• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • dressyrpiska

När man har problem med sig själv, och sin attityd, så är det lätt att skylla på andra.
    Att attraheras av någon med utländsk bakgrund är en sak. Det kan man inte riktigt hjälpa. Men att uppfinna orsaker, där det är fel på andra, för att man gör det. Det är direkt oansvarigt.
    Men det är okej ändå. Men då tycker jag du ska gå hela vägen ut och leva precis så som du gör. Låga kvinnolöner, stanna hemma i hemmet eller ha rätt okvalificerade arbetsuppgifter, inte få rösta.
    För det är ju de sakerna människor kämpat, blött och rent av dött för. Sådant som vi ser som självklart.
    Vill man inte ha det, utan ett patriarkist samhälle så bör man stå för det.

• Emmaonfire

Att det sker ofredande på festivaler gör ju inte svenska män ett dugg attraktivare. Hade detta skett

mot inv tjejer hade dom varit där och skyddat tjejerna medans dom svenska killarna sitter hemma och spelar dataspel. Så undrar ni varför vi föredrar inv killar ja du jätte konstigt

• Anonym (Mogen man)

Sorglig att höra TS resonemang...undrar vem som blir lurad av dessa tuffa killar....som igentligen är bara är patetiska töntar?

Hoppas du inser snart att det är du som är omogen och oerfaren innan du råkar illa ut.....du är ju bara 19 år.

• Emmaonfire
    Anonym (Mogen man) skrev 2016-08-29 18:49:56 följande:

Sorglig att höra TS resonemang...undrar vem som blir lurad av dessa tuffa killar....som igentligen är bara är patetiska töntar?

Hoppas du inser snart att det är du som är omogen och oerfaren innan du råkar illa ut.....du är ju bara 19 år.

Patetiska töntar är ju dom undergivna svenska killarna som ser ner i backen när tjejerna blir ofredade
  • Anonym (Li)

Förstår inte riktigt problemet eller vad som ska diskuteras? Eller är du så mesig att du väljer kille efter vad dina föräldrar vill? Går du på högstadiet /gymnasiet fortfarande? Du är inte riktigt i position att döma andra som "mesiga " när du inte ens vågar stå upp för ditt val av kille inför dina föräldrar...

• Anonym (Li)
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 19:26:30 följande:

Jo dom vet att jag inte vill ha en svensk kille men dom gillar inte det

Mmm, så det är problemet? Att du vill göra som dina föräldrar tycker? I så fall har du vinklat din frågeställning helt fel, för när man läser din trådstart och dina inlägg så verkar dina föräldrars åsikter vara det minsta problemet... Istället upprepar du bara gång på gång att utländska killar faller dig mer i smaken än svenska killar. Visst, men vad är problemet? Du är väl fri att välja dina egna pojkvänner, eller hur?
  • Farfallos
    Tyttttt skrev 2016-08-29 18:00:11 följande:
    Det är bra för dig att du hittat killar du gillar. Jag tycker absolut att du ska vara med folk som du gillar, inte såna som dina föräldrar väljer. Fast om du är under 25 skulle jag ändå råda dig att lyssna lite grann på vad de säger, de har trots allt 20-30 års mer livserfarenhet (antar jag) än vad du har. Med åren kommer ju en förmåga att läsa av folk lite bättre än man har när man är ung.
    Men sen undrar jag vad det är för miljöer du rör dig i där du behöver bli beskyddad? Det har aldrig hänt mig och jag är snart 40.

Farfallos! Jag håller med dig! Det är nog första gången. smile1.gif
    någon gång ska vara den första
    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • StevenDiese
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 18:48:47 följande:

Att det sker ofredande på festivaler gör ju inte svenska män ett dugg attraktivare. Hade detta skett

mot inv tjejer hade dom varit där och skyddat tjejerna medans dom svenska killarna sitter hemma och spelar dataspel. Så undrar ni varför vi föredrar inv killar ja du jätte konstigt

Varför skyddar inte de utländska killarna svenska tjejer på festivaler då?

Är de svenska tjejerna inte värda det?
  • Anonym (J)

Zeko? Här med? 3:e tråden nu?

Svar på tråden Svenska killar så mesiga