• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • FrökenE1985
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 10:08:14 följande:

Hugg i magen på äl eller äl+1 Någon som känt lika dant? Symptom på äl eller?

Jag får alltid som hugg i magen vid ägglossning. Denna gång fick jag även positivt utslag på ÄL-sticka ett par timmar innan jag kände det välbekanta hugget. 
  • Lillstrumpa84
    FrökenE1985 skrev 2016-08-08 10:21:17 följande:
    Jag får alltid som hugg i magen vid ägglossning. Denna gång fick jag även positivt utslag på ÄL-sticka ett par timmar innan jag kände det välbekanta hugget. 
    Tack! Då stämmer nog min uträkning för ÄL. Bara att hoppas nu då :) Mös till de igår.
  • FrökenE1985
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 10:25:33 följande:
    Tack! Då stämmer nog min uträkning för ÄL. Bara att hoppas nu då :) Mös till de igår.
    Håller tummarna för er! =)

Vi lyckades mysa till det varannan dag samt på ägglossningsdagen denna gång. Så känner verkligen att väntan blir lång till BIM denna gång.
  • Petronelladahlberg

Hejsan, tänkte att jag och flickvännen skulle hoppa in här i tråden. 

Vi har börjat med insemination i fredags, var på mina ÄL test visat starkare och starkare svar. Räknade ut att ägglossningen skulle vara igår så körde samma dag som ÄL och två dagar innan. 

Nu väntar vi ivrigt på BIM. 

Hur har ni känt er?

jag har som molande värk i äggstockarna, men vet inte vad det beror på.. 

• Lillstrumpa84
    FrökenE1985 skrev 2016-08-08 10:48:02 följande:
    Håller tummarna för er! =)

Vi lyckades mysa till det varannan dag samt på ägglossningsdagen denna gång. Så känner verkligen att väntan blir lång till BIM denna gång.
    När har du BIM? Jag känner mig väldigt uppblåst. Vanligt vid ÄL också?
  • Anonym (Vega)
    Smlan skrev 2016-08-08 09:54:28 följande:

Då är det nya tag inför försök nr fem. Tänkte gå all-in med ÄL-stickor så har börjat testa idag på cykeldag 8. Rund ring såklart med Clearblue. Förmodligen har jag ÄL på söndag så jag förväntar mig ingen stegring eller fast smiley förrän till helgen.

Tänk vad humöret kan gå upp och ner. När jag fick mens förra veckan så trodde jag helt klart att det aldrig någonsin kommer bli vår tur. Nu är jag peppad och tänker att kanske, kanske så är det femte försöket som gäller!

Heja heja! Det är precis så man får tänka. Lycka till!!
  • FrökenE1985
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 11:15:11 följande:
    BIM den 17 aug om jag räknar 12 dagar lutealfas, vilket jag haft tidigare.
  • FrökenE1985
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 11:15:11 följande:
    Jag brukar btw också känna mig väldigt uppblåst mellan ÄL och mens.
  • Crazy catlady
    Petronelladahlberg skrev 2016-08-08 11:02:55 följande:

Hejsan, tänkte att jag och flickvännen skulle hoppa in här i tråden. 

Vi har börjat med insemination i fredags, var på mina ÄL test visat starkare och starkare svar. Räknade ut att ägglossningen skulle vara igår så körde samma dag som ÄL och två dagar innan. 

Nu väntar vi ivrigt på BIM. 

Hur har ni känt er?

jag har som molande värk i äggstockarna, men vet inte vad det beror på.. 

Jag hade äl i lördags och känner faktiskt redan lite molande värk och stick i nedre magen .. men det kan ju lika gärna vara "efter-ägglossning-symtom" eftersom man bara är på äl+2 .. känns på tok för tidigt för att redan känna av något.. :) när har du bim ?
Svar på tråden Bim aug 2016