• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Dina1
    Julm skrev 2016-08-08 23:12:20 följande:

Så intressant att du antecknat allt! Kul!

Jag misstänker att jag också har endometrios, dock ej konstaterad av läkare. Kan du inte berätta lite kring mens och ägglossning i kombination med endo? Har du haft några svårigheter att bli gravid? Svåra menssmärtor? Skulle vara intressant att höra då vi är lite i samma sits

Glömde skriva att denna gången var alltså också på första försöket :)
  • Dina1

Fick hem test från testlagret (eller billigatester?) idag. Tog ett nu mest för att se hur bra det är. Och detta var ju inte mycket att hurra för! (Det blå är det nya som jag tog nu) de andra 2 är för 12 timmar sedan. Jag har alltid trott att CB digitalt var mindre känsligt men här får man det ju svart på vitt. Det syns mer i verkligheten men de är verkligen svaga. Aldrig mer något annat än CB digital!

• mysius
    Mix of mine skrev 2016-08-08 23:22:54 följande:

yrsel har jag också haft, inte så mkt idag på BIM men BIM -4 och fram till nu har det kommit över mig då och då, har även varit extremt trött i varannan dags perioder (idag är en icke-trött dag )

jag kommer nog att testa imorgon efter att Posten kommit, jag vill veta om jag misstänker rätt,

dock blev jag lite nojjig idag när det stack till rätt rejält i 10-15 sekunder typ vid vänster äggstock, började genast tänka utomkvedshavandeskap, antagligen lite för tidigt för det...

men först test imorgon så får vi se!

Vad spännande, har du haft några fler symptom än yrsel och trötthet? :) du kan väl uppdatera när du testat, blir nyfiken!
  • Susanna000

Jag är idag på BIM- 2-3. Hade tänkt testa imorse men köpte igår ett par stickor och testade igår kväll istället, vilket var blankt... iofs är det inte testa tidigt på dem men de ska ju ha samma hcg -känslighet som CB digital står det.. sen förstod jag här ovan att det kan bli olika utslag på olika tester. Aja, har nu tänkt vänta till torsdag innan jag testar igen. Och vi som egentligen tänkt att det vore bäst att vänta några månader med att bli gravida (av jobbskäl ) men så är man här ändå och hoppas innerst inne att det ska ta sig direkt ????

• prinsessan15

Tog detta imorse :) men kan ni hjälpa mig lite? På CB menar dem att jag är i vecka 3-4 men på en app stod det vecka 5 alltså idag 4+1 stämmer det? Eller är den före testet?

• L 91
    Dina1 skrev 2016-08-08 23:41:52 följande:

Jag ser på bilderna vad du menar, och jag tror det finns hopp för sådär såg mina inte ut hur länge de än legat (sparade alla i flera dagar). Och sedan verkar det ju faktiskt vara så att de som får ett svagt plus efter testtiden faktiskt är gravida, men för tidigt att komma inom tiden. Jag kan iallafall rekommendera apotekets egna, det visade allra först på mig. En annan sak med rfsu är att det strecket i mitten som skiljer test och kontrollrutorna från varann skapar ju en skugga som hamnar precis där strecket ska vara! Så jäkla idiotiskt. Bryter du upp testet och strecket är kvar tror jag det finns en stor chans :)

Uppbrutet test efter testtiden.

• Sobika

Vi ska åka iväg i några dagar så jag va tvungen att ta ett test.. Ok kanske inte bara för de haha. Jag är i chock!! Jag står bara och skakar!! Det är ett ljust rosa streck!! Är på äl+10 idag!!

• Anonym (Hoppaspånr3)

JIPPI

Chockad trots att jag hade mina aningar. Försökt sedan oktober. Fick ett tidigt mf i februari så hoppas att denna lilla böna vill stanna. Fick nidblödning på äldsta dotterns födelsedag så hoppas det är ett bra tecken.

Förutom lätt molvärk och uteblivna spottings inga symtom hittills.
  • Mix of mine
    mysius skrev 2016-08-09 06:03:29 följande:
    Vad spännande, har du haft några fler symptom än yrsel och trötthet? :) du kan väl uppdatera när du testat, blir nyfiken!

mina misstankar stämde.... Bim +1 idag

Kunde inte hålla mig så stack iväg och köpte ett test nu i morse

• Mix of mine
    mysius skrev 2016-08-09 06:03:29 följande:
    det har huggit till lite nere i äggstockstrakterna också innan BIM, ja lite molvärk och sen större bröst
Svar på tråden Bim aug 2016