• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (L)

Negativt gravtest i morse på bim -1 eller -2. Deppar ihop idag och kommer igen. Nu blir det testa något nytt så jag tänkte att så fort mensen kommer blir det till att testa natural cycles som en kollega sa var bra Har varit lite osäker på att testa i och med att jag prickar rätt i princip på dagen (plus-minus en dag) när jag ska ha ÄL och mens.

Funderar också på att testa fertilitetsglidmedel men är inte säker. Känns som att gå lite långt hehe.

Nästa försök blir försök 5 efter MA (som jag fick på försök 8). Håller hoppet uppe

• Anonym (Vega)

Kämpa på alla ni som fått negativt och lycka till till er som fortfarande hoppar. Själv är jag mitt i "genomförandefasen" hehe... ÄL imorgon enligt appen så det är fullt upp hemma kan man säga

• Mix of mine

BIM idag och det är verkligen många symtom på gång, testerna jag beställt kommer imorgon.... vänta vänta... jag som är så tålmodig....

• FrökenE1985
    prinsessan15 skrev 2016-08-08 12:55:37 följande:
    Tack! Måste ta ett imorgon också för att de om det verkligen är sant! :)
    Det gör du helt rätt i! Glad
  • mosterJenny
    Mix of mine skrev 2016-08-08 14:12:19 följande:

BIM idag och det är verkligen många symtom på gång, testerna jag beställt kommer imorgon.... vänta vänta... jag som är så tålmodig....

Spännande! Vilka symptom har du såhär långt? (:
  • Mix of mine
    mosterJenny skrev 2016-08-08 14:17:17 följande:
    Spännande! Vilka symptom har du såhär långt? (:
    molvärk från och till sen BIM-2 (brukar bara ha en dag innan BIM), ömma bröst, det känns allmänt "konstigt" och lite som när jag var gravid för 8 år sen med "minstingen", känns som om mensen är på gång emellanåt, men ingen mens, bara flytningar, ingen aptit och så toppar jag det med lite yrsel...

Funderar på att testa på eftermiddags urin imorgon, tror inte jag klarar vänta till onsdag morgon. Måste även ringa vårdcentralen för att få ändrat blodtrycksmedicin om det nu visar sig att jag är gravid, vill inte gå med felaktig medicin om det är en liten där inne... Skäms
  • Anonym (Vega)

Lycka till ni som fortfarande HOPPAS ska det givetvis stå..

• Mix of mine

Lite intressant denna gången är att jag körde med ÄL-stickor och ÄL visade sig vara 2-3 dagar senare än jag trott... Misstänker (om jag får plus) att det är sex 1,5 dag efter positivt ÄL test som gett resultat...

• Dina1
    Dina1 skrev 2016-08-08 00:03:27 följande:

Hej alla. Jag undrar om någon av er fått falskt positivt på apotekets egna graviditetstest. Jag ser inget annat än möjligtvis en svag skugga inom testiden. Men efter 20 min kommer ett ljusrosa streck som blir starkare ju längre tiden går. Syns från alla vinklar och ljus, fångas med kameran. Hade detta resultat visats inom testiden hade jag definitivt tagit det som positivt. Men börjar alltså inte synas förrän efter 15-20 minuter. Har nu tagit 4 stycken på 2 dagar (ja testberoende) och alla 4 visar exakt likadant och efter lika långt tid fast lite starkare på andra dagen. Jag är på BIM-3 ungefär (lite olika cykel så mellan BIM -1 till -5). Jag har tagit många gravtest i mitt liv och aldrig varit med om att det blivit positivt hur länge det än legat. Så vill höra från er och är verkligen jätte tacksam för svar! Man blir ju helt galen av detta..

Citerar mitt eget inlägg från igår. Tog ett CB digitalt och är gravid! 1-2 veckor :) första försöket! Detta känns mycket märkligt.
  • Mix of mine
    Dina1 skrev 2016-08-08 14:57:55 följande:
    Citerar mitt eget inlägg från igår. Tog ett CB digitalt och är gravid! 1-2 veckor :) första försöket! Detta känns mycket märkligt.
    grattis Glad
Svar på tråden Bim aug 2016