• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • vi blir 3

Hej, har BIM den 17 augusti. Jag och maken planerar ett lillsyskon till vår fyraåring. Är så spännande, kommer ju inte alls ihåg hur det kändes förra gången men letar alla tecken jag kan :D

• vi blir 3
    Prästkragen skrev 2016-08-07 21:20:54 följande:

Yay, positivt test idag med två olika sorter, både ett som visar supertidigt och cb digital!

Grattis!!!! :D

Vilken dag är du?
  • livias
    vi blir 3 skrev 2016-08-07 21:12:37 följande:

Hej, har BIM den 17 augusti. Jag och maken planerar ett lillsyskon till vår fyraåring. Är så spännande, kommer ju inte alls ihåg hur det kändes förra gången men letar alla tecken jag kan :D

Har också bim den 17 augusti :) Nu håller vi tummarna!! Precis haft äl nu i slutet av förra veckan, och kände av den ganska rejält. Bara långa väntan till bim nu
  • Ememem
    lycklig81 skrev 2016-08-07 20:50:51 följande:

Hoppar in här efter att inte varit aktiv på flera år. Har en dotter född -12 och en son född -14 och nu längtar vi efter en tredje. Vi är inne på fjärde försöket och har bim på torsdag. Inbillar mig en massa symptom men kroppen brukat lura mig så vi får se. Har molvärk, förhöjd temperatur, brösten känns tyngre och känner mig lättirriterad. Men vi får se. Testar ev imorgon för jag är så nyfiken. Är på dag 27 nu.

Välkommen! Spännande med så nära till BIM, när plussade du med dina tidigare två? Jag plussade på äl+9 med sonen så kommer inte kunna låta bli att testa tidigt nu heller, väntar dock fortfarande på äl som verkar bli sen denna månad :/

Tempar du? Förhöjd temperatur har man alltid mellan äl och mens, skillnaden är att tempen förblir hög efter BIM vid graviditet medans den sänks igen om man får mens.
  • vi blir 3
    livias skrev 2016-08-07 21:37:21 följande:

Har också bim den 17 augusti :) Nu håller vi tummarna!! Precis haft äl nu i slutet av förra veckan, och kände av den ganska rejält. Bara långa väntan till bim nu

Förra gången tog det fyra försök innan vi lyckades då hade jag gått med Nuvaring denna gång koppar spiral. Ska bli spännande! Kände också av ÄL denna gång. Bara i höger äggstock som jag känner :D.

Känner du av några symptom? Inbillar mig alldeles för mycket men tecknar ned så jag kan jämföra ifall det blir ett nytt försök nästa månad :)
  • Sobika

Är på äl+8 idag. Fick lite brunt på pappret idag, lite klumpigt. En nidblödning är väl inte klumpig? Är nog bara nån spotting av nått slag.

• Ice Age
    Anonym (L) skrev 2016-08-07 19:15:35 följande:

Är så trött att jag baxnar idag. Vill bara lägg mig och sova.. Igår hade jag mer dov smärta i nedre delen av magen och på sidan av magen (känns som äggstockarna ) min syster frågade mig om jag var gravid när jag en kort sekund klagade på smärtan. " I wish", tänkte jag. ÄL + 14 idag (räknar sedan glad smiley på digitalt ÄL test) håller tummarna

Hur känns det för er med BIM tisdag-onsdag?

Lite lätt illamående som kommer å går men det kan lika gärna vara pga att jag jobbat alldeles för mycket och är svintrött
  • bebisdags

Hej hoppar in här och kanske får lite hjälp på köpet:)

Jag fick ett tidigt missfall och blödde från 27/7-2/7 ungefär.. Sedan lite mer än en vecka efter så började jag blöda igen (kändes som mens) alltså den 10/7-14/7. Nu har jag haft lite problem med att veta när nästa mens skall komma då den enligt kalendern (förutsatt att de senaste var mens) skall komma 10/8. Jag testade CB ÄL stickor både vanliga och med dubbelindikator, de har gett olika resultat (alltså ena dagen är det en smiley på vanliga och ring på dubbelindikatorn och tvärtom) dock så har dubbelindikatorn gett både resultat på hög fertilitet och maximal som den vanligtvis gör. Dessa blev positiva från 30/7- 2/8 eftersom de signalerat olika.. Hur ska jag tolka detta? Jag brukar vanligtvis ha ÄL 2 veckor innan mens men om detta stämmer är det ju endast 8-11 dagar innan om nu ens min mens är planerad tills den 10/8.. Helt förvirrad i mitt huvud just nu, någon som vet hur jag ska tolka detta? BIM 10/8 eller 17/8 :p

• Prästkragen
    Guffy78 skrev 2016-08-07 15:32:08 följande:

Stämmer det att man kan få MF pga bakteriell vaginos? Är det någon som insatt i det ämne eller hört nåt?

Nej , du kan inte få missfall pga det, däremot kan det bli svårare att bli gravid
Svar på tråden Bim aug 2016