• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • mamalolo
    Gröningen skrev 2016-08-18 07:50:34 följande:

Fast kanske ni alla är förstagångsföräldrar...? Jag har 2 barn sedan innan! Hoppsan, får leta upp annan grupp... Sorry! :)

Samma här! Tredje. Grattis till plus!
  • mamalolo
    prinsessan15 skrev 2016-08-18 07:14:01 följande:

CB digital visade gravid 2-3 och enligt app är jah idag i v 5+0 så det gör mig lite nervös men det är väl bara lite vanlig felmarginal..

Ja, precis. 5+0 är ju precis på gränsen och som sagt: testen är inte riktigt avsedda för exakt veckoindikering över tid. HcG-nivåerna varierar och är individuella.
  • prinsessan15
    mamalolo skrev 2016-08-18 09:11:02 följande:
    Ja, precis. 5+0 är ju precis på gränsen och som sagt: testen är inte riktigt avsedda för exakt veckoindikering över tid. HcG-nivåerna varierar och är individuella.
    Tack för svar! Känner mig lite lugnare nu än imorse' Gud kan inre man hoppa fram till vecka 14 eller nåt!
  • Linslusen04

Jag väntar också bebis i april :)

Någon mer från Göteborg här kanske, som ska ha bebis i April nästa år :)

• mamalolo
    prinsessan15 skrev 2016-08-18 09:22:20 följande:

Tack för svar! Känner mig lite lugnare nu än imorse' Gud kan inre man hoppa fram till vecka 14 eller nåt!

Verkligen! Tiden sniglar sig fram. :)
  • kiwifrukt

Hoppar också in här. Plussade igår. Glad Första barnet och bf är ungefär 15/4 (enligt olika uträknare, mer exakt får man väl veta senare). Väldigt spännande det här.

• kiwifrukt
    sigge1235 skrev 2016-08-17 10:14:43 följande:

När berättar ni för andra omkring er? Menar då familj och närmaste vänner. Mina närmaste tjejer kommer jag inte kunna ljuga för när de frågar (vet att vi försökte) men vi vill helst vänta med familjen till det känns lite säkrare. Samtidigt känns det lite fel att inte berätta för dem först.. hmm..

Tror inte vi kommer berätta för närmaste familjerna förrän efter v. 13. Övriga släkt och vänner blir nog efter UL. Men skulle gissa på att jag inte kommer kunna låta bli att berätta för mina absolut närmaste vänner, om en vecka eller två (får undvika dem fram tills dess).

Vill smälta det själv först, att vi kommer bli föräldrar nu. Har längtat i flera år efter det här, min man fick jag med mig först förra året.
  • Sarabfap17

Hej, vad roligt! Jag har enligt barnmorskan bf 22/4-17. Första gången för mig och hänger gärna med på tråden här inne :) bor strax utanför Gbg.

• SSK13

Hej!

Plussade imorse, tredje gången sen i oktober. Hoppas denna vill stanna!

Vore kul att vara med i en grupp :)

• Tra3dockan
    mamalolo skrev 2016-08-13 13:05:59 följande:
    Beklagar verkligen. :( Vilken vecka är du i? Jag fick mitt förra tidigt i v 6. Som tur är kom ÄL igång igen ganska snabbt. Hoppas det blir samma för dig!
    v. 5 så jag inväntar äl närsom nu och hoppas den dyker upp :)
Svar på tråden BF April 2017