• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Grönablad

Går också och väntar på ÄL, borde inte vara förrän typ i slutet på nästa vecka men har haft fertilt sekret i tre dagar nu. Har inte registrerat sekret tidigare så minns inte hur långt innan jag brukar få.

BIM 26/8.

• mosterJenny

Testade negativt imorse på BIM +2. Magen är fortfarande besvärande med "mensvärk" sedan 4-dagar tillbaka och svullen emellanåt. Vaknar om nätterna med denna värk, som att magen arbetar. Hoppas fortfarande på att få plussa sent, ska testa mig igen om 5 dagar om inte mensen dykt upp. Håller hoppet uppe till alla som plussat senare än BIM innan jag vet mer!

Någon kvar i denna tråd som av egen erfarenhet plussat sent? Hur sent isåfall?

• Anonym (Lexi)

Bim - 5 idag. Och mensvärk som vanligt dagarna före mensen kommer. Suck. Känns så hopplöst. I och för sig så minns jag att jag hade mensvärk en vecka före bim även förra gången jag var gravid, så håller fast vid det hoppet..

• LadySatisfied

Idag kom min mens. En dag sent. Nästa månad blir det lite bättre försök, men nu byter jag tråd då nästa BIM är 2 september. Lycka till ni andra!

• Lillstrumpa84
    Grönablad skrev 2016-08-06 12:41:14 följande:

Går också och väntar på ÄL, borde inte vara förrän typ i slutet på nästa vecka men har haft fertilt sekret i tre dagar nu. Har inte registrerat sekret tidigare så minns inte hur långt innan jag brukar få.

BIM 26/8.

Tror att jag har på måndag så gäller att mysa till de ordentligt i helgen. Försök 1 med barn 2.
  • Grönablad
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-06 15:00:19 följande:

Tror att jag har på måndag så gäller att mysa till de ordentligt i helgen. Försök 1 med barn 2.

Då är vi ganska lika i tid. Önskar er lycka till med liggat i helgen! :)
  • Deni81
    Cfmilla skrev 2016-08-06 10:31:01 följande:

Jag gör samma, inte så noga under mens, men närmre äl är jag lite mer noggrann! och så fortsätter jag fram till nästa mens.

Ok, tack Hoppas det ska visa nåt. Så tempen ökar något snäpp vid ÄL och håller sig stadigt "hög" fram till mens ifall man är gravid, icke sant? Man ska ha en bättre temp än vad vi har kanske... Eller kör ni med vanlig temp?

Ska bli ett spännande kapitel
  • MadeleineD
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-06 09:27:52 följande:

Nä inte än.. Du då?

Ja jag har typ som lite mensvärk, känner mig lite känslig ibland och mycket kortstubin.
  • lisohl
    MadeleineD skrev 2016-08-06 07:58:39 följande:

Har BIM 16/8. Har mini mensvärk och mega ömma bröst, mår smått illa ibland och lätt för att gråta nu. Jobbigt med dessa symptomer för vill inte inbilla mig något och så är det inget. Men dessa symptomer har jag aldrig haft. Håller tummarna iallafall. Någon mer som har BIM då?

Jag har också bim då. Lite molvärk på kvällarna men jag har nyss passerat ÄL så jag tror inte det är tecken på nåt särskilt.
  • Grönablad
    Deni81 skrev 2016-08-06 16:26:40 följande:

Ok, tack Hoppas det ska visa nåt. Så tempen ökar något snäpp vid ÄL och håller sig stadigt "hög" fram till mens ifall man är gravid, icke sant? Man ska ha en bättre temp än vad vi har kanske... Eller kör ni med vanlig temp?

Ska bli ett spännande kapitel

Tempen "ska" öka 0,3-0,5 grader för att det ska vara trolig ÄL-höjning. Den höga tempen håller sig fram tills BIM oavsett om man är gravid eller inte, däremot om den fortsätter att vara förhöjd efter BIM kan det vara ett tecken på graviditet.

Det är bra att ha en termometer med 2 decimaler för att kunna göra så tillförlitliga beräkningar som möjligt.
Svar på tråden Bim aug 2016