• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • vi blir 3
    livias skrev 2016-08-08 05:04:50 följande:

Känner också av på höger sida! Ja det är bra att föra lite anteckningar, alltför lätt att man känner massa "symptom" haha. Jag har inte känt av något förrän nu, därav att jag ligger vaken - det spänner och drar. Men lite tidigt efter äl för att vara något så mest troligt att det är pms. Men ändå såklart kul att analysera lite haha. Själv då?:)

Det enda som egentligen sticker ut är att jag är sur som en citron och då menar jag sur....men kan lika gärna vara PMS!
  • Guffy78
    Prästkragen skrev 2016-08-07 23:26:52 följande:

Nej , du kan inte få missfall pga det, däremot kan det bli svårare att bli gravid

Blev gravid sista 3 månader på raken fick dokumenterade MF i v 4, 5 och 6 . Därför gräver jag nu om orsaker. Har läst att obehandlad BV orsakar prematur födsel och MF. Upptäcktes nyligen på mig helt symptomfri annars. Hade ingen aning.
  • Guffy78
    Anonym (30 augusti) skrev 2016-08-08 08:12:12 följande:

Guffy78: Jo, det har gjorts minst en studie som jag kan hitta vid en snabb googlesökning som påvisat att BV ökar risken för missfall. Så skulle absolut behandla om du lider av återkommande missfall, utifall att! Jag blev gravid efter behandling och fick behålla efter flera missfall.

Precis som jag misstänkte. Har 10 tidiga MF Läkare hittar inget fel. Var helt symptomfri men en duktig läkare på SÖS tog prov ifall att... Och hittade kraftig infektion ! Hade ingen aning. Nu är på sista dagen med behandling så hoppas lillen stannar nästa gång.
  • YaYa
    prinsessan15 skrev 2016-08-08 06:37:12 följande:

Ser ni vad jag ser????

Grattis! :)
  • Anonym (elsakarin)
    Anonym (L) skrev 2016-08-07 19:15:35 följande:

Är så trött att jag baxnar idag. Vill bara lägg mig och sova.. Igår hade jag mer dov smärta i nedre delen av magen och på sidan av magen (känns som äggstockarna ) min syster frågade mig om jag var gravid när jag en kort sekund klagade på smärtan. " I wish", tänkte jag. ÄL + 14 idag (räknar sedan glad smiley på digitalt ÄL test) håller tummarna

Hur känns det för er med BIM tisdag-onsdag?

Är på ÄL+ 14 idag och gav upp hoppet helt på ÄL + 9 då jag testade negativt och brösten slutade ömma.

Nu sen ÄL+ 12 har jag varit extremt trött och lite yr, även fått tillbaka ömma / större bröst igen och även molvärk från och till. Slösade bort mitt enda test på ÄL + 9 men beställde nya igår så räknar med att testa igen på onsdag, ÄL + 16 om inte mensen kommit innan dess.
  • Smlan

Då är det nya tag inför försök nr fem. Tänkte gå all-in med ÄL-stickor så har börjat testa idag på cykeldag 8. Rund ring såklart med Clearblue. Förmodligen har jag ÄL på söndag så jag förväntar mig ingen stegring eller fast smiley förrän till helgen.

Tänk vad humöret kan gå upp och ner. När jag fick mens förra veckan så trodde jag helt klart att det aldrig någonsin kommer bli vår tur. Nu är jag peppad och tänker att kanske, kanske så är det femte försöket som gäller!

• FrökenE1985
    Prästkragen skrev 2016-08-07 21:20:54 följande:

Yay, positivt test idag med två olika sorter, både ett som visar supertidigt och cb digital!

Men ååå grattis!!!! Glad
  • Periksson90
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 10:08:14 följande:

Hugg i magen på äl eller äl+1 Någon som känt lika dant? Symptom på äl eller?

Jag börjar känna av äggstocken några dagar innan beräknad ägglossning. Sedan ungefär samma dag som ägglossningstestet visar positivt får jag en mer huggande/brännande i samma äggstock. Så för mig är det säkra tecken för att ägglossningen är på ingång , har fått bekräftat via vul att de är ägglossningen jag känner.
Svar på tråden Bim aug 2016