riktiga försöket efter uttag av hormonspiral i juni. Hade mens några dagar i början på veckan (en väldigt konstig sådan, blödningen var konstig, men jag antar att det har med spiralen att göra). Så nu i veckan kör vi på så mycket vi bara orkar. Ska bli såååå spännande. Den nuvarande 4-åringen blev till på ett försök så jag hoppas på liknande resultat denna gång (men förstår att chansen är liten). Känns såååå spännande och samtidigt lite läskigt och overkligt!

• Zebra89
    Anonym (L) skrev 2016-08-07 19:15:35 följande:

Är så trött att jag baxnar idag. Vill bara lägg mig och sova.. Igår hade jag mer dov smärta i nedre delen av magen och på sidan av magen (känns som äggstockarna ) min syster frågade mig om jag var gravid när jag en kort sekund klagade på smärtan. " I wish", tänkte jag. ÄL + 14 idag (räknar sedan glad smiley på digitalt ÄL test) håller tummarna

Jag har ömma bröst, värk i nedre delen av magen typ hela tiden, trött(legat i sängen nästan hela dagen), lätt irirriterad o rätt mkt flytningar. Håller tummarna här med ! Är på äl +10 har 12-14 dagar lutealfas så osäker på bim.
  • miatilda090920

Bim 15 augusti. Fick ägglossning dag 17 o 18. Hoppas nu. Har en dottern på 7. I september. Vill ha pluss. Har molvärk.

• lycklig81

Hoppar in här efter att inte varit aktiv på flera år. Har en dotter född -12 och en son född -14 och nu längtar vi efter en tredje. Vi är inne på fjärde försöket och har bim på torsdag. Inbillar mig en massa symptom men kroppen brukat lura mig så vi får se. Har molvärk, förhöjd temperatur, brösten känns tyngre och känner mig lättirriterad. Men vi får se. Testar ev imorgon för jag är så nyfiken. Är på dag 27 nu.

• prinsessan15
    Anonym (L) skrev 2016-08-07 19:15:35 följande:

Jag har ont i magen till och från men det känns som om det är mensvärk så jag tror vi bommade denna gång :(
Svar på tråden Bim aug 2016