• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • Anonym (Flugan)
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 13:50:54 följande:

Ta tex när jag gick i skolan så hade jag svensk pojkvän i min klass. En arabisk kille i skolan stötte väldigt öppet på mig och han vågade inte säga ifrån. Så tillslut så åkte trosorna av

Det där säger inget om din svenska pojkvän, bara om dig. Det är DU som ska säga ifrån. För fan.
  • Farfallos
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 13:47:09 följande:
    Det är väl helhets paketet mer frammåt inte så mesiga. Visar att dom bestämmer
    Ja, det där med att vara bestämd (självsäker, att inte bry sig om vad andra tycker osv) är en egenskap som tjejer generellt gillar. Men till stor del är det ju bara något man har lärt sig hemmifrån, och inget som sitter naturligt i generna. Själv uppfattar jag många killar med den självsäkra attityden (oavsett ursprung) som ganska tragiska figurer som tror att de måste leva upp till en mansbild som de inte riktigt orkar med att axla. I mina ögon är det mer "manligt" att våga vara en mes om man är det istället för att spela tuff. Det är ju bara patetiskt, och jag tycker en aning synd om (framför allt invandrarkillar kanske) som mår dåligt för att de just inte kan leva upp till normen.
    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • Emmaonfire
    Farfallos skrev 2016-08-29 13:57:03 följande:

Ja, det där med att vara bestämd (självsäker, att inte bry sig om vad andra tycker osv) är en egenskap som tjejer generellt gillar. Men till stor del är det ju bara något man har lärt sig hemmifrån, och inget som sitter naturligt i generna. Själv uppfattar jag många killar med den självsäkra attityden (oavsett ursprung) som ganska tragiska figurer som tror att de måste leva upp till en mansbild som de inte riktigt orkar med att axla. I mina ögon är det mer "manligt" att våga vara en mes om man är det istället för att spela tuff. Det är ju bara patetiskt, och jag tycker en aning synd om (framför allt invandrarkillar kanske) som mår dåligt för att de just inte kan leva upp till normen.

Smaken är som baken antar jag
  • Anonym (Trollvarning)

Hur mycket man tar för sig är till stor del kulturellt och något man kan lära sig beroende på vilka sociala sammanhang man är van vid.

Jag är en svensk man som inte har några problem med att ta för mig av kvinnor. Men det är också en svår balansgång eftersom kvinnor kan uppleva att man är "för på" om man är för framfusig.

Sedan vet jag inte om jag håller med om att svenska män är dåliga på att ta för sig.

Åk ut till en invandrartät förort en fredagskväll t.ex. Det drar runt tusentals killar och unga män där i gäng, utan kvinnor, som aldrig kommer längre än till förorten.

Samtidigt är deras systrar inne på Stureplan och festar och många av dem snubblar fnissande hem till någon snygg svensk kille för "efterfest" innan de åker hem igen till familjen och låtsas vara oskuldsfulla fina kristna syrianer eller muslimska syrier.

• Emmaonfire
    Anonym (Flugan) skrev 2016-08-29 13:56:48 följande:

Det där säger inget om din svenska pojkvän, bara om dig. Det är DU som ska säga ifrån. För fan.

Tycker det är killens uppgift med. När en kille skulle kolla min trosfärg så sa min kille ingenting en riktig mespropp
  • Anonym (Hilda)

Nää du, svenska kollar ska det allt vara. Annars får det va. Möjligen norsk :) lr dansk :) o kanske finsk :) men sen får det va bra med det.

• Emmaonfire
    Anonym (Hilda) skrev 2016-08-29 15:53:11 följande:

Nää du, svenska kollar ska det allt vara. Annars får det va. Möjligen norsk :) lr dansk :) o kanske finsk :) men sen får det va bra med det.

Tur att alla föredrar lite olika. för mig är en svensk kille helt otänkbart numera.
  • Anonym (Inte för att vara den som är den...)

Inte för att vara den som är den nu men jag tycker inte att utländska är riktiga män.
    De våldtar och slår sina kvinnor i sina hemländer osv, vill ni verkligen bli slagna av utländska "männen" ni med? De har ju sån sjuk kvinnosyn och det vet alla...
    När jag ändå är inne på att slåss, de ska ju alltid gå runt i gäng och kan inte slåss man mot man utan de ska vara minst 3 mot en, det är ju inte speciellt manligt?
    Håriga, visst det är ju rätt manligt. Till en viss gräns?
    Småkukade, om vi inte snackar om mörkhyade nu dvs.

De mesiga Svenskarna ni snackar om är väl sådana kostymnissar som sitter på kontor och jobbar förresten.
    Vänta utanför ett bygge kl 4 så kan ni plocka upp en riktig Svensk man så ska ni få se av riktiga Svenska män som tar för sig ;)

• Emmaonfire
    Anonym (Inte för att vara den som är den...) skrev 2016-08-29 16:51:42 följande:

Inte för att vara den som är den nu men jag tycker inte att utländska är riktiga män.

De våldtar och slår sina kvinnor i sina hemländer osv, vill ni verkligen bli slagna av utländska "männen" ni med? De har ju sån sjuk kvinnosyn och det vet alla...

När jag ändå är inne på att slåss, de ska ju alltid gå runt i gäng och kan inte slåss man mot man utan de ska vara minst 3 mot en, det är ju inte speciellt manligt?

Håriga, visst det är ju rätt manligt. Till en viss gräns?

Småkukade, om vi inte snackar om mörkhyade nu dvs.

De mesiga Svenskarna ni snackar om är väl sådana kostymnissar som sitter på kontor och jobbar förresten.

Vänta utanför ett bygge kl 4 så kan ni plocka upp en riktig Svensk man så ska ni få se av riktiga Svenska män som tar för sig ;)

Visst har dom mer temperament om det tycker jag är manligt. Mina utl killar har aldrig slagit mig däremot varit väldigt bra på komplimanger. Samt hållt andra killar borta något ingen mesig svensk kille klarat förut. Dom tar över på ett sätt som man blir väldigt upphetsad av
Svar på tråden Svenska killar så mesiga