• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    Deni81 skrev 2016-08-06 09:08:08 följande:

Tack och tack stellanocte! Lycka till du med. Denna gång och framåt ska vi testa med ÄL-tester, nu blir det seriösa försök efter ett snack med sambon och efter att ha gullat ned spädbarn i veckan! Plus att ALLA får barn och blir gravida runt oss... Kanske ska testa att tempa också men jag har ingen temp med mig... Visst skulle man tempa från mensens första dag?

Du kan börja tempa närsom. Jag tempar oftast inte så noggrant under mensen då det ändå inte spelar nån roll just då men i vartfall en vecka innan äl kan vara bra att tempa och sen fram till nästa mens.
  • Deni81
    Ememem skrev 2016-08-06 09:29:00 följande:

Du kan börja tempa närsom. Jag tempar oftast inte så noggrant under mensen då det ändå inte spelar nån roll just då men i vartfall en vecka innan äl kan vara bra att tempa och sen fram till nästa mens.

Tack och bock! Då ska jag sätta igång på måndag typ
  • Cfmilla
    Deni81 skrev 2016-08-06 10:14:03 följande:

Tack och bock! Då ska jag sätta igång på måndag typ

Jag gör samma, inte så noga under mens, men närmre äl är jag lite mer noggrann! och så fortsätter jag fram till nästa mens.
  • Cfmilla

Bruna flytningar, dvs mens på ingång. Vaknade inatt med väldig mensvärk också bara att preppa för försök 12... Och ringa för undersökning av oss båda. Typiskt. Lycka till alla.

• prinsessan15
    Dina1 skrev 2016-08-05 20:12:45 följande:
    Jag undrar samma.. vilket test tog du? Jag tog ett med 10mlu känslighet.. när testet hade legat i nästan 2 timmar kom det plötsligt upp ett streck. Tydligt, man ser kanterna,tjockleken och allt men är mer grått än rosa.. vet att det inte är tillförlitligt efter 10 min men ändå skumt att det blir sådär.
    Jag har bara vanligt från testlagret, tänkte att jag ska vänta tills bim nu faktiskt!
    Jag har hört att grått ej är giltigt, har du fler tester kanske du ska ta ett imorgon igen, hcg fördubblas ju varannan dag :)
  • stellanocte

Nu lämnar jag tråden men önskar stort lycka till till alla som väntar på BIM. Hoppas innerligt att ni får era plus

• Tra3dockan
    Cfmilla skrev 2016-08-05 18:49:58 följande:

Oh svårt att säga. Men jag hade inte kunnat hålla mig. Hade det gått snett så vill jag att han ska veta. MEN jag förstår dig verkligen. Hade kag blivit gravid nu så hade nog jag med velat avvakta lite. Men, du har en positiv känsla, så jag tycker att du kan berätta! tidig födelsedags present!

Jag tror jag berättar :) som du säger, går det fel så vill jag ha stöd.
  • Crazy catlady

Ägglossning idag.. en dag senare än normalt ... väldigt tydliga symtom idag.. länge sedan jag hade så ont i magen.. så nu väntar 2 långa veckor !!

Bim 18 aug ! *håller tummarna*

Svar på tråden Bim aug 2016