• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • längtan285

Jag plussade i går???? har fortfarande inte fattat nånting.

Såg att någon nämnde facebookgrupp. Ja vill va med

• sigge1235

Nån mer som redan fått känningar i höfterna?? Tidigt men vad jag läst inte helt ovanligt. Skulle egentligen vara rädd för MF men jag har stadigt ökande intensitet av alla grav.symptom i boken hursom, med svullen mage och sköra höfter känner jag mig höggravid just nu fastän babyn är lika stor som en brödsmula. Hoppas att magsvullnad och höfterna tar det lite lugnt ett tag nu snart...

• LillaEmma

Hej!
    Jag plussade för en vecka sedan och ska nu vara i vecka 5+5, bf 15/4.
    Min man har problem med panikångest och detta har inte gjort saken bättre. Så det har varit en kämpig vecka... Obestämd men igår vågade han berätta för sina föräldrar som blev överlyckliga, han behöver verkligen ha några runt om sig att prata med.

Är extremt nojig över att något ska hända, men är iaf bokad på hälsosamtal på Tisdag. Jag litar inte riktigt på att det är ett liv därinne då jag bara är öm i brösten och trög i magen haha

Jag går också gärna med i fb-gruppen, hur gör man detta?

• kiwifrukt
    sigge1235 skrev 2016-08-19 09:55:46 följande:

Nån mer som redan fått känningar i höfterna?? Tidigt men vad jag läst inte helt ovanligt. Skulle egentligen vara rädd för MF men jag har stadigt ökande intensitet av alla grav.symptom i boken hursom, med svullen mage och sköra höfter känner jag mig höggravid just nu fastän babyn är lika stor som en brödsmula. Hoppas att magsvullnad och höfterna tar det lite lugnt ett tag nu snart...

Inte problem med höfterna än men däremot svullen mage, gasbildning och mycket långsamma tarmrörelser (förstoppning och att luftbubblorna liksom fastnar). Irriterande men hoppas att extra fibrer och katrinplommon hjälper. Tungan ute Nån mer som blir ruskigt trött i perioder under dagen? Jag kan lätt somna några gånger per dag (sover aldrig under dagen annars). Är bara i ca v. 6+1 eller 5+6 än (beroende på hur apparna räknar)... Cool 

Är också gärna med i den hemliga facebookgruppen.
  • Ice Age
    Lillon skrev 2016-08-19 06:54:12 följande:

Jag går gärna med i fb-gruppen! Vem kontaktar jag? :)

Lillon, pma mig
  • Jaasmine91
    kiwifrukt skrev 2016-08-19 11:14:31 följande:

Inte problem med höfterna än men däremot svullen mage, gasbildning och mycket långsamma tarmrörelser (förstoppning och att luftbubblorna liksom fastnar). Irriterande men hoppas att extra fibrer och katrinplommon hjälper. Nån mer som blir ruskigt trött i perioder under dagen? Jag kan lätt somna några gånger per dag (sover aldrig under dagen annars). Är bara i ca v. 6+1 eller 5+6 än (beroende på hur apparna räknar)...  

Är också gärna med i den hemliga facebookgruppen.

Jag är så fruktansvärt trött! Just nu känner jag mig helt urlakad. Inte så kul när man jobbar 10-19 i kassan på Willys. Vill egentligen bara hem och sova en vecka eller något! Haha :)
  • Linslusen04

Känner igen mig, är också jätte trött! Men vart i långa landet bor du då?! Är det första barnet du väntar eller?! :)

Jaasmine91 skrev 2016-08-19 12:22:00 följande:

Jag är så fruktansvärt trött! Just nu känner jag mig helt urlakad. Inte så kul när man jobbar 10-19 i kassan på Willys. Vill egentligen bara hem och sova en vecka eller något! Haha :)

• Jaasmine91
    Linslusen04 skrev 2016-08-20 10:27:25 följande:

Känner igen mig, är också jätte trött! Men vart i långa landet bor du då?! Är det första barnet du väntar eller?! :)

Jag bor i Karlskrona i Blekinge län. Väntar mitt första barn. :) dudå? :)
  • esem
    Hej alla moms-to-be! :)

Jag plussade för drygt en vecka sedan och enligt "beräkningar" bf 12/4. Är nu alltså i vecka 7.. Roligt att här är fler som är ungefär lika långt gångna!

Skulle gärna vilja vara med i den hemliga fb-gruppen. Hur gör jag? 
Svar på tråden BF April 2017