• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • Anonym (Trollvarning)
    Anonym (1) skrev 2016-08-29 21:29:54 följande:
    Männen lämnar definitivt inte sina kvinnor i sticket. De tar sig till Sverige genom en livsfarlig väg för att sedan hämta sin fru och barn genom anhörig invandring lagligt och ofarligt.

Men du kanske tycker att det är mer modigt av den svenske mannen att sitta på sitt arsle och skicka ut sin fru bland hundratals män på en livsfarlig väg ifall det skulle bli krig i Sverige?
    Jag hade ju helst undvikit krig i Sverige, men med nuvarande utveckling lär vi ha krig här inom inte allt för många generationer.

Men för att svara på din fråga så är den ganska motsägelsefull. Du menar att kvinnorna är mer trygga i krigshärjade Syrien än i Europa?
  • Anonym (Trollvarning)

Man tappar hoppet om Sveriges kvinnor när man läser den här tråden. Ni kommer bli Sveriges undergång...

• Anonym (storleken)
    Anonym (tjej) skrev 2016-08-29 21:45:30 följande:

Håller med. Utländska killar är bättre i sängen än vita. Jag ligger bara med mörka.

Bara pga storleken eller?
  • Emmaonfire
    Anonym (Trollvarning) skrev 2016-08-29 21:52:41 följande:

Man tappar hoppet om Sveriges kvinnor när man läser den här tråden. Ni kommer bli Sveriges undergång...

Snarare sveriges framtid jag vill ha många barn men aldrig med en svensk kille
  • Anonym (Trollvarning)
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 22:28:34 följande:
    Snarare sveriges framtid jag vill ha många barn men aldrig med en svensk kille
    Ännu värre. Hur kommer de bli med en sådan mamma som letar efter en aggressiv pappa som ska "försvara" sin kvinna?

De barnen, liksom du och barnens pappa, kommer bli en enda belastning för samhället. Kriminella, bidragstagare som vi helst hade varit utan.
  • Anonym (motsatserna attraherar)

Jag tror även många kvinnor från mellanöstern tycker svenska "mesiga" män är attraktiva. Tyvärr är de hårt hållna av sina kulturer, annars skulle svenska män få mycket kul med dem.

• Anonym (Vet hur det fungerar)

Tycker det är bra att det finns kvinnor som gillar lite hårda tag, en örfil och lite förnedring. Inga som kräver sin rätt och jämlikhet, lite mer som förr. Mer än 2 meter från spisen är hon på flykt och skall då ges en omgång eller knullas på rejält utan förspel. Inga mesigheter, ointressanta samtal om vad hon vill eller känner, drömmar eller liknande. Det är ju vad jag vill, vad jag drömmer om som är viktigt. Kvinnan byts ändå ut när hon börjar kräva sin rätt eller när jag tröttnat. Det finns många kvinnor som vill ha en riktig man med hårda nypor och konservativ kvinnosyn. Huka er feminister, i min värld har ni ingen plats.

• Anonym (SD någon?)

Ja, vart börjar man allesamans? "många svenska killkompisar som är svenskar".

TS, du kan inte vara särskilt gammal av ditt resonemang att döma? Du kommer med åldern att både skratta och säkert skämmad lite inför dig själv när du tänker på detta. Just nu har du förmodligen inte en tanke på det utan tycker nog att alla vi som har motsatt åsikt än du är idioter och typiska svenne-män, som inte går fram och behandlar kvinnor som mindre värda för att visa prov på "riktig" manlighet. Vad gäller din fråga i inledningen tycker jag du ska lyssna på vad ditt hjärta vill, du lever trots allt i ett land där dina föräldrar (är din pappa en av alla mesiga svenska män som älskar och respekterar din mamma eller är han en riktig man dom din pojkvän?) inte väljer ut din andra hälft. Varför ifrågasätter du din egen starka ståndpunkt?

Sedan tycker jag personligen att ni kvinnor som håller med TS och kanske är äldre än henne är små stackare. Givetvis har ni full rätt till er åsikt (själv föredrar jag ibland andra än svenska kvinnor av anledningen att de svenska är lite väl bortskämda utan att förstå det alla gånger) men det är i mångt och mycket de svenska männen som gör att kvinnorna kan ha möjlighet att leva det liv de vill, om det sen är brist på jämställdhet hör inte hit. I annat fall tycket jag ni ska välja dessa charmiga killar med utländsk bakgrund, vilka inte allt för ofta har en kvinnosyn dom skiljer dig från oss svenska mesproppar till män. Sen får man ju verkligen hoppas att dessa inte ynglar av sig för det är ju lite den framtiden man ogärna välkomnar sitt eget barn till.

Och Jimmie gnuggar belåtet sina händer...

• Anonym (Usch)

Jag hoppas inte att det finns alltför många svenska kvinnor som dig ts. Håller med någon som skrev "ni kommer bli Sveriges undergång".

Jag älskar svenska män! Ni är bäst!

Det som är så fantastiskt med svenska män är att det är då sjukt sexigt och manligt med jämställda män som tar sitt ansvar över jobb, hem och barn. Som behandlar alla väl (män som kvinnor), som kan bråka/argumentera på en vuxen nivå utan att bli fullständigt galna, använda våld och känna sig kränkta. Det mest oattraktiva som finns är män med sin avskyvärda heder.

Min man skulle inte ta "fjantiga och onödiga" konflikter som det du beskriver om trosorna, men är helt övertygad om att han skulle skydda mig och främst våra barn om något på riktigt hände. Som t.ex. Att bli överfallen av muslimska män. Jag skulle göra detsamma för honom även om min fysiska styrka är löjlig i jämförelse.

Detta tror jag dessutom gäller de allra flesta svenskar.

Det är sexigt med män som inte ser kvinnor som horor för att de är lättklädda, som aldrig skulle bete sig illa mot en kvinna, som bryr sig om hur man mår, som värnar om sin familj (utan att göra skillnad på söner/döttrar)

En svensk man kan ta för sig utan att vara elak eller kränkande. Sexuellt går det också alldeles utmärkt :)

Men för all del. Lämna de svenska männen till oss som uppskattar dem. Du ska inte testa att flytta till mellanöstern?

(Vill Poängtera att jag är väl medveten om att det finns skitstövlar i alla världens hörn) men generellt så.

Som sagt svenska riktiga män (enligt min uppfattning) ni är bäst!

• Anonym (l)

När vi ändå generaliserar hej vilt här så måste jag säga att svenska män är välutbildade, respektfulla och behandlar kvinnor som jämlikar (I alla fall i jämförelse med män i många andra kulturer) Är det mesigt att behandla kvinnor med respekt, ja då tar jag MYCKET hellre en "mes" än en man/djur som styrs av en massa ovästerländska kulturella/religiösa regler. Fy fan. Men smaken är som baken, tycker man att det är spännande så...
    Själv kommer jag alltid i första hand gå efter en svensk eller åtminstone väst/nordeuropeisk man, då jag gärna vill dela samma kultur med honom. Ser generellt sätt ingenting i utländska (utomeuropeiska) män, förutom bakåtsträvan.

Svar på tråden Svenska killar så mesiga